K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2015, 22:01   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
@Pip...dette er jo kun sandt hvis man ser de arbejdsfri dage man har som ferie....hvilket de bestemt ikke er...

De arbejdsfrie dage er jo ens skånebehov som gør at man har muligheden for at arbejde de dage man så arbejder...

Jeg skal ikke kunne sige hvad en arbejdsgiver kan kræve eller ej...da jeg ikke ved det....men hvis man har fem ugers ferie...ja så er det jo fem ugers ferie uanset hvornår man så arbejder...

Men jeg er ikke inde i ferielovgivningen....så måske det ville være en god ide at rådfører sig med jobcenteret om hvad der gælder hvis man vil holde sidste uge som enkeltdage og om arbejdsgiver kan bestemme hvilke dage man bruger dem på...

På mig virker det urimeligt hvis man kan tvinges til at holde dem på ens skånedag...

Det bliver jo så ikke til en feriedag på den måde...da man bruger dagen til at komme sig på så man er klar til at arbejde efterfølgende dag...
@Web
Men når man holder en uges ferie har man jo ikke brug for en skånedag om onsdagen. Så er skånedagen jo også ferie. Så dit ræsonnement holder ikke.

@Camilla
Du har 5 ugers = 25 feriedage. Arbejdsgiveren betaler de 20 dage, kommunen de 5 dage.

Den arbejdsgiver betalte ferie skal du holde på de ugedage du normalt arbejder. De kommunalt betalt dage holder du på onsdage (det gør du jo også når du holder en hel uges ferie).

Hvis du vælger at tage den sidste uge som enkeltstående feriedage bliver den kommunalt betalte afholdt en onsdag - og det vil du jo så ikke opleve som en feriedag, men det er den rent teknisk.

Så det smarteste vil være at tage 2 arbejdsgiver betalte feriedage mandag + tirsdag + kommunalt betalt feriedag onsdag OG så senere i en anden uge igen 2 arbejdsgiver betalte feriedage mandag + tirsdag. I den uge er onsdagen så officielt en skånedag, men da du har holdt ferie mandag og tirsdag, vil den onsdag føles som en ægte fridag og ikke som en skånedag hvor du skal komme dig oven på nogle arbejdsdage. Så virkningen vil være at det for dig føles som om du har fået 6 feriedage selvom du kun bruger i alt 5 feriedage.

Sidst redigeret af Akvamarin; 10-02-2015 kl. 22:04.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2015, 11:31   #12
Camilla0705
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Camilla0705 er ny på vejen
Smile

Tusind tak for alle jeres svar. Min arbejdsgiver er gået med til, at jeg kan dele en ferieuge op i 5 enkeltdage, og holde dem som jeg vil. Hvis jeg derimod holder f.eks. 3 ugers sommerferie, så bruger jeg selvfølgelig 15 dage. Så jeg får mine 25 feriedage + 5 feriefridage
Camilla0705 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension