K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2010, 02:27   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
De flytter bare problemet et andet sted hen....

Jeg skrev d.27.10 at jeg ikke magtede 31 timer ( jeg er i revalidering ). Jeg gik ned på 25 timer. Nu har jeg været til møde i Jobcenter, og hun truede mig med at stoppe min revalidering fordi jeg var gået ned i tid. " Det var ikke aftalen "...nå, så jeg må op i tid igen.

Måske politikerne skulle udvidde begrebet " revalidering ". At det handler om at få folk igang igen, og time tallet er individuelt for hvor meget den enkelte kan klare at arbejde. Kommer det så vidt at de stopper min revalidering, så mister min arbejdsplads en rigtig god og positiv medarbejder, jeg komme til at gå der hjemme, enten på kontanthjælp eller hvis jeg er heldig på understøttelse ( deltid ) el. sygedag penge hvis jeg er knækket sammen på grund af det pres jeg ligger under for.

Hvad vil de så gøre ved det...jeg ved det ikke jeg vil holde jul med min familie til den tid og ønske mig langt væk fra det hele.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 09:26   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er ikke så stærk vedr revalidering.

Men hvad står der i planen, da du fik tildelt ravalideringen.

Typisk er kravet, at arbejde på fuld tid?

Men du kan jo kun arbejde, det du kan.

Måske kravet ikke passer med virkeligheden?

Du bliver nådt til at få skriftlig svar, af sagsbehandler.

Du kunne skrive en mail, hvor du ref mødet, som du har forstået det, herunder hvordan du har forstået, forløb, timaantal, fremtid.
Evt slutter du af med at spørge til i hvilken lovgivning og § hun henviser til når du kan fratages ydelsen(planen).

Men som sagt, du resikere måske ydelsen(forløbet) alt efter hvordan jobplanen er stykket sammen, herunder om du har skrevet under.

Evt ville jeg i givet fald, holde på at du er ført bag lyset, og altså ikke har fået korrekt vejledning.


VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 10:34   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det var ikke bare en trussel, den er god nok, følger man ikke jobplanen så SKAL den stanses, det er lovbestemt.

Revalidering kan sagtens foregå som en optræning i tid (det er loven end og meget tydelig omkring) men så skal det være en del af planen.

MEN der er lov om aktiv beskæftigelsesindsats

Citat:
§ 27. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, kan få udarbejdet en jobplan for, hvordan mulighederne for at få varig beskæftigelse på det almindelige arbejdsmarked kan forbedres

Stk. 6. Jobplanen skal revideres, hvis dette er begrundet i personens situation, eller hvis der er væsentligt ændrede forudsætninger på arbejdsmarkedet, som gør en revision hensigtsmæssig.
§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:
4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5.

Dette stykke fortæller bare at punkt 4 er personer på revalidering, altså er du i gruppe 4 som § 27 gælder for.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 18:21   #4
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Hvad kan jeg gøre nu ?

Hej igen...

Jeg går bare op i tid. Men jeg kan jo blive syg; fordi jeg ikke kan klare det, og så kan jeg slappe af derhjemme i nogen dage. Andet er der ikke at gøre, så må jeg se hvornår nogen reagere på det. Og jeg må så tage den derfra. Min læge er med i det her, og hende vil jeg osse snakke med.

Min vejleder i det firma, jeg er tilknyttet BURDE have mindet mig om hvad konsekvensen af at jeg gik ned i tid medførte.

Jeg er for rask til flexjob, for og slidt til et fuldtids job.

Man skal have noget ud af livet, selv om man har et job. Det er nu, jeg har mulighed for at møde andre og have et voksen liv. Men det er måske en luksus at have overskud til at finde nye venner el. bare gå i biografen.....

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
endelig lidt fokus på problemet capi Politik og Samfund 4 03-07-2013 16:30
ADHD Og nyt udrednings sted :-( Marianne71 Spørgsmål ang fleksjob 2 06-03-2013 15:30
nyt sted at bo søges rolle Alt det andet 2 22-10-2008 11:01
nyt sted at bo rolle Dit og Dat 2 25-09-2008 10:58
hørt et sted... Kaftbyen Spørgsmål ang fleksjob 3 29-03-2007 07:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension