K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2009, 15:22   #111
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Hvis du har nummerviser lader du bare være med at tage den, og lidt senere kan du jo så ringe hende op fra din mobil og sige, at du kan se, at hun har ringet mens du ikke var hjemme/var på toilettet ell.l.
Trold, jeg har vis nummer, men de ringer med skjult nummer fra kommunen, så jeg kan ikke se det er hende.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 19:04   #112
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære hla 72 .... Så gå ud fra at det er hende, når tlf. ringer og der er skjult nr. ..... så ringer du hende op med optageren igang, og spørger om det var hende der ringede, for du var altså lige på 'det lille hus', og kunne ikke nå at tage telefonen

Held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 20:18   #113
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Kære hla 72 .... Så gå ud fra at det er hende, når tlf. ringer og der er skjult nr. ..... så ringer du hende op med optageren igang, og spørger om det var hende der ringede, for du var altså lige på 'det lille hus', og kunne ikke nå at tage telefonen

Held og lykke fra Hyanna
Tak Hyanna, skal se om det kan lykkes mig
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 17:31   #114
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Ak ja

Det bliver en lang smøre det her, håber I kan finde hoved og hale i det

Kan lige så godt sige med det samme, fik ikke optaget telefonsamtalen med min socialrådgiver og jeg er gul og grøn af ærgrelse over, at det ikke lykkes mig! Plejer ikke at være teknikmongol, men lige i går lavede jeg ged i den

Jeg kunne godt mærke, at hun stopper med udgangen af måneden, hun virkede meget opgivende og ligefrem ligeglad.

Jeg må erkende, at det er saftsuseme ikke en fordel at ens fagforening snakker med kommunen først og der så går en weekend i mellem før man selv taler med kommunen. Jeg fik indtryk af, at min sagsbehandler på fagforeningen havde givet udtryk for noget helt andet på mine vegne end jeg har bedt om. For fremtiden bliver al kommunikation pr. mail eller fysisk møde! Jeg nægter at lade mig snigløbe igen på den måde her.

Nåh, men jeg spurgte ind til hvorfor jeg ikke kan blive afklaret på nuværende. Det kan jeg ikke fordi man venter på lægeligt på min skulder. Hm.. det forstår jeg jo ikke et klap af, hvorfor kan man ikke begynde afklaring af det psykiske mens der sideløbende løber en udredning af det fysiske. Det ville jo spare tid og være den mest konstruktive måde at bruge tiden på. Men nej nej... det handler jo om skånehensyn.

Jeg fik klart en fornemmelse af i går, at det er det fysiske Odense Kommune mener er hovedproblemet for mig, hvorfor ellers holde mig hen hele tiden og hele tiden ævle om lægeligt på det med min skulder.

Da jeg spørger ind til hvad nu hvis ortopædkirurgisk amb. ikke kan gøre mere og mener det er andet regi eller de bestemmer sig for at jeg skal have skannet nakken, skal jeg så vente på det? Det var svaret et rungende JA!

Jamen, for hulan, jeg har jo smerter nu, kunne man så ikke tage udgangspunkt i det når man skal se på skånehensyn... Nope... kan man ikke.

Pludselig går det op for hende, at jeg har fået skriftligt svar på skanningen fra overlægen og jeg en kopi af MR-skanningen af skulderen, så skal jeg pludselig sende det til hende, for så har hun da noget. Vi aftaler jeg sender det på mail.

Der kom jeg så i tanke om da jeg lå i min seng i nat, at det havde jeg da gjort hende opmærksom på for længe siden, i hvert fald, at jeg havde fået skriftligt svar på skanningen. Og ganske rigtigt, da jeg åbner min stationære pc her i formiddags og går ind i outlook, finder jeg den mail frem jeg sendte den 19. november stilet til både hende og min sagsbehandler på fagforeningen... og der står højt og tydeligt

Citat:
Jeg vender tilbage når jeg har været i Middelfart d. 10. december. Hvis I vil have kopi af indkaldelsen (jeg får en ny med den nye dato i løbet af et par dage) og/eller svaret fra overlægen, så sig endelig til.
Den har jeg aldrig fået nogen respons på fra min socialrådgiver!!!!

Min sagsbehandler på fagforeningen havde åbenbart sagt til min socialrådgiver i fredags, at min psykolog havde sagt, at jeg skulle i gang. Har jeg aldrig hverken sagt eller skrevet noget om. Men uha da da... jeg kan da sagtens få et tilbud om at komme i "10-timer om ugen" forløb på Reva-huset. Det har jo så mange fordele, at jeg jo så er inde i huset og har en jobkonsulent når jeg en dag skal afklares. Nåh,men det forløb, kan det indgå som vurdering? Nej da... det kan det virkelig ikke, for så meget kontakt til en jobkonsulent får jeg jo ikke og der er jo ikke så mange krav som når man bliver afklaret.
Jeg kunne jo skrive dagbog mens jeg er der, men Reva-huset skal ikke vurdere på mig. Jeg skal se det forløb som at komme i gang igen. Og at jeg så er inde i Reva-huset og derfor nok nemmere kan afklares når den tid kommer. Jamen for *biiip* altså, der er jo igen garanti for at jeg kan blive afklaret når jeg hele tiden får at vide, at der ventes på det med min skulder!
Jeg har ikke brug for et forløb hvor jeg ved der ikke sker noget, men hvor jeg bare “holdes i gang”, eller” kommer i gang igen”, kald det hvad I vil, jeg har brug for et forløb hvor jeg ved der kommer en afklaring. Jeg fik virkelig ondt i maven over det hun fremlagde om Reva-huset og det forløb.
Jeg sidder bare med en følelse af, at jeg skal sige ja ellers er jeg totalt usamarbejdsvillig, men hold da op hvor jeg fik ondt i maven, for jeg kunne godt høre, at det var altså mere et krav end et tilbud! Og jeg kan ikke med at jeg skal tvinges til noget og slet ikke noget som bare føles som parkering... og så har vi da fred for hende så længe.

Jeg spurgte også i går til min ressourceprofil og hvorfor jeg ikke havde fået den til partshøring.... og hold nu rigtig godt fast.... Jeg fik at vide, at min ressourceprofil kun er en foreløbig og at hun ikke selv havde beskrevet alle punkter, men kun de vigtigste.
De punkter og mine lægepapirer var det der havde dannet grundlag for at hun havde vurderet jeg skulle have forlænget mine sygedagpenge. Men jeg kunne da godt få en kopi af det der var. Hvad *biiip* i *biiip* er det for noget *** at fyre af??!! Foreløbig ressourceprofil, jeg har da aldrig hørt noget lignende.

Hvornår skal den mon skrives færdig og til partshøring? Mit gæt er ALDRIG !!!

Den ressourceprofil skulle den sagsbehandler jeg havde da jeg var sygemeldt fra 4. april 2008 til 23. november 2008 have lavet og inden jeg blev "smidt" på Job-linjen. Hun lavede 3½ punkt, så mente hun at hun sagtens kunne vurdere hvad der var bedst for mig. Tja... hvad har jeg så fået ud af det andet end flere problemer?!

Nu har jeg krævet at få en kopi af den der såkaldte "foreløbige ressourceprofil" (hun sagde i telefonen i går, at den måtte jeg da godt få en kopi af, JA TAK!!!) og så må jeg jo så se hvad der så er lavet. Ikke og en skid tror jeg.

Sendte i dag følgende mail til min socialrådgiver på kommunen:

Citat:
Til XX
Her er som aftalt under telefonsamtalen d. 7. december 2009 kopien af svaret fra overlæge XXXXX, Ortopædkirurgisk amb. Middelfart Sygehus samt en kopi af selve MR-skanningen.

Jeg vil i øvrigt gøre opmærksom på, at jeg allerede i min mail fra d. 19. november 2009 – hvor jeg orienterer om svaret - spørger om jeg skal sende kopi af indkaldelsen og/eller brevet fra overlægen, den mail har jeg aldrig fået nogen respons på fra din side.

Jeg vil godt have på skrift hvad det er der præcis mangler i min sag for jeg kan komme videre i forløbet, hvad er det for dokumentation der skal foreligge før jeg kan sendes i et afklaringsforløb. Det gælder både det psykiske og det fysiske.

Jeg beder desuden om en kopi af alt hvad der foreligger i min sag fra efter d. 20. august 2009 inkl. den foreløbige ressourceprofil.

Venlig hilsen
Heidi XXXXX
Cpr.nr. XXXXXX-XXXX

Denne mail er sendt som orientering til XXXXXX, Det Faglige Hus.
Sendte også en lang mail til min fagforening, begge mails med kvitteringsanmodning og med digital signatur. Har ikke hørt noget fra nogle af dem. Tror seriøst ikke min fagforening ved hvad de skal stille op mere.

Jeg er seriøst ved at stå af nu - kan godt forstå hvis I ikke er nået helt her ned i teksten.

Jeg kan simpelthen snart ikke se hvad jeg kan gøre mere andet end at føje dem. Men jeg har det virkelig skidt psykisk, jeg har mange smerter i nakke og skulder. Jeg har ikke brug for at blive presset ud i noget der tricker min angst. Jeg har brug for at blive afklaret og taget seriøst. Jeg har brug for at vide præcis hvad jeg fejler så jeg kan få noget ro. Jeg føler virkelig ikke Odense kommune tager mine psykiske problemer alvorligt og jeg forventer nok mere af fagforeningen end de kan give mig.

Nu tager jeg til ortopædkir.amb i Middelfart på torsdag og hører hvad de har at sige, så jeg ved hvad der sker (og ikke sker) med nakke og skulder. Dernæst tager jeg fat i min fysioterapeut og får min status fra ham og hører hvad han evt. har af gode råd.

Fredag skal jeg til egen læge - hold da op et læs han får - og der vil jeg simpelthen plage om hjælp. Jeg er nødt til nu at få en psykiatrisk udredning - jeg ved godt der er rigtig lang ventetid - og jeg er nødt til at få ham mere på banen. Jeg har det så skidt psykisk, at jeg nødt til at fortælle ham de ting jeg også har talt med min psykolog om, og at høre om det evt. kunne være en hjælp for mig at blive indlagt på psyk et par dage og får noget ro på. Og skulle det gå helt i ged med ortopædkir.amb. og de vælger at afslutte mig der om torsdagen, ja, så må min læge tage over og henvise mig til udredning andet steds i systemet (det bliver nok skanning af nakken og neurologisk afd.).

Og så har jeg fået en ekstra tid hos min psykolog, skulle først have været afsted 5. januar (har seriøse problemer med alle papirerne til den §82), men har fået en tid onsdag d. 16. december.

Så ja, sådan ser det ud i min del af andedammen... og jeg er tæt på at give op! Føler virkelig det er mig der er den vanskelige og jeg selv er skyld i alt det her forbandede møg
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 08-12-2009 kl. 17:34.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 17:14   #115
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
#%&¤#*#¤"!!!!!

Tja... nogle gange er det bare ikke nogen fordel at kende lidt til sygehussystemet og de forskellige specialer, for jeg fik helt ret i mine formodninger om ortopædkir.amb. og mine problemer med nakke og skulderen.

Det to 5 minutter, så var jeg ude igen. Han forklarede kort hvad skanningen havde vist - jeg ved dog der står andet i den også end det han sagde - og han kunne ikke tilbyde mig andet end en blokade. Operation var ikke en option i mit tilfælde. Som han sagde, det var ikke noget han kunne operere sig ud af.

Jeg sagde det som det var og stadig er, jeg vil ikke have nogen blokade med tanke på de problemer det gav mig sidst. Og jeg mener ikke det er en løsning. Ej heller når jeg har så store smerter i nakken.

Nakken er ikke hans område, så der var ikke andet han kunne gøre end at afslutte mig til egen læge med besked om at jeg skal have smertestillende - mine pinex suppleret med fx ibuprofen (gigtpiller). Og så måtte min egen læge tage over.

Tja... hvad kan jeg sige? Jeg har officielt givet op nu! Jeg aner vitterligt ikke mere hvad jeg skal og hvad der er op og ned på min sag eller på mig selv!

Kommunen slagter mig når jeg kommer med den besked (skal faktisk maile dagens konklusion til min socialrådgiver, vælger at vente til i morgen). Jeg risikerer jo bål og brand... og jeg risikerer vel egentlig også at de kan smide mig af sygedagpengene hvis jeg skal udredes yderligere?

Jeg har stadig møghamrende ondt. Jeg er stresset, sover dårligt, har det rigtig skidt psykisk, er angst, urolig, har kaos i hovedet og kan slet slet ikke overskue mere hvad der sker og hvad der skal ske. Jeg føler mig presset og kommer til at tage forkerte beslutninger der bare forværrer det hele. Jeg kan knapt hænge sammen i hverdagen eller overskue selv de mindste ting efterhånden.

Jeg ved dog at jeg har en tid hos min egen læge i morgen og puha... ja... det bliver godt nok lidt af en mundfuld jeg kommer og smider på hans skrivebord.

Fyssen på Job-linjen var der ikke i dag, så jeg kunne ikke få min status (dårlig planlægning fra min side,den fejl tager jeg på min skulder. Kunne have ringet til ham, hvis jeg turde), så den kan jeg ikke have med til min læge i morgen.

Jeg kan virkelig ikke se mig ud af det, jeg er bare så træt og fuldstændig opløst. Orker ikke kæmpe mere, for det virker omsonst hvad jeg gør... må prøve at finde en der kan tage bare lidt over inden jeg går mere i stykker end jeg er nu.

Alene tanken om at jeg nu skal i andet regi med min nakke (går stærkt ud fra at min læge vil henvise mig til fx skanning) og der også skal ventes på det... jamen, jeg har allerede lyst til at give helt op.

Og hvad nu hvis min læge ikke vil noget? Skal jeg så bare gå og have ondt? Og hvad siger kommunen så? For i følge ortopædkir.amb. så er det her jo næsten ingenting. Og jeg vil jo ikke have blokaden. Kan kommunen sige at det så er at nægte at få behandling?

Åh altså... bare jeg dog ikke har lavet mere ged i den nu ved at sige nej.

Sorry... er vist bare lidt langt ude efterhånden.

Men sådan er status i min del af andedammen. Kaos som altid.

Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 10-12-2009 kl. 17:16.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 18:17   #116
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kunne printe det her ud, som du har skrevet her, og vise din egen læge.

Nogle gange virker det anderledes, hvis tingene er på skrift.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 19:14   #117
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Du kunne printe det her ud, som du har skrevet her, og vise din egen læge.

Nogle gange virker det anderledes, hvis tingene er på skrift.

Det vil jeg gøre, tak for tippet
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 11:23   #118
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej HLA72

Hold op en lang historie. Jeg er måløs!!!!!!

Det er ikke nogen trøst men vi andre overvejer også hver dag, hvad er det kommunen mangler for at man er færdig udredt????? Hvergang man spørger, så kan der ikke gives et svar.
Jeg føler det samme med fagforeningen som dig, og selv samme følelse er nu også kommet med den socialrådgiver, som er tilknyttet fra arbejdsmedicinsk. Jeg tror bare at begge har opgivet overfor kommunen. I går sagde socialrådgiveren fra arbejdsmedicinsk, du gør ikke nok, du burde tage alle de medikamenter, som lægerne tilbyder. Man hvem ved sin fulde fem vil tage KEMO udenden at være livstruende syg. "forhåbenligt kan det nedsætte periode med ekstrem sygdom", hvis behandlingen tåles, og hvis det overhoved har en effekt.
Du må føle, at de har overset max 2 omgange i rundkørslen. Og hvis de mener at du ikke er færdigudret, så ryger du på kontanthjælp. Håber ikke du er gift eller ejer noget, for så giver det ingenting.
Min dybeste sympati.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 12:43   #119
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hmmm, er spændt på at høre, hvordan det er gået hos lægen idag, og håber så også at du printede det indlæg ud og tog det med til din læge som Zuza rådede dig til

Da jeg var omkring de 30, skred jeg på noget is, medens jeg slæbte på noget tungt og det smældede i lænden på mig (sikkert fordi jeg kæmpede for at holde balancen), og tog til lægen efter et par dage, fordi jeg havde ulideligt ondt i lænden.

Jeg fik et par blokader, som bedøvede de områder på størrelse med en 'femmer', og resten var bare smerte-smerte AV! Tænkte at det måtte gå væk, og gjorde ikke mere ved det i lang tid, hvor jeg skiftevis tudede og rasede, når jeg skulle støvsuge (det tog en hel dag) ... ja, jeg gik næsten et år, før jeg fik taget mig sammen til at komme til lægen igen (rigtig dumt)

Han observerde straks at jeg var helt skæv og sendte mig til røntgen, hvor billedet viste at en ryghvirvel havde forskubbet sig, og at jeg også havde slidgigt på det sted. min læge var også kiropraktor og skubbede ryghvirvlen på plads og så var det bare et spørgsmål om tid (kimberbælte og træning), så havde jeg det godt igen, og havde det godt i mange år.

Nu laver det sted igen brok, og jeg oplever at både min læge samt reumatologer bagatelliserer mine lændesmerter; men det får de sq ikke lov til ret meget længere, for jeg kan jo mærke den er helt gal

Det jeg vil sige med ovenstående er, at du ikke skal give op, bare fordi de ikke kan finde ud af årsagen, for jeg har sq snart oplevet så meget med de læger rundt forskellige steder, så når de tror de kan fortælle mig, det ikke er så slemt, så mister jeg bare respekten for dem, da jeg jo uuudmærket kan mærke at den sq er slem, NÅ

Så ikke give op, du tager bare en ny runde og tager en snak med din læge om at blive sendt til en anden end det kvajhovede, der tror at han kan finde ud af al ting (det kan de ikke!), og hvis han ikke kan se det, eksisterer det ikke (de overser sq meget!)

Op på hesten, kære hla72, for et eller andet kvajhovede finder ud af en dag, hvad der medfører dine kraftige smerter. Du skal bare være vedholdende!

De varmeste hilsner fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 17:23   #120
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Sidste nyt i den Uendelige historie om hla72

Mit besøg hos min læge kan læses her i min blog (håber ikke det strider mod reglerne at linke til sin egen eksterne blog) ... orker ikke lige at skrive det samme to steder.
Vælger også at linke til det her indlæg i min blog, for jeg har nyt i min sag om min "foreløbige" ressourceprofil.

Har fået kopi i dag af min såkaldte foreløbige ressourceprofil... som min socialrådgiver jo kaldte den under vores telefonsamtale i mandags. Jeg har så ikke fået kopi af resten af min sag, det bad jeg ellers om i den mail jeg sendte i tirsdags (se tidligere indlæg i denne tråd). Skulle ellers mene at det er lige så god en måde at kræve aktindsigt som det er at skal op og aflevere en aktindsigtskerklæring hver gang... men det kan et af de hardcore herinde nok svare på

Tilbage til ressourceprofilen.... Der er tilføjet noget TO steder i min ressourceprofil efter jeg var oppe til møde d. 9. september og jeg dikterede direkte til socialrådgiveren, det kan jeg jo se på datoen. De to ting er fra d. 6. november i år og EFTER jeg fik forlænget mine sygedagepenge.

Den ene ting er omkring Job-linjen, hvad jeg har sagt og aftalt med min fagforening omkring det, og hvad der står i den afmelding derfra (den blev skrevet i april da jeg blev sygemeldt direkte fra Job-linjen). Og den afmelding har jeg selv krævet at få lagt i min sag.

Den anden ting er hvad sociallægen har vurderet d. 15.10.2009.

Så min socialrådgiver må være fuld af løgn, for JEG kan personligt ikke se hvad hun har beskrevet selv. Hun sagde til mig i mandags, at den her ressourceprofil var foreløbig og hun selv kun havde beskrevet de punkter der var vigtige for at hun kunne vurdere at jeg kunne få forlænget mine sygedagpenge.

Men her er så hvad sociallægen d. 15.10.09 har vurderet ud fra de ting der så ligger i min sag:

Citat:
Resume: 36-årig kvinde, sygemeldt på grund af psykisk lidelse og skulderproblematik.

Dokumentation:
Statusattest fra egen læge dateret 24.08.09
Aktuel situation fra psykolog XXXXX dateret 18.09.09
Journaloplysninger fra psykiater XXXXX fra perioden 01.07.05 til 11.01.07 (dette er journal jeg selv er kommet med til min sag)

Helbredsoplysninger:
Psykisk:
Lang sygehistorie med symptomer på angst og depression. De psykiske forhold har forårsaget mange sygemeldninger og de tog for alvor over efter afskedigelse i 2005.
Der har været flere behandlingsforsøg via egen læge, psykiater og flere psykologer. Psykiater XXX har i 2005/2006 stillet diagnosen depression samt mistænkt generaliseret angst. Egen læge beskriver aktuelt generaliseret angst og periodevise depressive symptomer.

Får aktuelt antidepressiv medicin og følges hos psykolog. Psykolog mener, at der er tale om posttraumatisk belastningsreaktion, som gør pågældende såbar og angstpræget især overfor ydre påvirkninger. Pågældende har siden juni 2008 været i kognitiv terapi hos psykolog, hvilket har forbedret livskvaliteten, med vægt på konsolidering af funktionsniveau, bedring af evne til at tolke omverdenen og udvide sociale relationer.
Psykolog vurderer at arbejdsevnen er varigt nedsat, og at det er vigtigt at pågældende arbejdsprøves med henblik på fleksjob.

Egen læge skønne ligeledes, at pågældende ikke kan vende tilbage på arbejdsmarkedet på almindelige vilkår. Medicin og samtaler er stabiliserende, ikke helbredende.

Ad skulder:
Der er problemer med højre skulder. Pågældende er undersøgt på Middelfart Sygehus, hvor der er forsøgt blokadebehandling. Sagsbehandler oplyser, at der ikke har været effekt af blokadebehandling, og pågældende er nu henvist til skanning.

Vurdering:
På baggrund af ovenstående vurderes den psykiske tilstand som stationær. Der pågår fortsat behandling, denne skønnes dog stabiliserende og livskvalitetsforbedrende, ikke helbredende. Der vurderes at være varige skånehensyn i forhold til det psykiske, bør undgå stress og pres, ligesom arbejdsrammer bør være strukturerede og forudsigelige.

I forhold til højre skulder, må der afventes yderligere udredning i forhold til diagnose, prognose og behov for evt. skånehensyn. Det foreslås, at indhente journaloplysninger fra Middelfart Sygehus når pågældende har været til skanning og efterfølgende svar herop.

XXXXXX, sociallæge
På sin vis er jeg virkelig lettet over at læse sociallægens vurdering af min psykiske tilstand og at den vurderes som stationær. Det har jo virkelig virkelig virkelig været en af de ting jeg har haft det rigtig skidt med, at jeg ikke har følt der blev troet på mig.
Så jeg tolker det der står som, at tilstanden er så stationær, at fleksjob kan komme på tale. Det er jo virkelig et skridt i den rigtige retning.

Men jeg er sgu bekymret for det med min skulder, især nu hvor det med min nakke er stødt til. Det komplicerer jo sagen væsentligt. Især fordi jeg nu frygter at det trækker endnu mere i langdrag med yderligere udredning.

Kan kommunen nu stoppe mine sygedagpenge fordi det trækker ud?

Jeg har mailet til min socialrådgiver i dag hvad svaret var i Middelfart i går og hvad jeg har snakket med min egen læge om (i grove træk) og hvad planen nu er. Og så valgte jeg at sige NEJ til det "tilbud" på Reva-huset... det der 10 timer om ugen forløb. Så må jeg tage skraldet hvis det kommer og pludselig ikke er et tilbud mere, men et krav. Har dog min læges opbakning til, at det skal jeg ikke!

Jeg er dog ret mystificeret over, at jeg selv skal bede om at få sådan noget at vide, skal min socialrådgiver ikke selv fortælle mig hvordan det går med min sag? Jeg mener, selv min fagforening ved ikke noget eller får noget at vide når de spørger

Jeg føler jo jeg er blevet holdt hen og at oplysninger er blevet tilbageholdt for mig. Det er for hulan min ressourceprofil vi snakker om her. Hvis ikke jeg selv havde spurgt ind til den, så havde jeg nok ikke fået den at se foreløbig.

Er der nogen forslag til hvad jeg gør nu?

Et par stykker har bagom foreslået at jeg selv laver min ressourceprofil - jeg kan se der mangler nogle ting nogle steder og at der er en del ting jeg ikke fik sagt dengang i kampens hede under mødet d. 9 september. Der er nogle ting jeg selv skal have tilføjet. Men jeg kan jo ikke lave det kommunen skal lave, altså min socialrådgivers arbejde. Jeg kan jo ikke kommentere på noget som de ikke har lavet.

Jeg er lidt i vildrede nu hvad jeg skal. For kan jeg kræve at den ressourceprofil bliver lavet færdig?
Jeg mangler resten af sagen fra efter jeg sidst fik aktindsigt i august og føler ligesom jeg ikke rigtig kan komme videre før jeg får det.... altså det her med kommunen.

Men der er nok at tage fat i rent lægeligt/sygdomsmæssigt... det har jeg så skrevet om på min blog i stedet.

Tak fordi du læste så langt

Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 11-12-2009 kl. 17:40.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension