K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2010, 10:50   #281
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
varsling af sygedagpenge stop tror jeg først jeg fik cirka en måned før de stoppede.
men hvad siger din sagsbehandler i kommunen.
men da klart du kan forlænges, når du er under behandling.
Men jeg kan se du har varig nedsat arbejdsevne på det psykiske
så kommer du vil heller ikke på det ordinære arbejdsmarkedet igen

min sagsbehandler kunne ikke forlænge mine. Netop fordi en læge havde skrevet varig nedsat arbejdsevne, men indstillede mig til pension, en uge før de stoppede

som jeg stadig venter svar på 8 månder efter, men har får stadig sygedagpenge
Min sagsbehandler på kommunen stikker mig bare en sludder for en sladder for at være sikker på hun ikke lover mig noget hun ikke kan holde.... på skrift!

Sidst jeg spurgte var hun meget veg og kom med det svar, at hun var ikke sikker på hvilken paragraf jeg kunne forlænges under og at hun havde drøftet det med sit team.

Så det var alt jeg fik ud af det.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:19   #282
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jo de skal varsle dig i henhold til den her lov

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Og hvis det er bestemt at du ikke kan komme tilbage til det ordinære marked så er det jo rigtigt at der nu er forlængelses mulighed efter § 27 stk 4

Citat:
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:46   #283
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jo de skal varsle dig i henhold til den her lov



Og hvis det er bestemt at du ikke kan komme tilbage til det ordinære marked så er det jo rigtigt at der nu er forlængelses mulighed efter § 27 stk 4
Bestemt og bestemt, det ved jeg ikke om det er, men der står i sociallægevurdering i min RP fra oktober 09 følgende:

Citat:
På baggrund af ovenstående vurderes den psykiske tilstand som stationær. Der pågår stadig behandling, denne skønnes dog stabiliserende og livskvalitetforbedrende, ikke helbredende. Der vurderes at være varige skånehensyn i forhold til det psykiske, bør undgå stress og pres, ligesom arbejdsrammer bør være strukturerede og forudsigelige.
En anden sociallæge skriver i min RP følgende i starten af februar 2010:

Citat:
Funktionsniveau skønnes truet. Skønner at pågældende vil have varige skånehensyn i form af struktur, forudsigelighed, faste rammer og velstrukturerede arbejdsopgaver samt varige fysiske skånehensyn i form af undgå tunge løft, kontinuerlige arbejdsopgaver hvor hun skal anvende højre skulder samt arbejde over horisontalplan.
Egen læge vurderer at tilstanden er stationær uden yderligere behandlingsmuligheder
Lige efter kom der skanningssvar på at jeg har 4 diskusprolapser i nakken og siden er der ikke lavet nogen vurdering eller opdatering i min RP, altså af den kopi jeg har, andet end skanningsvar er sat ind.

Det er min fagforening der siger, at kommunen har accepteret jeg har varigt nedsat arbejdsevne i og med de skriver jeg har skånehensyn. Derfor skal jeg forlænges idet der stadig ikke er nogen afklaring på HVAD jeg skal ende ud i.

Men jeg kan da godt selv blive voldsomt i tvivl nu jeg læser alle vurderingerne igennem igen
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:53   #284
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tror ikke du skal komme i tvivl om den, syntes det står meget klart og mon ikke det er derfor de ikke har varslet dig om stop endnu , simpelthen fordi de ikke har tænkt sig at stoppe dine sygedagepenge ,kan godt forstå din tvivl den har det med at komme op til overfladen og overmande en i ny og næ ...

Men uden at kunne sige det sikkert så tror jeg godt at du kan slappe af jeg kan ikke se hvordan de ville kunne lukke for dine sygedagpenge og de har jo heller ikke skrevet til dig
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 12:09   #285
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Tror ikke du skal komme i tvivl om den, syntes det står meget klart og mon ikke det er derfor de ikke har varslet dig om stop endnu , simpelthen fordi de ikke har tænkt sig at stoppe dine sygedagepenge ,kan godt forstå din tvivl den har det med at komme op til overfladen og overmande en i ny og næ ...

Men uden at kunne sige det sikkert så tror jeg godt at du kan slappe af jeg kan ikke se hvordan de ville kunne lukke for dine sygedagpenge og de har jo heller ikke skrevet til dig
nej, det har du nok ret i... at jeg ikke skal komme i tvivl om forlængelsen. Min fagforening siger, de SKAL forlænge uanset hvad alt det med min nakke og skulder siger. Så det vælger jeg at tro på og venter på det gode bevis kommer... senest 14 dage inden udløb.

Jeg undrer mig bare over, at ydelseskontoret ikke har skrevet til mig at mine sygedagpenge udløber, den ene gang skrev de til mig 1½ måned før, sidst 3 måneder før... og det selvom de i sidste ende blev forlænget.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 21:39   #286
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
øhhhh... nåh ?!

Jeg har lige fået mail i min e-boks... en dagpengespecifikation fra ydelseskontoret for sygedagpenge.

Med stor undren - da jeg får udbetalt pr. 4. eller 5. uge - går jeg i e-boks og ser at det er rigtigt nok, en specifikation af sygedagpenge.

Samtidig står der, at det er sidste udbetaling pga. varighedsbegrænsning og at datoen er 31. marts 2010. Dvs her d. 8. april får jeg udbetalt sygedagpenge for perioden 22. marts til 31. marts.

Øhhhh??? Øhhhhh ???!!

Har absolut ingen besked fået om varighedsbegrænsning og jeg er forlænget pr. 1. november 2009 og i 26 uger (§ 27. stk. 1, nr. 2)... så vidt jeg kan tælle og regne,så er det til og med 30. april....

Det kan godt være at Odense kommune skal spare en ½ milliard over de næste 4 år, meeeeen...

Den får min sagsbehandler da lige en kopi af på mail og det samme gør min socialrådgiver på kommunen, så kan de to få lov at slås om hvem der skal rette den fejl...for DET mener jeg helt bestemt det er.

De kan da ikke bare sende mig en specifikation på den måde uden nogen form for varsel eller uden nogen form for afklaring, partshøring eller noget... kan de?

By the way, har i dag skrevet til min sagsbehandler på fagforeningen og gjort opmærksom på den lovændring der trådte i kraft pr. 1. april i år omkring netop §27, stk. 1, nr. 2, nemlig at den forlænges med 13 uger fra 26 uger til 39. Jeg har direkte spurgt om det ikke også gælder for mig. Har så ikke fået svar retur endnu, men har bedt hende om at finde ud af det.
Lovændringen kan ses her http://www.ams.dk/ams/Vejviser-for-a...190310pdf.ashx
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 06-04-2010 kl. 21:50. Årsag: tilføjelse
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 21:49   #287
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

udfra hvad ud skriver er det rigtigt nok med at der mangler en måned, men det jeg tænker er, er du sikker på den ikke er forlænget fra 1okt. da et kvatal svarer til 13 uger.
da mine sygedagpenge sluttede fik jeg også for 2 dage.
men er da næsten sikker på du skal partshøres ( men er ikke hel sikker, da du er forlænget, er ikke i reglerne, ved kun i forbindelse med sygedagpengestop skal man partshøres. )

Håber du finder ud af det.
sender dig en masse hvad jeg er sikker på du kan bruge nu
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 21:53   #288
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
hej

udfra hvad ud skriver er det rigtigt nok med at der mangler en måned, men det jeg tænker er, er du sikker på den ikke er forlænget fra 1okt. da et kvatal svarer til 13 uger.
da mine sygedagpenge sluttede fik jeg også for 2 dage.
men er da næsten sikker på du skal partshøres ( men er ikke hel sikker, da du er forlænget, er ikke i reglerne, ved kun i forbindelse med sygedagpengestop skal man partshøres. )

Håber du finder ud af det.
sender dig en masse hvad jeg er sikker på du kan bruge nu
Er HELT hundrede på det er pr. 1. november, de andre sygedagpenge udløb nemlig 31. oktober og jeg sidder med brevet om forlængelsen i hånden

Jeg har fået at vide af min fagforening, at jeg SKAL partshøres og kommunen SKAL forlænge mig igen, da de har erkendt jeg har varigt nedsat arbejdsevne på det psykiske område. Men det er en kompliceret sag, da jeg nu også har fysiske problemer og ikke umiddelbart kan sendes i afklaring pga. det (sociallægens vurdering)

Jeg går bare TOTALT i panik over sådan noget, uanset om det så er en fejl eller hvad.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 06-04-2010 kl. 21:55.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 22:04   #289
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
håber det er en fejl fra sygedagpenge så du får dine sygedagpenge.
og at de bliver forlænget.
men sikker kan man desværre ikke være i disse tider
som sagt i min egen sag fik jeg kun sygedagpenge i 52 uger, selvom jeg nu skal i arbejdsprøvning vedr. flex eller pension.

håber du holer dig ovenvande, at du ikke panikker.

du får lige nogle flere
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 22:27   #290
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
håber det er en fejl fra sygedagpenge så du får dine sygedagpenge.
og at de bliver forlænget.
men sikker kan man desværre ikke være i disse tider
som sagt i min egen sag fik jeg kun sygedagpenge i 52 uger, selvom jeg nu skal i arbejdsprøvning vedr. flex eller pension.

håber du holer dig ovenvande, at du ikke panikker.

du får lige nogle flere
Har lige sendt en mail til min sagsbehandler på fagforeningen og vedhæftet dagpengespecifikationen... og så har jeg simpelthen bedt hende om at finde ud af hvad i alverden Odense Kommune har gang i.

Det er præcis sådanne "overraskelser" der vælter mig totalt og får min angst HELT op og ringe. At miste overblikket og kontrollen er noget af det værste man kan udsætte mig for.

Så nu håber jeg, at min sagsbehandler vil tage sig af det og at jeg kan falde lidt til ro nu i og med jeg har givet sagen videre.

Tak for krammerne... de er tiltrængt
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension