K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2012, 21:00   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis man forstiller sig forældrene står som ejer og de som brugere...står forældrene så ikke for forsikringen og hvad ved evt skade..jeg mener det er ejeren af bilen der står for forsikringen

og jeg er heller ikke sikker på forsikringerne er interesseret i de ordninger mere...det er kun ved ægtefællerne de vil ha en er ejer og en er bruger..

det er noget jeg har hørt,men jeg er ikke 1oo procent sikker og der ka selvfølgelig også være forskel på selskaber..engang var det populær når børnene f.eks blev 18 år og det var dyrt m.forsikringer,at forældrene stod som ejere og den unge som bruger..
' det mente jeg bare var stoppet
som sagt er det noget jeg har hørt...
er nysgerrig på om det er lovligt og om det kan lade sig gøre

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 21:21   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er brugeren der står for forsikringen, da det jo er brugeren der kommer ud for eventuelle ulykker. Ejeren har ikke noget med forsikringen at gøre, med mindre han er bruger af bilen selvfølgelig.

Det bliver først ulovligt, hvis fx forældrene står som brugere af bilen (og dermed forsikringen), hvis det i virkeligheden er sønnen der er brugeren......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 21:51   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

det har jeg godt nok aldrig hørt om..at 1 kan eje en bil og en anden kan bruge den og stå for forsikringen..jeg tror jeg ringer til min bilforsikring i morgen og spørger..

jeg har haft bil i næsten 25 år - men aldrig hørt om det..men dermed ikke sagt det er mig der har ret..

hvis du f.eks låner til en dyrere bil i en bank ka de finde på at kræve du får kaskoforsikring..det ku man førhen..så ka jeg ikke lige se hvordan tingene hænger sammen..ps jeg har ikke lån i min og kender ikke bankkravene idag
men jeg ringer til dem imorgen og spørger og skriver svaret herinde

stribe
førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 22:26   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, gør det

Jeg står også som ejer af en bil, men har hverken kørekort eller noget. Og betaler heller ikke forsikring, det gør brugeren.
Hun har GF forsikring.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 22:31   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
I gamle dage er det rigtigt at nogle unge stod som brugere på en forældreejet bil og slap billigt i forsikring, fordi de dengang som brugere kørte under forældrenes forsikring - det er rigtigt at det blev stoppet.

Men idag er det lavet om så der er helt normalt at der kan stå en som ejer af bilen og så med en anden som bruger.

Ejeren ejer bilen, har registreringsattesten og er den der skal stille med registreringsattesten når evt. skrotpræmie skal udbetales.

Bruger er den der bruger bilen og har den forsikret samt betaler vægtafgift eller grøn afgift.

Det er klart delt op når man opretter forsikring, hvis det er ejer der bruger bilen skal det bare fremgå at det er den samme.

Det er altså helt legalt og ikke noget hokus pokus.

Skat får automatisk oplysninger om hvem der er bruger og sender vægtafgiften dertil.. samt oplysninger til kommunen om hvem der ejer bilen.. så hvis du selv står som ejer, får du et pænt brev om at din kontanthjælp vil være stoppet fra dags dato, og først genoptages hvis du kan dokumentere at bilen er mindre end 10.000,- værd.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 22:42   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig Pip - jeg står kun på registreringsattesten, min veninde står som bruger og får regningerne for forsikring og vægtafgift mm.

Det er det samme når man leaser en bil, firmaet står som ejere, og man står selv for forsikring, vægtafgift mm.

Forsikringsregningen kan sendes til hvem som helst, bare brugeren er påført. Om det er til brugeren, forældrene eller naboen, bestemmer man helt selv. Alt efter hvilke aftaler man har med sine nærmeste.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 00:02   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det var jeg godt nok ikke klar over..selvfølgelig tror jeg jer - jeg ved jo ikke alt...smiler...

men det undrer mig..at jeg kan stå som ejer af en bil - som hvem som helst ka køre rundt i - i terorien...det har jeg bare aldrig hørt om - udover v.ægtefæller og samboende og førhen som sagt ens børn..

blir der så lavet nogen papirer..el.stoler man bare på den som ejer bilen..jeg tænker hvis man nu blir rygende uvenner..hvad så,er det ligemeget..

jeg spørger,da hvis der skulle komme en af mine nærmeste at spørge,ja så var det jo rart at vide..¨

tak HELENE fordi du svarede mig så udførligt

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 00:37   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis man bliver uvenner kan den der ejer bilen sælge den eller afhente den..

Så bliver man slettet som bruger, bilen er væk og man får evt. for meget indbetalt vægtafgift tilbage..

Så man skal enten være gode venner eller lave noget papir i forbindelse med afdrag på bil i forhold til ejerskab..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 01:25   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det gælder om at være gode venner
Min veninde sagde også til mig den gang, at nu skulle jeg endelig ikke ryge i RKI, så der kunne gøres udlæg i bilen.....
- så venskabet skal gå begge veje.

Hun har så selv betalt bilen og det hele, jeg har faktisk slet ikke noget med den at gøre i virkeligheden. Omvendt, hvis hun vil sælge den, så skal hun så spørge mig først, hæhæ.......

Det skal lige nævnes at det er en gammel brugt bil fra 90'erne, som ''vi'' fandt gennem Den blå avis. Den gang gav hun 22.000 kr for den, i dag er den omkring 11.000 - 14.000 kr værd - den er lige blevet synet, men den ryger til skrot hvis den ikke går gennem syn om 2 års tid (siger hun). Den har også snart kørt 330.000 km, så hun forventer motoren ryger hvad dag det skal være
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 01:59   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene og pip

selvom det ikke er min tråd,så tak for forklaringen..endnu engang..smiler..

jeg synes det er fint man ka hjælpe dem man holder af..

men jeg tænkte på det juridske..sådan er jeg altid siger min mand..hvis og hvis..
vil man ofre det burde man ku få et papir lavet af en el.anden form,hvor man skriver hvordan tingene er...det er forbundet med tryghed..jeg har altid synes det var vigtig..
men som sagt ka godt se fidusen i det..bare man er sikker i sin sag

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension