K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2013, 12:25   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nogen gange tænker jeg lidt, at folk der svarer her måske burde tænke lidt mere over det de skriver, hvis man sidder meget hårdt i det, mange her har under 2000 om mdr. til at leve for, så kan det være helt umuligt, at afdrage.

Så det der manglers her er ikke en bemærkning om den sikkert kan afdrages, det hjælper nemelig ikke noget, hvis der ikke er penge til det.

men om der er nogle muligheder til, at få hjælp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 12:52   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nogen gange tænker jeg lidt, at folk der svarer her måske burde tænke lidt mere over det de skriver, hvis man sidder meget hårdt i det, mange her har under 2000 om mdr. til at leve for, så kan det være helt umuligt, at afdrage.

Så det der manglers her er ikke en bemærkning om den sikkert kan afdrages, det hjælper nemelig ikke noget, hvis der ikke er penge til det.

men om der er nogle muligheder til, at få hjælp.
sagen er jo den - for mig i hvert fald, at jeg selv har stået i situationen flere gange i løbet af årene.
Jeg har stået med efterregninger på netop el, som jeg ikke havde en kinamands chance for at betale selv - jeg har stået med mega efterregninger fra varmeregnskabets årsopgørelse, som jeg ikke selv kunne klare, jeg havde bøvl med boligsikringen og fik et smæk på 9000 kr pga sønnens indtjening osv osv.

Jeg har måtte sælge cykel, bøger, tøj, møbler mm for at kradse lidt ind, jeg har måtte optage kviklån, banklån og rende rundt med hatten i hånden hos famile og venner og låne der også, og så har jeg måtte afdrage med selskaberne, få udskudt regninger, og har ved flere lejligheder fået slukket for strømmen fordi jeg ikke kunne skaffe pengene indenfor tidsfristen.

Jeg er overbevist om, at trådstarteren nok også selv kommer til at tænke kreativt, når kommunen vender tomlen ned, for der ér ikke andet at gøre. Vi kan jo ikke trylle en hjælp op af hatten, når den ikke findes.

Derfor kan trådstarter FORSØGE at søge som vi har anbefalet, og ellers selv få tryllet det der kan trylles.

At trylle en hjælp frem der ikke findes, er lige så svært, som at trylle penge op af lommen som man ikke har.

Sidst redigeret af Ninja; 24-04-2013 kl. 12:56.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 11:10   #13
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Jeg har dælme også stået i den situation mange gange; at jeg ikke kunne betale min el-regning. Det var efterhånden mere reglen end undtagelsen at en regning måtte deles op i 3, og på et tidspunkt foreslog de at jeg kom over på månedsbetaling fast, og det tog jeg gladeligt imod. Det kan så desværre ikke lade sig gøre mere (hos Trefor), synes ellers det var en god løsning.

El kan man jo ikke rigtig undvære, det er i hvert fald ubehageligt at undvære det. Så det er en udgift man er NØDT til at tage sig råd til, så må man skære andre ting fra i stedet for. Hvilket jeg har måtte gøre. Har fx. kun en lille tv-pakke som koster ca. 100 kr. pr. mdr., hvor jeg før havde den største tv-pakke til knap 400 kr. Det gav så lige 300 kr fri til el-regning pr. måned, og altså 900 kr i kvartalet. Har også skåret ned på mobil-regningen, så jeg nu har ca. 1200 kr. ekstra til el-regningen i kvartalet. Derudover er kost-budgettet også blevet "beskåret" til 500 kr. pr. uge. Alt i alt har det gjort at jeg nu kan betale min el-regning når den kommer.

Nå men, ja det er måske også sagen udvedkommende, det var bare for at fortælle at jeg udmærket kender til problemet med el-regninger, og forslag til løsning fremover.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 11:16   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg tror vi alle har prøvet at stå uden penge til en regning, problemet kan være at man har manglet penge så længe, at man har solgt alt der kan sælges og der er ingen lånemuligheder.

Sidste år fik vi en ekstra regning på el på 15000, og på ægteskabs forsørgelse er der ikke meget at rytte med, selv om den kunne deles op i 3 mdr. havde vi ikke 5000 til afdrag.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 11:23   #15
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg tror vi alle har prøvet at stå uden penge til en regning, problemet kan være at man har manglet penge så længe, at man har solgt alt der kan sælges og der er ingen lånemuligheder.

Sidste år fik vi en ekstra regning på el på 15000, og på ægteskabs forsørgelse er der ikke meget at rytte med, selv om den kunne deles op i 3 mdr. havde vi ikke 5000 til afdrag.
Det var godt nok også en vanvittig høj efterregning! Hvad gjorde i så?
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 11:31   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi var så heldig sviger mor gik ind og gav os penge til den, men havde hun ikke gjort det, havde jeg ingen anelse om hvordan vi skulle have betalt det.

Vi var ved at snakke om bare flytte ud på en camping plads.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 15:07   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da jeg var alene med min ældste søn - og på kontanthjælp, fik jeg også en mega efterregning på lys som jeg bare ikke kunne betale, uanset HVAD jeg solgte og hvad jeg skar fra. Der endte vi med at få slukket for strømmen i 7 mdr. KÆFT det var hårdt uden lys, komfur, køleskab osv i så mange måneder

Det endte med at kommunen alligevel gik ind og hjalp, men det var kun fordi viceværten blev tosset over, at der var begyndt at komme skimmelsvamp på badeværelset og derfor klagede til kommunen over at jeg havde fået afslag, og at afslaget betød, at lejligheden ikke kunne opvarmes så evt skimmelsvamp kunne holdes fra døren.
Min vaskemaskine rådnede også i perioden, og alle fiskene i akvariet måtte jeg gå ned og aflevere hos dyrehandleren, fordi de ikke kunne leve uden lyset, filtret og varmelegemet.

Og da vi SÅ endelig fik lys igen - hold da kæft en fest, med gang i komfuret og duften af mad i huset og varme i panelerne. Den gang havde vi el-varme. Tror aldrig vi havde været lykkeligere
Siden den oplevelse har elregningen altid været højt prioriteret - jeg får den så altid delt over af 2 eller 3 gange i denne her lejelighed også, for den ligger lidt under de 3000 kr i kvartalet.
Jeg får også tilbagefald hvis vi tænder stearinlys her hjemme, og kommer til at tænke på, hvordan jeg om aftenen måtte varme min søns hænder over et bloklys fordi han skide frøs
Det var jo nærmest omsorgssvigt at leve på den måde, men det var kommunen så ligeglade med, indtil viceværten røg i skrivemaskinen og sagen kunne køres på en sag om skimmelsvamp - husker han var dybt rystet. Vi havde minus grader i lejligheden!! Og jeg tilkaldte kun viceværten fordi jeg ikke kunne få det kolde vand ud af hanen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 08:20   #18
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Hold da op helenekr, det var da forfærdeligt at skulle leve så længe uden strøm! Det kunne jeg godt nok ikke klare, men ja man kan jo blive nødt til det hvis der bare ingen udvej er. Kan godt forstå du prioriterer det meget højt nu. El-varme er vist også noget af det dyreste, er det ikke?

Jeg glæder mig til at flytte fra min lejlighed 1. maj, fordi jeg her betaler for kælderlejlighedens el-forbrug!

Jeg opdagede det sidste år fordi jeg fik en kæmpe efterregning på el, og det forstod jeg ingenting af fordi jeg kun er mig selv og har el-sparepærer alle vegne, ingen opvaskemaskine, ingen vaskemaskine osv.

Jeg kontaktede så Trefor og de sendte en mand ud, og han kunne måle sig frem til at kælderlejlighedens elforbrug gik på min måler! Kæft jeg blev tosset, og fløj lige op og skrev til min udlejer.

Endte med vi fik lavet en ordning hvor jeg betalte mindre i husleje.

Men det har betydet at jeg konstant skal rende og tjekke hvad kælderlejligheden bruger, og så sidde med regnemaskine og regne deres forbrug ud, når der kommer el-regning.

Lejligheden i kælderen er ulovlig, den har ingen adresse, og derfor kunne der ikke lavet separat el-forsyning, har jeg fået forklaret.
Så jeg glæder mig til at flytte i en lejlighed hvor det kun er mit eget el der tæller!!

Opdagede desuden for nylig at kælderlejligheden også har "snyltet" på mit antennestik i de 2 år jeg har boet her, og har hevet signal ned uden at betale for det. Udlejeren bruger sit sædvanlige trick; han slår ud med armene og siger: DET kender jeg virkelig ikke noget til. Men jo, gu gør han det.

Jeg har indgivet sag til huslejenævnet om det med antennen og så nogen andre ting. Så jeg er ikke så gode venner med min udlejer, og glæder mig bare så meget til at komme væk herfra!
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 14:30   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo el varme er ekstremt dyrt!! Nu har vi gudskelov fjernvarme, det koster ikke så meget i forhold til - og så betaler jeg a conto, så jeg altid er "med" i forbruget og kan ligge stabilt. Jeg plejer at få penge tilbage, for jeg har sat mig lidt højere.

Og ja, det lyder da til at din udlejer har et par ufine tricks - godt du snart kommer væk derfra, og godt du er en af dem der undersøger tingene og råber op hvis noget virker suspekt. Alt for mange gør nemlig ikke noget, og det er måske det flertal udlejer kender flest af. Og så kan de jo altid spille belejligt dumme overfor en kvik lejer.

Der findes desværre en hel del af den slags, specielt i det private eller mindre selskabet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension