K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2020, 17:02   #1
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Timer

Jeg fik i Januar ændret min ansættelses kontrakt, fra en afløser til en deltidskontrakt, og i den forbindelse fik jeg også sat mine timer ned fra 20 om ugen til 13,55.
Aftalte med Jobcenteret at det ikke var nødvendigt med en ny Flexbevilling.

Efter Sommerferien satte arbejdsgiveren så mine timer op igen med 3 om ugen, hvilket ikke stemmer med min kontrakt og jeg fik heller ikke noget at vide, skulle læse det på internettet at mine timer var ændret

Nu har arbejdsgiveren så fået den ide at jeg skal ned på 10 timer om ugen, så der er en anden der kan få den plads jeg havde ( kører bus i fast rute )

Er det nu jeg skal have jobcenteret ind over og have en ny flexbevilling ?
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2020, 21:15   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
JA, er det korte svar........

Last47.

Kommunen generelt har skærpet Vejledningspligt og i dit tilfælde ville jeg sørge for at kommunen har den fulde viden om dine timer i dit nuværende fleksjob.

Jeg kan ikke se, hvor mange timer du er vurderet til, men det skal være i overensstemmelse med de faktuelle timer vs hvad du er bevilget til.

Så rådgivning ved kommunen og hvilke tilskud arbejdsgiver modtager af økonomisk fordele af din ansættelse. Din arbejdsgiver er særdeles, skal vi kalde det forvirret om hvad denne ønsker.

DU skal have 100% orden i din sag i forhold til kommunen.

Held og lykke med dit forløb.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-08-2020, 18:42   #3
last47
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 104
Styrke: 15
last47 er ny på vejen
Kommunen er helt op to date med mine timer pt, og da jeg er på den nye ordning får virksomheden modtager ikke nogen tilskud så vidt jeg er orienteret.

Så takker for svaret
last47 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2020, 06:37   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis du er på den nye ordning, ansat efter 2013, så er det ligegyldigt.

Er du på den gl. Så kommer det til at koste din arbejdsgiver penge, laver de din kontrakt om til ny ordning, mister du pwnge. Så det kommer an på hvornår du er ansat.

Efter 2013 er der ingen tilskud tul arbejdes giverne
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension