K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2011, 18:52   #1
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Burde jeg deltage?

Kære alle sammen,

for få dage siden modtog jeg brev fra Sønderborg Kommune om at jeg kunne, ikke skulle, deltage i et måde, hvor jeg kan udtale mig over for staben. Jeg syntes det var en god ide og ringede for at meddele at det ville jeg gerne.

I dag har jeg hørt fra en sagsbehandler, at det skulle jeg ikke. Staben kunne måske ikke lide mig og ville måske afvise hele sagen på det grundlag. Jeg hører andetsteds at hvis de mener jeg er rask nok, afviser de alting.

Det er utroligt at sådanne pengegriske mennesker kan annullere et andet menneskes liv på den måde. Hvem har givet dem kompetencen til at træffe sådan en beslutning fordi jeg måske har en god dag? I mit tilfælde foreligger der en arbejdsprøvning samt udtalelser fra tre, ikke en eller to men sågar 3 læger inkl. overlæge vedr. både mine diagnoser og deres vurdering omkring fremtid på arbejdsmarkedet. De siger at jeg ingen har. Arbejdsvurderingen siger jeg ingen ressourcer besidder som kan knyttes til arbejdsmarkedet + der ingen mulighed findes for at dette kan opnås på nogen som helst måde. Dette er også underskrevet af 3 fra REVA.

Så undrer det mig at et pensionsnævn har magten til at afvise det hele.

Min sag er ikke afgjort endnu, men det bliver den. Og jeg er overbevist om at de afviser det hele.
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 19:24   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Om at stole på sin mavefornemmelse.

Hej Michael
har lige skimmet din 'sag'.

Forstår klart din meget lidt optimistiske vinkel på tingene, efterhånden, men tror lige i dét her tilfælde, at du kan tage sagsbehandlerens 'råd' for gode varer - lad vær med at tage til mødet.

Jeg havde utrolig dårlig kemi med den person der var min sidste sagsmishandler, og indstillede mig til pensionen - alligevel tog jeg hans råd til efterretning, og tog IKKE til det møde, men fik pensionen.

Når man er godt oppe at køre og fuld af frustrationer og krænkethed, kan man måske komme til at skade sin sag, fremfor at fremme den - når man står overfor de der folk.

Så mærk efter i din mave - har du et blændende oratorisk talent, og et totalt overblik over sagen, som kan afleveres fejlfrit på 5 minutter? - eller ved du med dig selv, at alle brugbare argumenter LIGGER PÅ SKRIFT I SAGEN?

Og beslut dig så, på følelsen du har, STRAKS du slår øjnene op i morgen tidlig, og den første tanke om sagen dukker op i dit hoved - DET er stemmen fra dit inderste/underbevidstheden, og den har jeg personligt haft stor glæde af at lytte til.
- altså min stemme .

herfra
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 19:39   #3
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael6400 Se meddelelser
I mit tilfælde foreligger der en arbejdsprøvning samt udtalelser fra tre, ikke en eller to men sågar 3 læger inkl. overlæge vedr. både mine diagnoser og deres vurdering omkring fremtid på arbejdsmarkedet. De siger at jeg ingen har. Arbejdsvurderingen siger jeg ingen ressourcer besidder som kan knyttes til arbejdsmarkedet + der ingen mulighed findes for at dette kan opnås på nogen som helst måde. Dette er også underskrevet af 3 fra REVA.
...

Min sag er ikke afgjort endnu, men det bliver den. Og jeg er overbevist om at de afviser det hele.
Din sag er lægefagligt og socialfagligt velbelyst i din resourceprofil - kan jeg høre - og vil ikke blive afvist i pensionsnævn.

Lyt til sagsbehandlers erfaring og råd om ikke at møde op - det ville jeg gøre, hvis jeg var dig - sagsbehandler ved af erfaring, tænker jeg, at der kan være én enkelt eller to i stab/pensionsnævn, som kan li' at vise lidt magt - ved at dømme folk på udseende og på at have en god dag, frem for på papirer - det er ikke værd at risikere.

Din sag er veldokumenteret - lægefagligt og socialfagligt - i resourceprofil.

Der har i september 2010 været debat på K10, hvad der skal til for at få tilkendt førtidspension:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125366#post125366

For at komme i nærheden af en førtidspension, skal


1) sygdommen være stationær

2) behandlingsmulighederne være udtømte

3) funktionsevnen være beskrevet (betydeligt og varigt reduceret)

4) arbejdsevnen være reduceret til det ubetydelige eller næsten ubetydelige


Ad pkt. 1: Det væsentlige her er formodentlig, at der ikke er en statistisk chance af en vis størrelse for at sygdommen bedres.

Ad pkt 2: Her er tale om anerkendte og relevante behandlinger

Ad pkt 3: Det er lægen der skal beskrive funktionsevnen

Ad pkt 4: Det er her arbejdsprøvningen kommer ind i billedet - med mindre den fra lægelig side frarådes (er kontraindiceret).


Set i forhold til disse krav til lægefaglig og socialfaglig vurdering af din sag, er du tæt på førtidspension, vurderer jeg.

Held og lykke i sidste del af proces på vej mod førtidspension!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 20:34   #4
Mormor50
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2010
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Mormor50 er ny på vejen
Hej Michael....
Jeg er i samme båd som dig....akkurat samme papirer kan jeg læse mig frem til,jeg har valgt at takke nej til det møde.Snakked med min fagforening, som fraråded mig at deltage....papirerne er skrevet og der er ikke mer at komme efter,i værste fald kan de køre lidt med os og dømme os ud fra udseende,og INGEN kan mærke vores smerter ved at se på os.Så mit råd bliv væk.
Hilsen Mormor50.
Mormor50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 21:06   #5
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Kære alle sammen

Sikken super opbakning jeg får af jer. Tak for det. Det lunede faktisk rigtig meget.

I har ret. Jeg vil sove på det, men jeg er sikker på at når jeg åbner mine øjne i morgen, er min fornemmelse definitivt også et "Nej" til at jeg tar' til mødet. Jeg kan ikke sælge mig selv og med mit paranoia og det syn jeg har på disse mennesker, er jeg ret sikker på at det ville være dumt at stå ansigt til ansigt med dem. De forholder sig klart til det skrevne og det burde der være rigeligt af. De har vist at mine ord er nul og nix. Da jeg advarede dem mod at raskmelde mig i foråret sidste år, blev jeg ignoreret. Konsekvensen var et selvmordsforsøg med efterfølgende indlæggelse på somatisk og psykiatrisk.

Der foreligger udtalelser fra tre psykiatre og der foreligger udtalelser fra tre fra REVA inkl. psykologen derude. De siger det samme, som er det der står nævnt ang. de punkter som Katharina siger. Vi må se

Katharina, jeg læser lige det du skriver ang. lægelig frarådning af arbejdsprøvning. Min psykiater frarådede faktisk arbejdsprøvning, men jeg gik igennem den alligevel. De fandt, som du skrev igen arbejdsevne eller mulighed for at det kunne blive bedre på nogen måde.

Sidst redigeret af Michael6400; 13-01-2011 kl. 22:19.
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 08:59   #6
TætPå50
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 63
Indlæg: 27
Styrke: 14
TætPå50 er ny på vejen
Vil tilslutte mig de øvrige der fraråder dig at møde op. Hvis din sagsbehandler og du selv føler at din sag er fuldt belyst på skrift så kan du jo ikke ved fremmøde belyse din sag yderligere. Desuden kan man i en så presset situation som at sidde foran et pensionsnævn "komme til at sige ting" som man ikke skulle have sagt hvis man synes de stiller "dumme spørgsmål" .. så stol på din sagsbehandler

og held og lykke med det hele
TætPå50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 13:19   #7
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Sådan venner. Jeg har forsøgt at ringe for at give afbud, men hun tar' ikke telefonen. Jeg har sendt en e-mail til min sagsbehandler istedet om at give den anden besked om at jeg ikke ønsker at benytte tilbuddet alligevel
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 13:29   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Super at du siger nej til mødet, som flg. af din tråd har jeg endelig besluttet ,at det gør jeg heller i min egen, altså deltager i mødet ved pensionsnævnet når min sag skal for.

Held og lykke med afgørelsen, hvornår kommer din sag for, ved du det ? Husker ikke lige om du har skrevet det. ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 13:35   #9
Michael6400
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2010
Indlæg: 49
Styrke: 15
Michael6400 er ny på vejen
Nej, jeg har slet ingen ide, men jeg skulle ringe og give besked ang. mødet med pensionsnævnet senest på mandag. Jeg har netop sendt besked om at jeg ikke ønsker at deltage alligevel.

Min sagsbehandler på kommunen sendte indstilling videre i starten af december måned og der går maks 3 måneder, så der skulle vel foreligge en afklaring i løbet af de næste 1½ mdr.

Jeg tvivler på at jeg får tilkendt ftp. De skal nok finde på et eller andet usselt mod mig - det er måske sygdommen som taler, men men bare vent og se.
Michael6400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 14:26   #10
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
ja som andre siger du kan ikke gøre mere alligevel, så ingen grund til at deltage

jeg håber at du snart modtager et positivt udfald af sagen
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Burde jeg søge en ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-02-2011 18:14
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08
Vi burde altså Maj-Britt Politik og Samfund 16 01-07-2008 14:36
Burde jeg søge pension? mumle_mund At søge førtidspension 13 06-03-2008 23:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension