K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2008, 22:59   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Bliver der mangel på Flexjob mon ?

Jeg blev jo detsværre sagt op fra mit gamle flex job i føtex pga de ikke havde råd længere til mig surt,nåmen nu skal jeg jo så til at finde nyt job jeg skal starte i et jobprojekt nede på komunen sammen med andre ledige flexer hvor vi så med hjælp fra 2 jobkonsulenter skal forsøge at finde job,men jeg hører på tv at en del får fyrresedlen fortiden alt det her med finanskrisen osv hjælp tænker jeg kommer det så til at gå ud over os ledige flexjobbere mon. mvh katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 23:30   #2
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Hej

Det er i det hele taget svært at finde fleksjobs for tiden. Jeg har så været MEGET heldig at finde et fedt job i en privat lille virksomhed lige før jul.

Jeg vil derfor anbefale dig at sende en masse uopfordrede ansøgninger ud og gør det til private primært og så tage den der fra .

God søgelyst.

Keep Smiling
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2008, 23:53   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaa, fleksjobs er i forvejen ikke just nogen der hænger på træerne, og da slet ikke hvis man ligger i den lavere ende hvad angår timer.....

Men om det bliver endnu mere svært pga krisen at få fleksjob, ved jeg ikke, men forestiller mig at det nok ikke just fremmer jobbene. Dog kan der måske være nogle økonomiske fordele for arbejdsgiverne, at give de mindre krævende jobs til fleksere....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 01:33   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg tror heller ikke at det ligefrem bliver nemmere at finde fleksjob, nemt har det aldrig været det er en skrøne med det rumlige arbejdsmarked ...

Men derudover tror jeg at flekser vil være dem der spares væk først i en krise tid desværre..

og så tror jeg derudover at hvis man skal gøre sig håb om et job så skal man selv ud og søge det er nok ikke nu vi skal regne med jobcenterene de har aldrig vist sig særlig effektive i forvejen , og nu er det sådan at de skal til at have alle ledige fra midten af 09 og jeg er bange for at det ikke er os flekser de vil smide de kraftigste ressourcer på ...

Så mon ikke det vil vise sig at vi kommer nederst i bunken igen igen , og så er der kun os selv til at søge jobbene ,.. men det kan også kun anbefales søg og led med lys og lygte og skriv ned alt hvad du søger og om du får svar eller ej ..

Held og lykke til alle os der skal ud og finde de famøse fleksjob

PS

Ikke opmuntrende det her, men det kan trods alt lade sig gøre.
  Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 02:17   #5
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Fleksjob

Hejsa.

Jeg ved det godt kan være svært at finde et fleksjob - men jeg tror på med de fremtidsudsigter vi går i møde - men sparretider - vil der helt sikket være eller komme flere fleksjob i det private, men også i kommunale da de kommunenale stillinger bliver beskåret med timer så der kommer flere og flere deltidsstillinger - men også fra den økonomiske del vil det jo helt klart være besparerne at ansætte fleksjobber....

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 02:55   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cape den har jeg troet på i mange år he he ...

Men må indrømme at min optemisme ikke er så stor mere jeg ved ikke lige hvad det er der gør det, men det er som om at arbejdsgiverne ikke ser så logisk på det som vi gør...

De ser ikke besparelser men besvær..

Jeg har feks en søn på 19 år som er studerene og arbejder som nøglebære (Mellemleder) i vores lokale fakta ...

de er hele tiden på jagt efter unge mennesker til at tage de deltidsvagter der er om dagen , de kan ikke finde de unge mennesker de er ikke stabile nok de møder ikke , der er i det hele taget ikke andet end bøvl ...

Ville det da ikke være oplagt at tage nogle flekser ind der kan arbejde 3-4 timer hver dag ...

men niksen det er for besværligt og for dyrt (de fyre alle medarbejder på deres 18 års fødselsdag på nær dem som bliver nøglebære) men fortæl mig lige hvad logikken er i at spare den smule penge og have alle de utilfredse kunder og den dårlig fungerende arbejdsplads.. jeg kan sgi ikke se logikken i det..

Jeg kunne finde masser af job til os flekser som vi kunne varetage.. tag bare sådan noget som kommuner, hvorfor ikke ansætte flekser til at kopiere feks sagsakter så man kan få frikøbt noget af sagsbehandlerenes kostbare tid , eller hvad med de kommuner der nu undskylder alt rod med deres sagsgang med at det er fordi de er presset fordi de nu skal til at scanne alt post halllooo flekser ... eller endnu bedre , hvad med at ansætte flekser på jobcenterene til at lige tage en snak med nye flekser finde ud af hvad de kan og ikke kan hvad deres mål er og ikke er...

Hvem her som flekser ville ikke gerne møde en flekser i indgangen inden de kom til jobkonsulenten og tænk hvor meget tid jobkonsulenten kunne spare ved at flekserne lige havde vendt det hele først og så med en anden flekser som kunne sige , jeg har også siddet hvor du sidder nu.. ork jobbene er der men arbejdsgiverne har ikke fundet det vise korn endnu

Nu har jeg været flekser siden 03 altså både i opgang og nedgangs tider og jeg har endnu ikke fundet den arbejdsgiver der syntes at det var genialt ...

Selvfølgelig er de der og nogen flekser er jo også i arbejde men jeg tror stadig på at det er os selv der skal finde dem , jobcentrene kan ikke og så skal man ikke tabe modet efter nummer 500 afslag
  Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 08:30   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg tror heller ikke, det bliver nemmere, men som andre også har skrevet, det har aldrig været nemt, heller ikke selvom der i lang tid har manglet arbejdskraft, om man skal tro, hvad de siger...
Jeg søgte på et tidspunkt et job på 15 timer og tænkte, der ikke kunne være mange ansøgere; der viste sig at være 45, der søgte.. Og så valgte de en rask, fordi de var bange for, det blev for ustabilt med mig..
Meeen, man må holde hovedet højt og søge videre og håbe på, der byder sig et godt job!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 11:35   #8
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Jeg kan faktisk anbefale at oprette et cv på jobnet , for det var der igennem at jeg fik mit job.

Det var en tirsdag hvor jeg var på besøg ved nogle venner, at jeg blev ringet op af et firma, som havde fundet mit cv på jobnet og de manglede en som kunne det antal timer jeg kan og med mine kvalifikationer. Jeg havde skrevet at jeg er fleksjobber, så de ville gerne snakke med min jobkonsulent om mine skånebehov etc før de lavede en aftale om samtale. Da vi havde snakket lidt ringede hende der ringede til mig, til min jobkonsulent og et kvarter senere blev jeg ringet op igen og de ville gerne have mig til samtale.

Jeg var så til samtale om torsdagen og den gik godt, så jeg var oppe med mine karakterer og en reference på stedet om fredagen og de ringede til min reference og om mandagen ringede de og sagde at de gerne ville tilbyde mig jobbet.

Jeg har fået papirerne fra kommunen og jeg har 3 måneders alm gensidig prøvetid som alle andre, så jeg har været ansat på stedet siden den 3.12 uden at jeg vidste det . Troede jeg først var i prøve en måned og så ansat.
Jeg får derfor min første løn den 5. januar

SÅ jeg blev shanghaiet af firmaet og havde IKKE selv søgt jobbet .
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 11:43   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
er der ikke noget med, at kommunen mister refusion efter et år, såfremt fleksjobbere ikke har fået et arbejde?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 12:03   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jo det er der Pia, og det er efter at der i 06 blev lavet den nye flekslov ..

Man kan så frygte at de får de samme ideer som Assens kommune http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...=Lone+M%F8ller men lad os slå fast med det samme, det er kommunen der mister refusion og de må ikke være så kreative som i Assens så kommer man til at kommunen snakker om det så skal man stå fast og med det samme forlange at få på skrift at de mener de kan fjerne ens ledighedydelse ...

Man kan IKKE selv miste sin ledighedydelse fordi kommunen er inkompetente ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan bliver man visiteret til flexjob she Spørgsmål ang fleksjob 6 13-05-2010 14:54
mangel på hjælpemidler buster Dit og Dat 10 18-05-2009 10:37
Der er mangel på læger i DK... fiemie Politik og Samfund 2 04-10-2007 14:56
Mangel på fleksjob zuza Politik og Samfund 0 15-08-2007 17:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension