K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2010, 19:30   #261
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
hej igen hla72

Sorry jeg ikke selv lige fik skrevet hvilket fagblad jeg havde disse ord fra - men du fandt så ud af det selv.

Ja - det er virkelig grotesk - at den slags foregår rundt omkring i landet - så jeg vil håbe at den artikel i 3 F. virkelig kommer til at gøre en forskel for alle dem som er kommet i klemme indenfor sygdagpenge systemet? ellers må vi i fælleskab se om vi ikke kan få meget mere focus på det emne via andre kanaler? nogen der har nogle gode ideer? så sig frem.
Jeg ville gerne have sat et stort knus ind på mailen her - men det ved jeg ikke lige hvordan man gør? :-)
m.v.h. Tullee
Tullee, jeg har smidt artiklen ud i en tråd for sig selv under "Politik på K10". Synes den fortjener optimal opmærksomhed og det får den ikke i min tråd

Håber det er i orden
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 21:51   #262
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Det er bare helt OK.

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 10:20   #263
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Så er det i morgen...

Så er det i morgen jeg endelig skal til undersøgelse på Neurokirurgisk Afdelingen, OUH, og have undersøgt min nakke og finde ud af om jeg kan/skal opereres.

Kommunen går og venter på hvad udfaldet bliver, så er der noget jeg skal være ekstra opmærksom på ved undersøgelsen i morgen? Noget jeg evt. skal spørge om som kan hjælpe mig i forhold til kommunen og mine sygedagpenge?

Jeg har fået oplyst af afdelingen, at de kan ikke tilbyde mig evt. behandling indenfor en måned, så hvis jeg skal opereres, er der alt det med ventetid. Men det har jeg oplyst kommunen om, jeg har simpelthen sendt en kopi af indkaldelsesbrevet fra OUH til dem og der står det.

Jeg må indrømme, at jeg er nervøs for i morgen, både for udfaldet og for hvad kommunen finder på bagefter.

Derfor vil jeg godt forberede mig bedst muligt så jeg evt kan være på forkant med kommunen bagefter.

Jeg har fået tilsendt en kopi af MR-beskrivelsen og den tager jeg med og håber den læge der skal undersøge mig kan forklare præcis hvad den viser.

Og så er der spørgsmålet om, hvem skal officielt informere kommunen? Mig? Neurokir. afdeling eller den speciallæge der har henvist mig?
En ting er jo, at jeg skriver til min socialrådgiver hvad der bliver sagt i morgen, men jeg har jo ikke noget officielt papir på det... jeg tænker især på hvis jeg ikke skal opereres, men "kun" genoptrænes... det skal kommunen vel stå for?

Håber nogen kan svare mig på hvad jeg skal være obs. på i morgen.



H.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 11:48   #264
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

pøj pøj med imorgen.
det plejer at være kommunen der står for genoptræning efter information fra sygehus/speciallæge.
sådan har det ialttilfælde været med mig hver eneste gang.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 12:17   #265
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej

pøj pøj med imorgen.
det plejer at være kommunen der står for genoptræning efter information fra sygehus/speciallæge.
sådan har det ialttilfælde været med mig hver eneste gang.
Tak futtefreja

Jeg går så ud fra det er sygehuset og/eller henvisende speciallæge der skal informere kommunen om genoptræning.

Er der så lang ventetid på sådan noget mon? Altså genoptræning?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 19:14   #266
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej igen

ved ikke om det kommer an på hvad man skal i genoptræning for.

men i mine forløb, er der højest gået 3 uger fra indstillingen til opstart af genoptræning, pånær da jeg havde fået min ryg stivgjort, der gik lidt længere tid.

de sørgerede også for transport fra og til genoptræningen.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 20:43   #267
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan godt bede om et skriftligt referat af undersøgelsen i morgen (så plejer de at sende det indenfor et par dage), ja nogen gange kan man få det med med det samme, hvis man lige vil vente lidt. Det kan du evt spørge dem om.
Så har du i hvertfald noget konkret at vedlægge sagen. Du kan også få kopi af de papirer de sender til kommunen, men du skal selv gøre opmærksom på at du vi have dem....

Nu ved jeg så ikke om undersøgelsen i morgen giver svar med det samme, eller om der går tid med billeder og hvad der ellers kan høre med.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 20:53   #268
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
hej igen

ved ikke om det kommer an på hvad man skal i genoptræning for.

men i mine forløb, er der højest gået 3 uger fra indstillingen til opstart af genoptræning, pånær da jeg havde fået min ryg stivgjort, der gik lidt længere tid.

de sørgerede også for transport fra og til genoptræningen.
Hmm....det gør det nok.. altså kommer an på hvad det er. Jeg må prøve at spørge i morgen.

Når du mener de sørger for transport, mener du så taxa-kørsel eller kørselsgodtgørelse? Men det kommer vel an på hvad man skal genoptrænes for?

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du kan godt bede om et skriftligt referat af undersøgelsen i morgen (så plejer de at sende det indenfor et par dage), ja nogen gange kan man få det med med det samme, hvis man lige vil vente lidt. Det kan du evt spørge dem om.
Så har du i hvertfald noget konkret at vedlægge sagen. Du kan også få kopi af de papirer de sender til kommunen, men du skal selv gøre opmærksom på at du vi have dem....

Nu ved jeg så ikke om undersøgelsen i morgen giver svar med det samme, eller om der går tid med billeder og hvad der ellers kan høre med.....
Jeg har under alle omstændigheder tænkt mig at bede om aktindsigt, altså kopi af den journal jeg får lavet i morgen. Det vil jeg gøre allerede ved undersøgelsen. Jeg er jo en lettere paranoid kontrolfreak med tendens til katastrofetænkning, så jeg skal jo have styr på ALT

Jeg ved ikke hvad proceduren er, om kommunen selv skal indhente noget fra sygehuset eller speciallægen eller hvad, jeg har bare brug for noget papir af en art der helt konkret kan bakke min tilbagemelding til kommune og fagforening op... men der må kopi af journalen vel i første omgang være nok...skulle man da mene. Og ja, det er simpelthen fordi jeg ikke stoler på kommunen og ikke tror de tror på mig med mindre jeg kommer med noget lægeligt sort på hvidt.

Men uanset hvad det bliver til i morgen, så beder jeg om kopi af alt, både journal, indstillinger til kommunen, evt. henvisninger til andet sygehus hvis jeg skal opereres osv.

Jeg håber undersøgelsen i morgen giver svar omkring operation eller ej med det samme, jeg har en MR-skanning af nakken fra 21. januar, taget på OUH, så jeg går stærkt ud fra, at der ikke umiddelbart skal foretages flere skanninger

Tak for jeres svar, begge to
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 21:42   #269
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

vedr. transport til og fra genoptræning, er jeg blevet transporteret, men om det har været pga, jeg ikke selv måtte køre ved jeg så ikke.
måtte ikke selv køre pga de operationer jeg havde været igennem og så igen pga min medicin.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 22:28   #270
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Futtefeja - der har du godt nok været "heldig" - da jeg skulle til genoptræning efter min stivgjorte ryg - der skulle jeg "helt til Århus" (ca 40 km) og JEG SKULLE SELV KØRE HVER VEJ... skønt at det måske er blevet ændret - for jeg var da både på depot morfin og almindelig morfin..
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension