K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2020, 14:45   #1
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
Hej

Hej jeg vil høre når man er i flexjob har man ret til det 5 uges ferie med det samme eller skal man vente til næste år.
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2020, 17:03   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det kommer an på, hvornår du startede i job 8g hvad du lavede sidsre år
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2020, 10:51   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dijana Se meddelelser
Hej jeg vil høre når man er i flexjob har man ret til det 5 uges ferie med det samme eller skal man vente til næste år.
Det har du. Ligesom alle andre. Dog hvis du ikke har optjent ferie hos arbejdsgiver, så skal du søge om ledighedsydelse hos jobcentret/ydelsesafd. i din kommune. Man skal huske at søge mindst 2 uger før ferien starter.

Nu er der så kommet nye ferielov, som egentlig gælder allerede nu, men det er først til 1. september, at det nye ferieår starter rigtigt efter den nye ferielov.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2020, 08:22   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det er desværre ikke rigtigt curls, det hameget med datoer at gør for hvornår man blev fleksjobber se på https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...edighedsydelse
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2020, 16:43   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Dobbelt indlæg.

Sidst redigeret af curls; 09-05-2020 kl. 16:58. Årsag: Dobbelt indlæg.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2020, 16:56   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Link til ny ferielov

Det er selvfølgelig rigtig, at man ikke har alle 5 uger fra man bliver ansat, men det ved de fleste jo, når man ved, hvornår ferieår går fra og til.

Jeg mente det ellers som udgangspunkt havde man ret til 5 uger, men kan se det er kun 15 dage hvis man ansættes feks. i maj. Det forskudte ferieår efter den nye ferielov er er dog netop startet her i maj. Og gælder kun til september.

Hvis du læser spørgsmålet igen, lyder det nemlig til, at om man overhovedet har ret til ferie det første år. Og det har man. Det var bare det jeg pointerede. For man kunne godt have taget noget ferie inden, man blev ansat.

Men en ting er at den link, du har sat i, ikke rigtig kan bruges til mere. Vi er allerede på det nye ferielov nu, så i alt 16 dage har alle indtil september, og hvis man ikke bruger dem, bliver de overført til det nye ferieår som jo nu bliver fra 1. september 2020. Så den link kan vi ikke bruge til noget mere.

Er jeg selv er i fleksjob og skal,jo følge den nye ferielov.

Trådstarter: du kan altid spørge jobcentret.

Borger.dk er også supergod. Her er link til ny ferielov.

https://www.borger.dk/kampagnesider/ny-ferielov

Der er masser af info på nettet vedr. den nye ferielov. Og den gælder selvfølgelig også fleksjobbere.

Det er sjældent jeg bruger k10.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2020, 09:24   #7
dijana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2015
Indlæg: 71
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
dijana er ny på vejen
1000 tak for jeres sva
dijana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension