K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2017, 14:49   #1
Georgie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Indlæg: 25
Styrke: 11
Georgie er ny på vejen
Mentor

Har fået tildelt en mentor af jobcentret. Er det normalt, de kommer i ens hjem eller har man lov til, at sige nej til det. Hun har lige sendt mig en mail, hvor hun vil invitere sig selv hjem til mig, men jeg har aldrig set hende, kender hende ikke og føler det er grænseoverskridende.
Georgie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2017, 15:03   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved ikke hvorvidt man kan sige nej...men du skal passe på med at kommunen ikke ser dig som usamarbejdsvillig...hvis du siger nej...

Du kunne evt også prøve at se det at få en mentor som en styrke...altså noget der kan hjælpe dig...

Det kommer selvfølgelig an på mentoren og en selv...men jeg har hørt om mange hvor de har fået rigtig meget hjælp igennem deres mentor..

Ønsker du ikke mødet skal ske hjemme ved dig selv...så prøv evt at forslå at første møde måske kan blive på kommunen..

Personligt...altså hvis det var mig der skulle/kunne få en mentor...så ville jeg nok vælge at holde mødet hjemme...tror jeg ville føle det mindre "kommuneagtig" og at jeg havde mere styr over mødet....

Helt sikkert det er grænseoverskridende...første gang...men jeg tror alligevel at jeg ville vælge mit hjem fremfor et eller andet "koldt" sted på kommunen...

Er du bange for hvad der bliver sagt eller hvordan mødet udvikler sig...så optag mødet...sådan at du i ro og mag kan aflytte det senere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2017, 15:16   #3
Georgie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Indlæg: 25
Styrke: 11
Georgie er ny på vejen
Mange tak for hjælpen
Georgie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2017, 16:18   #4
seroquel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2016
Indlæg: 8
Styrke: 0
seroquel er ny på vejen
Hej. Nu kender jeg ikke mentors grund til at ville hjem hos dig. Men jeg har haft 2 mentorer og et utal af opfordringer fra kommunen om at komme hjem til mig. Bla. pga. problemer med at holde eget hus. Jeg har uden problemer haft afvist alle. Det er for mig, meget grænseoverskridende at have fremmede i mit hjem. Den forklaring er blevet købt. Jeg bor i Københavns Kommune, hvis det skulle være til nogen hjælp. Prøv at forklar mentor hvorfor du ikke vil holde møder hjemme. Min erfaring - utroligt hvor end at lyder, er at de lytter.
Held og lykke.
seroquel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2017, 18:41   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu har jeg aldrig haft en mentor men på et tidspunkt ringe en jobkunsulent til mig og ville komme hjem til mig, fordi jeg tit var syg syntes han det var lettes.

jeg var skeptis men havde et fint møde med ham, ham var meget betænktsom og meget åben på mine skånebehov og derfor kom han hjem til mig, så jeg ikke skulle køre til jobcentret og retur
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2017, 18:56   #6
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Jeg lader min mentor komme hjem til mig og ser det da som en fordel, at han får et reelt indblik i hvordan jeg klarer mig ( det kan sagtens snyde hvis jeg blot kommer hen på hans kontor )
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2017, 18:58   #7
Rytter16
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2015
Indlæg: 26
Styrke: 9
Rytter16 er ny på vejen
Jeg har mentor tilknyttet, men har afvist at vedkommende skulle komme på besøg hos mig. Min begrundelse er at mit hjem er mit frirum, hvor jeg er mig selv.... det er accepteret.
Rytter16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2017, 19:36   #8
Georgie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Indlæg: 25
Styrke: 11
Georgie er ny på vejen
Tusind tak for I deler jeres oplevelser. Dejligt med alt man kan bive klogere af.

Mange tak for du deler dine erfaringer
Georgie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2017, 10:15   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du skriver ikke hva du fejler, men man kunne jo evt flytte det møde ud på en café eller et andet sted så.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension