K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2012, 22:33   #1
Timmy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2010
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Timmy er ny på vejen
Førtidspension-Helle Thorning

Jeg vil gerne høre om der nogen der ved Hvad Helle Thornig S Mente med da hun var i 21 nyheder Søndag der udtalte hun at det som regeringen her ved deres 1 års fødseldag Havde de fået ny skatteaftale Hm der skulle være fordele for dem som er på førtidspension Det er nok smuttet for mig som jeg har forstået så mister vi førtidspesionister2003 ved reformen og det kun er højtlønnede der skorer kassen som altid
Timmy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 23:05   #2
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Timmy Se meddelelser
Jeg vil gerne høre om der nogen der ved Hvad Helle Thornig S Mente med da hun var i 21 nyheder Søndag der udtalte hun at det som regeringen her ved deres 1 års fødseldag Havde de fået ny skatteaftale Hm der skulle være fordele for dem som er på førtidspension Det er nok smuttet for mig som jeg har forstået så mister vi førtidspesionister2003 ved reformen og det kun er højtlønnede der skorer kassen som altid
Jeg hørte det også, og undrede mig som dig.

Ikke nok med at ftp. efter 2003 mister penge, det før ftp. før 2003 også - endda flere ...
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 00:26   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror ikke man kan finde mange førtidspensionister på hverken ny, gammel, eller fremtidig ordning der umiddelbart kan få øje på nogen fordele..........så måske glemte hun et øjeblik, at hun sidder i regering med Vestager?!

Dog skulle fup ordningen SUP have fået bedre vilkår???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 00:41   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det der menes var at førtidspensionister på gammel ordning vil have mulighed for at komme på ny ordning og derved få flere penge ud af det...

Det hun ikke fortalte var at de så samtidig kaster den garantiording de har hvis de går i job....og muligheden for at få sin pension igen uden spørgsmål...helt væk....den findes nemlig ikke for pensionister der har fået den efter 2003
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 00:51   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nååååå....ja så glemte hun vel også at fortælle, at der sidder nogle på ordningen før 2003, som heller ikke kan beholde deres tillæg, såfremt de vil på ny ordning - måske ikke mange, men stadig burde hun have husket det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 13:29   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Er det kun mig, der begynder at se en tendens her? Regeringen har absolut intet positivt gjort for ftp'erne. Men de har lavet den mulighed, at ftp'ere på gammel ordning kan komme på ny ordning, hvilket kan vise sig at være en ulv i fåreklæder for de ftp'ere, der vælger dét. Og dét bliver regeringen så ved med at nævne igen og igen og igen og igen, når de bliver spurgt, hvad de har gjort for de svage. Nærmest som om de bevidst har tænkt, at de var nød til at have bare én ting, de kunne fremhæve som noget positivt, de har gjort - og så valgte det mindste onde...?

Og så tænkte jeg på: hvor lang tid mon der går, før vi hører om sager, hvor borgere på den gamle ordning får afslag på ansøgninger om forhøjelse af pensionen med begrundelsen "Du kan da bare skifte til ny ordning" og dermed bliver "presset" over på den nye ordning...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 19:18   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, den har jeg også tænkt Risa (mht det ''kærlige'' pres)....

Jeg har skrevet til samtlige i regeringen og spurgt, HVORFOR de ikke bare lader pensionister fra FØR 2003 BLIVE i ordningen - og så bare rykke dem op til højeste sats, som jo svare til satsen EFTER 2003, hvis det ''bare'' handler om at de synes de skal have flere penge...........

Ikke EN har svaret!!!

Hvilket jeg jo måske godt vidste, da de jo kun skal rykkes til ny ordning pga kassetænkning. Ellers havde de jo bare givet dem den højeste sats på gamle ordning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 20:24   #8
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Helt rigtigt, Helene. Og det undrer mig egentligt ikke, at ingen har svaret: enten ved de, det ville have været bedre "bare" at rykke dem op i sats, eller også blev de gjort opmærksom på, at de har lavet en "brøler". I begge tilfælde er det bedst ikke at svare, for så indrømmer man intet...

Skrev på et tidspunkt også til MF/Beskæftigelsesministeriet for at få oplyst, hvad deres plan var for de ftp'er på ordningen efter 2003, der pt arbejder lidt, om de ville få en garanti på lige fod med dem på ordningen fra før 2003 eller komme på fleksjobordningen. Det sagde reformforslaget nemlig ikke noget om. Der gik hele 5 måneder (!!!), inden jeg fik svar. Og jeg fik kun en sludder for en sladder om det, de allerede havde oplyst...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helle Thorning - Nazi / Bilderberg Kalevala Politik og Samfund 10 15-03-2013 06:26
Helle Thorning tjener mere end Hollande og Merkel halse Politik og Samfund 20 19-05-2012 17:28
Helle Thorning lokket i fælde Martin Politik og Samfund 9 22-08-2011 10:51
Dejligt Helle Thorning og mand blev frikendt! Ninja Politik og Samfund 88 20-09-2010 08:09
Kom med foreslag til Helle Thorning-Schmidt Ninja Alt det andet 0 01-01-2009 18:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension