K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2014, 13:45   #21
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hilfling Se meddelelser
Ok jeg holdt ferie sidste år i julen, og da tog de brutto af mine feriepenge, det vil sige at det skulle de ikke, hvis den nye lov først er fra april 2014, har jeg forstået det ret
Ja ifølge hende som udbetaler min ledighedsydelse - så er det først i april 2014 den skulle gælde - men forhør dig lige en ekstra gang.

Tager den dog lige med min fagforening så vender lige tilbage når jeg har fået besked fra hende også..Så vi er helt sikker på det er fra 1. april 2014

Sidst redigeret af Oline; 04-09-2014 kl. 13:57.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 18:59   #22
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Så fik jeg svar fra min fagforening.

Lov bekendtgørelsen er fra den 27.06.14, og eksisterede derfor ikke sidste år. Den er en præcisering af, hvordan bestemmelsen i Lov om aktiv socialpolitik § 74 e skal fortolkes.

Med venlig hilsen
Det Faglige Hus - A-kasse
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 19:52   #23
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Kære Oline.

Når jeg læser tråden, så kan jeg godt forstå din frustration.

Jeg syntes faktisk at det lyder logisk, at man ikke kan få mere end hvad man er berettiget til, hvis man er ledig.

Faktisk så vil jeg kalde det unødvendigt luksus, at man tidligere har kunne få mere end hvad loven siger man er berettiget til.

Bemærk at jeg kun forholder mig til det juridiske.


Men tak for at dele oplysningen, jeg har ikke skrevet det her for at diskutere med dig.
Håber at du kan forstå, hvorfor jeg skriver det ....
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 19:58   #24
Hilfling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2014
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
Hilfling er ny på vejen
Jeg er ikke ledig jeg er i flexjob 20 timer om ugen, og kan ikke se hvorfor jeg skal straffes når jeg holder ferie, ved min arbejdesgiver får jeg bare ikke penge for de dag jeg holde ferie, det skulle jo også gælde for kommunen
Hilfling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 20:18   #25
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Kære Oline.

Når jeg læser tråden, så kan jeg godt forstå din frustration.

Jeg syntes faktisk at det lyder logisk, at man ikke kan få mere end hvad man er berettiget til, hvis man er ledig.

Faktisk så vil jeg kalde det unødvendigt luksus, at man tidligere har kunne få mere end hvad loven siger man er berettiget til.

Bemærk at jeg kun forholder mig til det juridiske.


Men tak for at dele oplysningen, jeg har ikke skrevet det her for at diskutere med dig.
Håber at du kan forstå, hvorfor jeg skriver det ....
Bemærk det jeg har markeret det er ikke juridiske - men rent faktisk din holdning..;-)

Men tak for dit link - så kan jeg se hvem der helt klart endnu engang IKKE skal have min stemme ved næste valg...:-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hilfling Se meddelelser
Jeg er ikke ledig jeg er i flexjob 20 timer om ugen, og kan ikke se hvorfor jeg skal straffes når jeg holder ferie, ved min arbejdesgiver får jeg bare ikke penge for de dag jeg holde ferie, det skulle jo også gælde for kommunen
Hvis jeg var dig vil jeg kontakte min fagforening - jeg havde en sag hvis det var jeg havde været i arbejde under min ferie ifølge Det faglig hus.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 20:54   #26
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Mit link er altså min signatur. Og har intet med det her at gøre..

Fint så er det min holdning, set fra et juridisk synspunkt

Sidst redigeret af Bodrum; 04-09-2014 kl. 21:13. Årsag: slutter den her :)
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 21:16   #27
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Mit link er altså min signatur. Og har intet med det her at gøre..

Så for at ridse det op kort.
Så havde du forventet, at du både kunne hæve dine optjente feriepenge, og samtidig modtage ledighedsydelse?
Nej det havde jeg ikke Bodrum!

Og det ville du have set hvis du havde læst mange af mine indlæg...JEG skriver vist et til flere steder at jeg godt kan forstå man IKKE skal have ledighedsydeles i de dage man holder ferie med et feriekort and thats IT -

Jamen det var da stadigvæk et link jeg kunne bruge til noget...;-)
Så det er okay - men måske lidt træls det bliver klasket på jeres oplæg det burde være ude i siden så man kunne se forskel på hvad man smider på og ikke smider på til andre.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2014, 00:22   #28
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Jeg kan kun sige: Der modregnes stadig dag for dag for hævet feriepenge når man er LEDIG..

Reglerne fra 28 -4 -14 ændre INTET på dette..

Modregnes man på anden vis, så lad den gå til ankestyrelsen.. De nye regler har INTET ændret på dette.

Jeg har kendskab til andre fleksere der er modregnet anderledes. Det ER en fortolkningsfejl i kommunerne..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension