K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2016, 19:37   #31
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Er arbejdsprøvning en spild?

Det er let for mig at sige, at du måske skal være lidt mere positiv over for opgaverne og lade stedet se, hvad det gør ved dig

Men igen skal det ikke være urimeligt.

Jeg var et sted, hvor jeg blev bedt om at håndtere køle- og frostvarer.

Det harmonerer jo ikke så godt overens med et af mine skånebehov, som er ,at arbejde skal foregå i et tempereret klima.


Et andet sted Skulle jeg bl.a. lægge borgers personlige informationer på papir ind i stedets it-system.

Det var en enkel opgave, som bestod af de samme 5 trin ( måske flere) men for mig, var det for meget og jeg lavede fejl efter kort tid, således, at borgernes oplysninger lå under andre borgeres Journal.

Så der blev min dårlige koncentration synlig og jeg fik andre opgaver, hvor jeg ikke skulle arbejde med it og dokumentation men med direkte borgerkontakt.



Opgaver som jeg tidligere kunne i søvne.

Det føles måske som nederlag, alt det man ikke kan ,men for mig fik jeg jo dels dokumentation for, hvad jeg kan og ikke kan.

Og jeg blev gjort bevidst om, at jeg nok skulle skifte fag.

Problemet med smerter, er jo, at de også er tilstede, når du har fri og forværres, når du bliver presset ud over kanten.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 19:41   #32
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Det er lige præcis min tanke Fleksjobber... at jeg nok bliver nød til at komme igennem denne praktik, så de ka se hvad jeg IKKE kan... for det er vel det der ligger i "bred arbejdsprøvning"?

Har været i praktik i mit eget fag, men der blev hurtigt konkluderet at min tilstand ikke holder til det...
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 22:11   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Det er jo heller ikke alle som er båtnakker, nogle ved bare ikke bedre.
Og når mennesker kloger sig på ting de ikke har forstand på, så tillader jeg mig altså, at kalde dem for "båtnakker".

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Jeg har endnu et spørgsmål omkring arbejdsprøvning og praktik.

Jeg har lige fra min jobkonsulent nævnte, at jeg skulle i praktik i en produktion, hvor jeg skal lave rotationsarbejde - meldt ud at jeg ikke mener, at det er det rette sted - det fremprovokere mange nakke og skuldersmerter, og masser af lyde, lys og mennesker tager på min energi, så min koncentration og fokus bliver hurtigt ringe+ spændingshovedpine osv.

Alligevel mente hun at det er et godt sted for mig at starte... fordi der er tilknyttet en mentor. Og at opgaverne er simple så det er et godt sted at starte med mine kognitive problemer-hvor jeg ikke kan have mange bolde i luften af gangen. Så der er særlig fokus på det kognitive i denne afprøvning.

Hun har andre planer med mig når jeg har "Bevist" at jeg kan klare 8-10 timer i produktionen....

MEN jeg har gjort opmærksom på at mine kognitive problemer forværres når jeg har smerter i nakke og skuldre, så man bør se min tilstand og skånebehov som en helhed og ikke fokusere på noget frem for noget andet.... miljøet udtrætter mig og opgaverne giver mig smerter. Og at bruge denne praktik som målestok for hvad jeg kan og ikke kan er bare ikke på sin plads
Jeg tror du skal lade være med, at gå ind i diskussioner om de ting.

Hvis din sb siger "spring", så bør du spørge "hvor højt?"

Lidt groft sat op, men i stedet for at diskutere det, så bør du give det et forsøg, og lade dem se med egne øjne hvad konsekvensen bliver. Og det er her det er super vigtigt med en udførlig dagbog, som du sender til sb og evt. jobkonsulent, eller hvem det nu er relevant at sende den til i din sag.
Hvis de så kan se, at det slet ikke går, så er der en chance for, at de stopper praktikken før tid, men derfor har det ikke nødvendigvis været spildt, for så er det jo sat på plads, at du ikke kan klare den slags opgaver.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Jobkonsulenten siger at man SKAL arbejdsprøves bredt...hvis lige netop denne praktik er en del af "bredt".... så tænker jeg at jeg bare skal gøre hvad jeg kan og gøre opmærksom på undervejs og i min dagbog, hvad der forværre min tilstand under praktikken.
Lige præcis.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Det er let for mig at sige, at du måske skal være lidt mere positiv over for opgaverne og lade stedet se, hvad det gør ved dig

Men igen skal det ikke være urimeligt.
Jeg er helt enig.

Hvis der er opgaver, der ikke respekterer dine skånehensyn, så bør du gøre opmærksom på det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Det er lige præcis min tanke Fleksjobber... at jeg nok bliver nød til at komme igennem denne praktik, så de ka se hvad jeg IKKE kan... for det er vel det der ligger i "bred arbejdsprøvning"?

Har været i praktik i mit eget fag, men der blev hurtigt konkluderet at min tilstand ikke holder til det...
Lige præcis.

For kommunen er det ikke nok, at du fortæller dem, om du kan klare den pågældende opgave eller ej, de skal se, om du kan. Det handler om dokumentation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2016, 19:37   #34
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og når mennesker kloger sig på ting de ikke har forstand på, så tillader jeg mig altså, at kalde dem for "båtnakker".
Jeg kommenterede ikke dit udtryk båtnakker, men ville bare skrive til trådstarter at nu er verden og firmaerne jo ikke kun befolket med båtnakker, nogle gange glor folk bare fordi de ikke ved bedre, heldigvis, hvis de bliver oplyst på et højere plan opfører de fleste sig nok ganske udmærket.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis der er opgaver, der ikke respekterer dine skånehensyn, så bør du gøre opmærksom på det.
Som jeg forstår er hele problemet at selve stedet i sig selv er et brud på trådstarters skånehensyn.

Stedet giver så vidt jeg forstår for mange indtryk som hun udtrykker det:

"Føler mig virkelig smidt ind i en tornado her"

"det fremprovokere mange nakke og skuldersmerter, og masser af lyde, lys og mennesker tager på min energi, så min koncentration og fokus bliver hurtigt ringe+ spændingshovedpine osv."
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2016, 02:46   #35
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Det bliver nogle hård måneder... Men du har nok ret! At jeg må forsøge at komme igennem på en eller anden måde

Ja netop Nørd, jeg føler slet ikke er der bliver taget hensyn til mine skånebehov ved at placere mig i et produktionslager

Men jeg tror at vovse har ret... at jeg bliver nødt til at komme igennem for at vise at jeg ikke kan.... det skal åbenbart vises og ikke blot siges
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2016, 09:32   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mellie Se meddelelser
Men jeg tror at vovse har ret... at jeg bliver nødt til at komme igennem for at vise at jeg ikke kan.... det skal åbenbart vises og ikke blot siges
Ja, men det er meget vigtigt, at du gør dem opmærksom på problemerne, du må ikke "bare" bide tænderne sammen for at gennemføre.

Men der er forskel på, om du siger det inden du starter, og på om du siger det når du har været i virksomheden, og prøvet det af.
Jeg håber du forstår min pointe,

Hvis du gør kommunen opmærksom på problemerne inden du starter, så er der en risiko for, at de mener du ikke er samarbejdsvillig og positiv.

Hvis du derimod gør opmærksom på det når du har prøvet, så har du været samarbejdsvillig og har givet det en chance.

Når du f.eks. har prøvet en funktion af, og erfaret (som du vidste på forhånd), at det ikke fungerer, så skal du gøre opmærksom på det, og måske overveje, om du skal gå hjem og restituere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2016, 12:03   #37
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er dog en træls forstuvning, du der har fået.

Håber virjekig ikke, du er mellem de heldigvis kun få procent, der får langvarige
følger efter en piskesmældsskade.

Rigtig god bedring.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2016, 13:18   #38
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
Hej Stampe:-)
Efter 4 års stilstående tilstand har lægerne konkluderet det som værende stationært. Men håber selvfølgelig på en bedring i fremtiden og i mellemtiden må jeg lære at elske mit nye jeg med alt hvad der følger... er også taknemmelig for at jeg ikke mistede livet i den motorvejsulykke, men at jeg kan se mine børn vokse op:-)

Det der gør det hårdere synes jeg, er systemets behandling af syge mennesker:-/
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2016, 12:18   #39
Mellie
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2016
Indlæg: 23
Styrke: 8
Mellie er ny på vejen
hvordan skal jeg håndtere min mentor?

Hej alle jer søde k10'ere

Så har jeg igen brug for jeres gode råd.

Idag kom min mentor hen til mig og spurgte hvordan jeg havde det generelt. Så svarede jeg at, så godt som jeg nu kan have det. Men at det jo svinger meget.

Hans næste spørgsmål var om jeg ikke synes at jeg skulle forøge min arbejdstid på 1,5 time(inkl. 15-20min pause) med 15 minutter.

Mit svar var at jeg synes at jeg kæmper mig igennem allerede nu og hvis det nogen gange går ok her, så er det fortsat en kamp derhjemme. Før at tingene hænger sammen med at jeg også kan fungere på et acceptabelt niveau derhjemme vil jeg ikke begynde at sætte tiden op.

SÅ svarede han, at det handler om psykisk overskud, at jeg sagtens kan komme op i tid, men at jeg bare skal have det bedre med mig selv psykisk og overbevise mig selv om det... OMG SERIØST??

Jeg sagde til ham at det handler i allerhøjeste grad om mine fysiske og kognitive barriere - om han taler med min jobkonsulent, som jo får min dagbog hver 14.dag? jo joo de snakker jo lidt om os men han mente stadig at med så ungt et menneske som mig så handler det blot om at indse at man godt kan - dvs psykisk.

Er det bare MIG eller siger mentor her mellem linjerne at det er en psykisk lidelse jeg fejler??? jeg har lægernes ord på det stikmodsatte... så er det her mangel på forståelse for min sygdom eller hvordan skal jeg forstå det?

Tænker at jeg vil ringe til jobkonsulenten imorgen og høre om hun vil være så venlig at informere mentor om at jeg INTET fejler psykisk, udover stresstilstand som skyldes de kognitive og fysiske smerter. Og at jeg ikke vil behandles som en der bare skal INDSE psykisk at jeg kan klare meget mere...
Vi kan godt sætte det op 15 minutter mere... men de skal bare ikke forvente at jeg kan gennemføre det!

Eller hvad siger i? Hvordan synes i jeg skal tackle situationen?

Bedste Hilsener

Mellie
Mellie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2016, 15:07   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Han lyder som en idiot...

Det du bør gøre..det er at du virker villig til det de foreslår. Er det at sætte tiden op 15 min så sig ja og så vis dem hvad der sker ved det....så de kan se at de 15 min ikke går da der sker det og det..

Det at du ved at det ikke går og siger dette...ja det tæller desværre ikke...de skal se at det ikke går...

De hører fra rigtig mange at de ikke kan det og det...helt uden at folk har prøvet det..

Derfor vil det kunne opfattes af dem som om at du ikke gider eller har lyst til at forsøge....og dette vil skade din sag..

Hvis man derimod er den villige og man viser at tingene ikke går...ja så vil det gavne din sag rigtig meget...fordi de vil se dig som en der samarbejder, en der er villig og en der prøver til trods for du ikke kan...

Personligt ville jeg ikke tage kampen for at få mentoren til at være lidt mindre idiot...jeg ville ikke ringe til jobkonsulenten..

Hvis du går med på deres forslag...og det viser sig at det går helt galt...så vil du stå så meget bedre...eftersom du har været villig og du har vist dem at det ikke går...hvis du forstår..

Når din mentor kommer med sine lommefilosofier...så lad det gå ind af det ene øre og direkte ud af det andet..

Du ved jo godt selv hvad du kan og ikke kan..

Så du kommer altså længst ved at virke 100 % villig og som en der samarbejder...

Det kan godt være at det vil komme til at gå lidt ud over dit helbred i en kort periode...at være villig og gøre som de forslår....men det er det eneste som virker...at de selv ser at det ikke går...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension