K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2012, 20:56   #1
StineBine.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
StineBine. er ny på vejen
Fleksjob og flytning...

Jeg er i denne heldige situation at jeg er i et fast job, som jeg har haft i 2 år...
Nu problemet bare at jeg har fundet en dejlig kæreste som bor 100 km væk fra mit job.. Vores plan er vi gerne vil finde et nedlagt landbrug sammen i ca den afstand osse..
Men det synes jeg er for langt at kører for at jobbe... Så jeg skal ud og finde nyt... Ikke nok med det skal jeg osse skifte kommune.. Er der nogen der vil dele jeres erfaring om det med mig?? Alt modtages med kyshånd på forhånd tak... Stine...
StineBine. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 21:26   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
At skifte kommune som fleksjobber, burde ikke være et problem. Det er nok helt anderledes nå man ser på jobmarkedet lige nu...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 07:22   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis du selv finder dig et nyt job, er det ikke noget problem men siger du op er du jo pludselig selv skyld i din ledighednog så kan du straffes økonomisk.

Du må gerne flytte kommune men man må ikke sige sit job op.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 08:50   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Hvis du selv finder dig et nyt job, er det ikke noget problem men siger du op er du jo pludselig selv skyld i din ledighednog så kan du straffes økonomisk.

Du må gerne flytte kommune men man må ikke sige sit job op.
jjson, du får det til at lyde som om det er unikt for fleksjobbere... Personer i almindelige ordinære job bliver også straffet for bare at sige deres job op...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 12:53   #5
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Debatten var herinde for år tilbage da der var forhandlinger om reformen og der var vores poiente netop at man stavnsbinder flekser på den måde, for i modsætning til alm lønmodtager der kommer i karentæne i fem uger var det sådan at man som flekser mistede sin ret til ledighedsydelse med den begrundelse at man var selvforskyldt ledig...

det endte med at der blev skrevet ind i forliget at kommunen skulle se lempeligt på dem der flyttede, men kan altså ikke huske det nøjagtige ordret.. skal se om jeg kan findet det på et andet tidspunkt men ellers prøv at søge på stavnsbinder mener jeg det var ....
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 15:08   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Der har været nogle sager om hvor en flexer, flyttede kommune,der skulle personen hen og vurderes igen af den nye kommune.

Om det stadig er sådan eller det er ændret ved jeg ikke. Det var ihvertfald fremme i pressen, og Bjarne Laustsen tog sagen op i folketinget men om det ændrede noget ved jeg ikke.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 15:26   #7
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Så vidt jeg husker må du godt sige op med gyldig grund, og at man skal flytte vil jeg da absolut mene er gyldig grund... Kan man virkelig forlange at folk skal pendle 100 km?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 17:25   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Så vidt jeg husker må du godt sige op med gyldig grund, og at man skal flytte vil jeg da absolut mene er gyldig grund... Kan man virkelig forlange at folk skal pendle 100 km?
Jeg mener så ikke at det er gyldig grund, mener kun at det er hvis helbredet ikke kan holde til det, at det er gyldig grund. har læst det et eller andet sted husker bare ikke hvor.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 17:58   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man kan altså godt "sige op" med gyldig grund ved flytning... Fleksjobbere er ikke så stavbundet som før, derfor har de lavet reglen her senere hen i de sidste år....

Ud fra denne vejledning: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=133912

står der følgende:

Flytning til anden kommune

Personer, der er visiteret til fleksjob, og modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse, bevarer ydelsen, når de flytter deres bopæl til en anden kommune. Tilflytningskommunen fortsætter udbetaling af ledighedsydelse eller særlig ydelse uden at foretage en ny visitation af personen for at konstatere, at retten til fleksjob fortsat er opfyldt.

Personer, der opsiger et fleksjob eller ophører i ansættelse i ustøttet beskæftigelse i forbindelse med flytning til en anden kommune, har ret til ledighedsydelse (eller særlig ydelse) uden, at den nye kommune skal foretage en ny visitation til fleksjob. Betingelserne for at modtage ledighedsydelse eller særlig ydelse skal dog være opfyldt, herunder må personen ikke være selvforskyldt ledig, se pkt. 4 og 9 om sanktioner og rådighed. En person er ikke selvforskyldt ledig, hvis en af de gyldige grunde, jf. § 13, stk. 4 og 5, er opfyldt i forbindelse med, at personen har opsagt fleksjobbet eller ansættelsen i ustøttet beskæftigelse (ved ansættelse i ustøttet beskæftigelse gælder alene § 13, stk. 4).


Tilflytningskommunen skal, hvis der opstår tvivl om personens rådighed i forbindelse med flytningen, afprøve denne, jf. § 74 b, stk. 3. Se endvidere pkt. 4.

---------------------------------

Man bør inden flytningen til den nye kommune give fraflytningskommunen besked om det ændrede forhold.... Så der ikke er noget, der kokser inden og efter flytningen...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 21:17   #10
StineBine.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
StineBine. er ny på vejen
Tak for alle svarene...
Jeg kunne aldrig nogensinde finde på at sige mit job op før jeg havde fundet et nyt, så må jeg jo bare vente med at flytte til jeg har fundet et nyt job
StineBine. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytning boowam Alt det andet 1 31-07-2012 17:36
Fleksjob og midlertidig flytning til Sverige Linda1806 Spørgsmål ang fleksjob 6 26-09-2011 20:40
Fra førtidspension/skånejob til fleksjob pga. flytning? mhaa Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-03-2011 21:50
Flytning. boowam Alt det andet 1 16-11-2010 12:07
Flytning boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-09-2010 02:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension