K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2012, 12:15   #1
Ludvig
Ved at vænne sig til K10
 
Ludvigs avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Alder: 49
Indlæg: 14
Styrke: 13
Ludvig er ny på vejen
Question Klage over afslag på fleksjob

Hej.

Jeg er helt ny her på siden.

Jeg fik afslag på fleksjob for 1½ måned siden. Jeg har sendt en klage og venter nu på svar.

Hvis jeg får medhold i min klage og sagen tages op igen, må de så give afslag med samme begrundelse som sidst. Altså den begrundelse som jeg klagede over?

Hvis jeg ikke får medhold i min klage, hvilke muligheder har jeg så?
Ludvig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 12:19   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
velkommen
nu har du vel klaget inden 4 uger fra du fik afslag
Ja de må godt komme med samme begrundelse
fordi her efter bliver sagen sendt til beskæftigelsesankenævnet
som regel tager det cirka 6-8 måneder og behandle sagen

men hvad er begrundelsen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 12:26   #3
Ludvig
Ved at vænne sig til K10
 
Ludvigs avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Alder: 49
Indlæg: 14
Styrke: 13
Ludvig er ny på vejen
Tak for svar.

De har begrundet det med noget som min læge har skrevet. Problemet er at det er taget ud af sammenhæng, og et ord er udeladt fra sætningen, så meningen er en helt anden.

Klagen er sendt indenfor fristen, og min læge har skrevet en klage over at blive fejlciteret, som er vedlagt.
Ludvig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:11   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder til de får som fortjent!!

Godt du var vaks og fandt fejlen og at din læge er MED.

håber du vinder anken!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 14:38   #5
Ludvig
Ved at vænne sig til K10
 
Ludvigs avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Alder: 49
Indlæg: 14
Styrke: 13
Ludvig er ny på vejen
Tak

Jeg håber at få svar hurtigt efter påske.
Ludvig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2012, 10:37   #6
GitteThor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2012
Lokation: Fyn.
Alder: 47
Indlæg: 14
Styrke: 13
GitteThor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ludvig Se meddelelser
Hej.

Jeg er helt ny her på siden.

Jeg fik afslag på fleksjob for 1½ måned siden. Jeg har sendt en klage og venter nu på svar.

Hvis jeg får medhold i min klage og sagen tages op igen, må de så give afslag med samme begrundelse som sidst. Altså den begrundelse som jeg klagede over?

Hvis jeg ikke får medhold i min klage, hvilke muligheder har jeg så?
Hej Ludvig

Hvis du får medhold i din klage, hjemvises din sag til fornyet vurdering i kommunen. Beskæftigelsesankenævnet begrunder i deres afgørelse hjemvisningen og kommunen skal forholde sig til det beskæftigelsesankenævnet skriver. De må altså som sådan ikke bare skrive et nyt afslag begrundet i de samme oplysninger som de startede ud med.
Oftest skal der indhentes nye og / eller supplerende oplysninger før de kan tage stilling til sagen igen.

Jeg havde for nylig en sag, hvor kommunen blot fastholdte deres afgørelse uden at skele til det ankenævnet skrev i hjemvisningen. Det undrede jeg mig over i en anke - og borgeren fik efter revurdering sin bevilling. De ikke revurdere på det samme grundlag når der er tale om hjemvisninger.

Hvis du ikke får medhold i sagen, skal der lægges en plan for yderligere afklaring af din arbejdsevne. I princippet kan det foregå nu her, imens du venter på afgørelsen. På den måde er du sikker på, at der er kommet nyt til din sag, når der ligger en afgørelse. Nogen kommuner vil mene, at de ikke skal arbejde med din sag imens de venter på en afgørelse - men du har jo lige så meget ret som pligt til at deltage i en afklaring.
__________________
Mange venlige hilsner
Gitte Thor
Privat socialrådgiver
www.gittethor.blogspot.com
Det vigtigste for mig er, at gøre en forskel der hvor det virkelig gælder.
GitteThor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 23:23   #7
Ludvig
Ved at vænne sig til K10
 
Ludvigs avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Alder: 49
Indlæg: 14
Styrke: 13
Ludvig er ny på vejen
Hej Gitte.

Tak for svar.

Jeg må have fat i min socialrådgiver efter påske
__________________
Fleksjob pga. hypermobilitetssyndrom og kronisk bækkenløsning. Under udredning for leddegigt.
Ludvig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 11:16   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteThor Se meddelelser
Hej Ludvig

Hvis du ikke får medhold i sagen, skal der lægges en plan for yderligere afklaring af din arbejdsevne. I princippet kan det foregå nu her, imens du venter på afgørelsen. På den måde er du sikker på, at der er kommet nyt til din sag, når der ligger en afgørelse. Nogen kommuner vil mene, at de ikke skal arbejde med din sag imens de venter på en afgørelse - men du har jo lige så meget ret som pligt til at deltage i en afklaring.
Jeg har af min sagsbehandler fået at vide at hun ikke må foretage sig noget mens sagen ligger hos BAN.. og så kan der jo hurtigt gå meget lang tid med ingenting. Særligt når det kun var en anke på manglende påbegyndelse af pensionssag.. og som hun selv bad mig anke.

Står der noget nogen steder som man kan bruge for at få lidt gang i sin sag i alle de måneder..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 19:22   #9
Ludvig
Ved at vænne sig til K10
 
Ludvigs avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Alder: 49
Indlæg: 14
Styrke: 13
Ludvig er ny på vejen
Foreløbig ligger klagen hos kommunen, men jeg vil prøve at tage en snak med min socialrådgiver om hvad der kan gøres hvis klagen skal videre.
__________________
Fleksjob pga. hypermobilitetssyndrom og kronisk bækkenløsning. Under udredning for leddegigt.
Ludvig er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klage over afslag til beskæftigelsesankenævnet. Jydepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 15-10-2013 09:30
Afslag på FTP klage frist ? Lupo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-12-2012 21:01
[B]Hjælp til klage over afslag på pension[/B] Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2010 00:07
Regler for klage over afslag på førtidspension Edel Kølbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-12-2008 01:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension