K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2013, 13:47   #1
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvem skal vi stemme på for at få fair behandling i København ?

Kommunalvalget nærmer sig, så nu synes jeg det er på tide med en debat om hvem det er værd at stemme på i KØBENHAVN.
Jeg vil bede om at man i denne tråd holder sig til KØBENHAVN, det bliver alt for ukonkret hvis hele landet blivre blandet sammen... og der er jo intet til hindre for at oprette lignende tråde for andre byer i Danmark.

Jeg tænker at vi kan debatere enkeltpersoner der stiller op, uden at jokke nogen over tæerne, idet der jo er en personorienteret debat om politikere op til et valg.... det er ligesom en del af spillet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 14:01   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
God ide, men skal vel være under politik og samfund, så den kommer til sin ret.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 17:14   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
... og så handler det nok ikke så meget om al den orddiaré og valgflæsk, som diverse politikere kan lade vælte ud, men mere hvad den enkelte politiker og partiet konkret har medvirket eller ikke medvirket til at vedtage i den politiske historik.

Så I der har de lyster, må I igang med overvågningen af de opstillede politikere og gennemtrævle hele deres politiske historik.


Samtidig må I igang med at overveje, hvordan et "idealsamfund" det skal skrues sammen.

Og der hvor der er mest match imellem en given politikeres eller et givent partis politiske historik og jeres egen forestilling om et "idealsamfund", der kan i med fordel sætte jeres X.


Hvis fx en politiker stemmer for forslag der medføre mere miljøsvineri i København og I er af den opfattelse, at det at værne om miljøet har en betydning både her & nu og ift. fremtidige generationer, så er det straks et "klip" i "det politiske kørekort" ... og når der er tilpas mange "klip" i "det politiske kørekort", så ryger "kørekortet" for den pgl. politiker.

Hvis en politiker fx er af den observans, at det er vigtig at fremme forskellen i indkomst og ejerskab til værdier og I er af den opfattelse, at det er vigtigt at sikre den sociale stabilitet ved (evt. til en vis grad) at udligne indkomst- og formueforhold, ja så er det næppe den politiker, der er jeres X værdig.

Og sådan kan I fortsætte med at analysere forholdene op til næstkommende kommunalvalg ... og fortsætte fremadrettet imod et kommende folketingsvalg.

... der er så også dem der forbeholder sig deres ubegavede ret til bare at blive liggende hjemme på sofaen på stemmedagen, uden nogen evne til at slæbe sig hen på et valgstedet ...

Et eller andet sted kan jeg godt forstå deres tilgang ... omvendt, så er der mindst to vigtige forhold at tage overordnet stilling til og markere sin holdning til ved at sætte sit X, der hvor det gør mest gavn, samtidig med at man ikke lader sig villede af demagogerne og deres sange fra de varme lande.

De som minimum to overordnede forhold man bør tage stilling til er: 1) indkomst- og formuefordeling og 2) nutidig og fremtidige miljøforhold.


BTW: I den her tråd kan der måske gemme sig nogle tips til processen: http://www.k10.dk/showthread.php?t=27790
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 17:46   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan finde alle kommunalpolitikere her http://www.kl.dk/Vejledninger-og-var...unalpolitiker/

Men burde man ikke kunne finde en samlet liste over dem der stiller op i København...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 18:16   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
... på de kommunale hjemmesider landet over vil man formodentlig også kunne finde mødereferater fra de forskellige udvalg under kommunalbestyrelsen, fx beskæftigelsesudvalget hvis det er det område man interesserer sig for, og her kan man som minimum læse, hvilke emner til diskussion og beslutninger der har været i udvalgene.

Det vi som vælger egentlig har brug for, det er et PRISM-lignende projekt, der kan lave udtræk om alle folkevalgte politikere fra alle kilder der iht. eksisterende lovgivning er offentlig tilgængelig ...

Her kan man invende at de politiske dyr, så bare ... som med seneste ændringer i offentlighedsloven ... får indført begrænsninger på den offentlige adgang.

Men så må man jo tage udfordringen derfra og se om man evt. kan få lov til at trække på NSA's omfattende data-arkiv ... i demokratiets tjeneste, naturligvis ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 15:09   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Et godt bud til på tirsdag

http://www.kbh.enhedslisten.dk/kandidat/bente-m-ller

http://www.kbh.enhedslisten.dk/kandidat/signe-f-rch

http://www.kbh.enhedslisten.dk/kandidat/john-andersen


Fordi vi i ALLERførste omgang må sikre os, at folk på oversførselsindkomst ikke mister stemmeretten - hvilket BLÅ kræfter har ønsket i årevis!

under én time efter at jeg havde mailet til Bente Møller: http://www.kbh.enhedslisten.dk/kandidat/bente-m-ller tidligere i dag, svarede hun, på en søndag, kun 2 dage før kommunalvalget:


Bente Møller
Til Mig
I dag kl. 1:36 PM
Kære L.S.

Jeg er socialrådgiver, gift med en socialrådgiver. Min mand er ansat i SOF i Kbh. som boligrådgiver, og vi er begge fuldstændig enige med dig i, at det er helt håbløst, at sagsbehandlingen af enkeltydelser er centraliseret. Det forsinker afgørelserne, og forringer den faglige vurdering, at de træffes centralt og at de træffes af nogen, der ikke kender ansøgeren i forvejen .

Vi har begge ytret vores utilfredshed overfor borgmester Mikkel, som jo ikke har flertallet i udvalget, og derfor heller ikke bestemmer alt.

Og jeg kan garantere dig, at det er en af de sager, jeg vil tage op. Sammen med bl.a. andre håbløse centraliseringer, hvis jeg bliver valgt.

VH
Bente Møller
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 21:02   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg sætter mit X ved Enhedslisten, men jeg må indrømme at jeg ikke har kunne overskue at gå i dybten med personlighederne bag plakaterne

Hende Bente Møller, ser en lidt ældre dame med kinesiske spisepinde i håret for mig - hun lyder da ellers okay
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 22:10   #8
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
jeg stemmer også enhedslisten da jeg syntes det er det eneste parti pt der kæmper for de svage. Jeg stemmer personligt på signe fordi hun virker rigtig god
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 01:35   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg stemmer så ikke enhedslisten.
Det ville jeg have gjort, men på et eneste punkt, som andre sikkert ville grine af, er de så langt væk fra hvad jeg går ind for at der mister de min stemme.
Resten af det de siger er ok for mig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2013, 10:15   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Indrømmer, at jeg så ikke kun har ET, men mange issues mht Enhedslisten

Men de alternativer jeg tænker på, har desværre lige så mange, så jeg er lidt ude i en ''pest eller kollera'' situation..

Nu opdagede jeg så ved et tilfælde, at Gorm Gunnarsen er på listen - han er en af mine rigtig gode bekendte gennem mange år, så han får den personlige stemme fra mig, at han så også er en gevinst for Amager, er jo kun positivt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp mig! Hvem skal jeg stemme på? logikeren Politik og Samfund 35 14-09-2011 09:58
Hvem får din stemme til Valget 2007 Webmaster Politik og Samfund 7 14-11-2007 13:19
Pris for fair behandling af borgere zuza Politik og Samfund 0 23-10-2007 23:14
Hvem skal man stemme på? Hejdien Politik og Samfund 25 09-09-2007 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension