K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2012, 14:14   #11
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det har jeg jo ikke prøvet ej heller hørt om syntes jeg.

Men der er startet en arbejdsprøvning jeg modtog så for leden en stak papir til parthøring.
Er det normalt at man bruger gamle oplysninger og så siger vi mener der ikke er grundlag for pension men at man stadig er beratiget til flex og at den nu værende arbejdsprøvning når skånehendsyn er afklaret vil blive op dateret.


Med andre ord så kan jeg igen glemme alt om at få min sag afprøvet til en pension.

Så forstår jeg bedre at jeg allerede har fået "advarelse om at jeg skal passe på jeg ikke lander mellem to stole altså verken flex eller pension.

Jeg kan tilgængæld slet ikke se hvorfor jeg skal forsætte en ligegyldig arbejdsprøvning igen så.

Men er det nomalt og er det ok at gøre det på denne måde?
Jeg er i samme situation. Er netop blev revurderet til fleksjob for 4. gang, mens jeg er i arbejdsprøvning, og det konkluderes, at der ikke er grundlag for at starte en sag om førtidspension, da man ikke kan vurdere min arbejdsevne!!!

Mine sagsbehandlere har presset mig ud i min 4. (og kontraindicerede) arbejdsprøvning med det argument, at man skulle nå at afslutte min revurdering inden en bestemt dato. Jeg blev faktisk truet med at få frataget min ledighedsydelse, hvis jeg ikke makkede ret. Og nu har man afsluttet revurderingen tre uger inde i arbejdsprøvningen og slipper således for at tage stilling til spørgsmålet om førtidspension. Smart.
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 10:30   #12
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg vil nu kalde det kommunal langtidsparkering!

se på kommunernes refusion, der ligger forklaringerne på de utallige afprøvninger:
http://www.retsinformation.dk/Forms/...aspx?id=140438

www.fleksjobber.dk/lovstof/index.htm

http://www.fleksjobber.dk/lovstof/re...lx_2011_02.pdf

Sidst redigeret af østerbro; 15-12-2012 kl. 13:42. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 17:20   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nu har jeg ikke så meget forstand til hvor meget man "skal stå model til" når man er fleks jobber på ledighedsydelse, men kan sagtens forestille mig at man til tider kan føle sig som jaget vildt.

Mht. din sag Cleo, der føler jeg virkelig at man har på fornemmelsen at de kører rundt med dig. Jeg syntes ikke at det er ret lang tid siden at du skrev herinde om din afprøvning. Jeg prøvede lige at se om jeg kunne finde tråden på din profil, men det kan jeg ikke, dog tror jeg at jeg har ret i det jeg siger

Har du stadig den samme sagsbehandler og føler du at hun er reel nok, det syntes jeg at jeg læser lidt i det du skriver, men du skal stadig huske at hun er kommunens "mand" og kan måske syntes blot at tale dig efter mundens for at opnå sit.

I din indeværende partshøring, der er det vigtigt at du får spurgt til opdatering af gamle info. som du skriver de har taget udgangspunkt i. Du bliver nødt til at se det som om at det er dig der skal have afklaret dit endelige forsørgelsesgrundlag og det skal gøres iht. opdaterede info.

Ligeledes er det monster vigtigt at du i din evt. kommende afprøvning simpelthen siger fra noget før du egentlig "vil" eller kan "tillade dig", for der er nok ingen tvivl om at du gentagne gange har kørt langt forbi i tidligere afprøvninger. Netop derfor kan kommunen ikke finde ud af hvor du "rigtigt" høre til og det er vel på tide at de finder ud af det ikke??

Har du iøvrigt nogle til at hjælpe dig i din sag, partshøring og det fremtidige perspektiv mm.? Det er rigtigt godt for os alle at have engang i mellem eller konstant i vores sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 18:08   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak for alle jeres indput,jeg er jo lidt autist når tingene ikke sker som de plejer så bliver jeg urolig jo.

Så når undersøgelse af arbejdsevnen parts høring komme inden arbejdsprøvning tænkte jeg jo hvad pokker er der gang i men til synde ladende så skan jeg ikke bekymer mig om noget som helst for dagen efter så kom afgørelsen fra JVS.

Forsat ret til flexjob og at ressurce profilen vil blive opdateret når arbejds prøvningen er afsluttet.

hmmm så er det vel lige meget med at skrive kommen tar til at der er papir fra spicallægen at det med mine hænder sover og der nogle gange er smerter i fingerne ikke kan opereres da det stammer fra en nedslit nakke.
Det FÅR de så bare sammen med arbejdsprøvningen.

Nej jeg vil ikke sige hvor jeg se sendt hen denne gang,men det er anden aktør og komunen siger det er dem der skal finde et sted til afprøvning,anden aktør siger jeg selv skal være aktiv med det,og det er jeg så i det omfang jeg kan det .

Ja, jeg føler også at jeg har strukket mig langt for at klare timer nok,til flex og ikke mindst for ikke at blive bet om at tage en ny arbejdsprøvning.
Det er et smerte helvede jeg gemmen går når jeg skal være så aktiv hver dag og på bestemt tider.

Jeg er da også meget spændt på hvad jeg skal havne i denne gang.
jeg har besluttet at tage en alvårlig snak med den næste der bare med det mindste andtyder det mindste ang at være beretiget til flex eller til min ledighedsydelse-jeg vil ikke finde mig i at man truger mig på mit eksistensgrundlag. Jeg på peger mine hensyn og nægter ingen ting-jeg ved godt at det gør det vanskligt at finde praktikker til mig,men jeg er der ikke for at gøre deres arbejde letter men for at blive afprøvet

Jeg må bare til at passe bedre på mig selv ,når jeg skal rigtig igan igen.Der er jo ingen andre der gør det.
Jo jeg kan altid tage en skak med min læge ,men afprøves det skal man jo den slipper man jo ikke lige frem for desværre.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 18:53   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej c.l.e.o,

Er du blevet afprøvet på et såkaldt "reva" lign. center tidligere? Dvs. en "pseudo" arbejdsplads hvor de ansatte netop tager notits af dine barriere såvel som ressourcer?

Det kunne være rigtigt godt for dig denne gang (også?) tror jeg.

Når vi er i afprøvning er det hammerende svært at være bevidste om vore grænser. Vi vil jo så gerne...

På et varetagende center er de vant til "sådan nogle som os", men det koster penge for kommunen at sende os derhen, så måske prøver man "bare" med en praktik for dig igen?

Har du iøvrigt nogle til at hjælpe og bisidde dig omkring din sag og evt. møder?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 21:46   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Næ Enteneller der er ingen til at hjælpe det jo også en af grundene til at jeg er her

Jeg har været afprøvet 4 gange før den ene af gangene på HKI mim arbejdsevne eller mangel på samme er jo beskrevet.

Men når man sendes ud på ny vil de jo altid se bort fra alt hvad der i tidliger papir det er fustrende at skulle for klare anden aktøre hver gang og de så bare siger "nå men det står jo ingen stæder og vi skal jo bare afprøves"

Det ved jeg jo godt jeg skal ,men jeg kender jo også min krop rigtig godt,jeg ved hvad jeg kan og ikke kan,nu skal det bare på papir igen med nye datoer.
Og det skal helst være sådanne at jeg ikke skal skrotte den smule familie jeg har mens det står på ,så jeg vil jo have mine skåne hensyn bliver taget alvorligt jo.

Ja,reva linde er gode til at beskrive arbejdsevnen,men jeg syntes også de er gode til at pynte på den,så jeg vil helst selv ud i en arbejdsplads,selv om mine mangler nok vil skrige til himlen og jeg vil føle mig så meget i vejen for dem der har travlt

Men de må jo tage mig som jeg er og jeg vil ikke love mere end jeg han holde til "de" vil jo gerne helde en ind af døren som om man kan det hele
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 14:09   #17
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg har været afprøvet 4 gange før den ene af gangene på HKI mim arbejdsevne eller mangel på samme er jo beskrevet.

Men når man sendes ud på ny vil de jo altid se bort fra alt hvad der i tidliger papir det er fustrende at skulle for klare anden aktøre hver gang og de så bare siger "nå men det står jo ingen stæder og vi skal jo bare afprøves"
Hver gang du møder op hos aktør får jobfirmadirektøren straks $$ i øjnene.
Du har været en god kunde for privat aktør.
Total gak-gak med alle de arbejdsprøvninger.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 09:23   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er jo afslutte min arbejdsprøvning for længe siden,jeg ved ikke om mit center er i gået i coma over den de som sunket i jorden,
for de siger den ikke er læst endnu.
Den skal bare læses underskrives og sendes vidre blev der sagt.

Jeg har nærmest mavepine over ikke at vide hvad de vil sende mg ud i.

Det nok rigtigt dumt men i fredags tømte jeg ikke postkassen før om søndagen,for i 8 uger har jeg kikkert efter brev fra dem,regnede med at profilen skulle kikkes i gemmen med en sagsbehandler fra komunen.
men det skal den åbenbart ikke.

4 gange tidliger har jeg og kumunen lavet rattelser,derfor lavede jeg ikke nogle med andens aktørs sagsbehandler denne gang.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 10:18   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan selvsagt ikke falde imellem 2 stole, når man er tilkendt fleks.

Hvis man IKKE kan opfylde mindstekrav, tilkendes man førtidspension.

Alle SKAL/HAR KRAV PÅ en udredning, hvis man er blevet dårligere, efter tilkendelsen af fleks.

Man sygemeldes, får fortsat leddighedsydelse, og afklares, til ny restarbejdsevne.

Dette betyder at fleksjobbevis ændres til at passe til ny restarbejdsevne.

<Dette bør gøres hvis restarbejdsevnen ikke mere passer til fleksjobbeviset, da kommunen ellers kan true med fratagelse, da man jo IKKE mere kan opfylde de krav der er beskrevet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 14:50   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
med en arbejdsevne på 10-12timer og man prøver at leve med sine smerter uden at skulle på morfin,så skal man ikke forvente 18 timer afprøvning .

jeg er ikke uvillig men fik afvide at jeg skulle passe på.

jeg ved godt man ikke står mellem to stole,og i øvigt er den ene stol jo nærmest væk nu.

det jo ikke sådanne at jeg er en lykkelig arbejder på 10-12 timer.jeg har flere smerter ser mindre mine børn og børnebørn,hvis det ikke er mig der trækkere mig så det dem fordi de ikke orker mig nor jeg har det som jeg har det når jeg er ude hver dag i job.

Men de ser ikke på det relt er det kun et spørsmål hvormange timer har man været der-værdigen af ser de heller ikke på mere .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afgørelse inden 1/1 2013 nielsen17 Spørgsmål ang fleksjob 14 18-08-2012 22:38
Efter arbejdsprøvningen Betina1953 At søge førtidspension 4 23-10-2010 11:25
2½ uge tilbage af arbejdsprøvningen.. gh72 Jeg er kommet i praktik. 0 04-12-2007 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension