K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2011, 12:54   #11
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hej LUM..

Er meget taknemmelig for dit lange svar.. Vil lige tilføje at min sagsb. sagde i tlf. forrige torsdag, at det ikke var nødvendigt jeg selv søgte en §17, det kunne hun gøre for mig, og sende en bekræftelse. I går modtog jeg så flg. brev fra min SB:

Det bekræftes hermed at Vejle Jobcenter har modtaget din skriftlige anmodning om FP iht.Lov om Pension §17, d. 6 maj, 2011.

Vejle kommune har en tidsfrist på 3 mdr. at regne fra anmodningsdatoen til at træffe afgørelse om, at sagen på foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Mvh. (min SB)

- det er jo i princippet ikke korrekt at hun har modtaget min skriftlige anmodning om FP. Det sagde hun i tlf. samtalen ikke var nødvendigt. Jeg vil lige læse din mail igennem en gang til, og vil holde øje med posten de næste dage.

Mvh. M.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 12:59   #12
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Popiae, tak for dit svar. Hvordan laver jeg en bilagsliste? Jeg har indtalt besked til min sagsbehandlers tlf.svarer, i går, og bedt hende sende kopi, af den færdige ressourceprofil, -jeg tror hun er pænt træt af mig efterhånden.

Mvh. M.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 13:01   #13
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hej Hanna.. Tak for dit svar, - men som LUM skriver, magter jeg slet ikke begynde at klage. Men ja, min SB får mig efterhånden til at føle mig, som en kæmpe belastning.

Mvh. M.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 14:59   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja undskyld det med at være laaaang er lidt en fejl jeg har *gg*

Det skriver du da bare ind i brevet, altså at du har søgt mundtligt, men du behøver ikke gøre det for det er en lille ubetydelig detalje, det vigtige er at §17 er sat i gang, og at det er bekræftet, så mere behøver du ikke gøre ud af den del.
Dog bør du i det forslag jeg har skrevet, lige få med at du har indbetalt bla bla bla den xx på xxx´s telefonsvare... det er bare SÅ vigtigt at sørge for at få alt ned på skift. (der er en grund til vi fraråder telefon samtaler)

Mht bilagsliste så har jeg til dato ikke lavet sådan nogle, har jeg henvist til sagsakter, har jeg bare skrevet at de er vedlagt, eller omvendt har jeg sagsakter jeg gerne ville have med, har jeg bare kort skrevet hvorfor de er med og så henvist til at de er vedlagt.

Mht at din SB´er er træt af dig, der skal du have vendt din tankegang, for hvad er det lige det er hun får løn for?? så i stedet for at være ked af at hun syntes du giver hende noget at lave (fy føj da) skal du fryde dig over at du i det mindste får lidt for dine skattekroner, og fryde dig (gerne lidt ondsindet, det nemlig helt okay) over at din SB´er føler sig presset til at udføre hendes arbejde, et job hun i øvrigt selv har valgt.

De ting skriver du i øvrigt også ned i dine små referater (som du jo selv beholder en kopi af og sender til SB´er) det i sig selv kan meget vel få hende til at holde op, for det er ikke smadder fedt at andre kan se hvordan hun behandler dig, ud over det at du pludselig har givet dig selv muligheden for at klage over din SB´er (og det ved hun udemærket godt) spørgsmålet er så om hun tør forsøge at presse citronen, det skal du naturligvis ikke give hende lov til ... men hvis så tager vi den til den tid.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 19:57   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Bilagsliste vedlægges eller indføres efter underskrift i ressourceprofil.

Jeg er begyndt at vedlægge bilagsliste af bla flg årsager;
At grundlaget ikke kommer til diskution eller at noget vil mangle.

Især hvis sagen går til Nævnet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 20:39   #16
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Mange tak til Jer begge! Jeg fandt lige en speciallægeerklæring fra 1997, hvor jeg første gang søgte FP. Han skriver til sidst:

Angsten ligger og lurer, og hun vil helt sikkert bryde sammen, hvis hun presses ud i noget beskæftigelse. Aktuelt må hendes erhversevne således vurderes som meget væsentligt reduceret, og prognosen social set er næppe den bedste. Hun er imidlertid kun 30 år gammel, så man vil da nok være betænkelig ved at erklære hende invalid allerede på nuværende tidspunkt.

- Jeg tænker bare, dette er 14 år siden, og intet er sket siden, fra kommunens side. Jeg har fået det værre psykisk, og oveni en kronisk tarmsygdom.. Jeg synes bare det hele er så uretfærdigt. Min ældste datter på 23 år, har veninder, som har fået tilkendt FP, i Fredericia kommune, da de var 21 år, pga angst. I dag arbejder de begge "sort", og har så meget overskud, at de sagtens ville kunne varetage et fleksjob.. - og så sidder jeg her som 44 årig, og får temmelig sikkert afslag på min ansøgning. Det gør mig sgu lidt trist, sorry..
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 22:18   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Story,

Typisk kommunerne måske !!? De lader bare tiden køre, så længe man kan leve med at man er på kontanthjælp.

Glem din datters veninder, men kæmp din egen sag. Mit råd er at du for alt i verden bør lave din ftp sag om til en §18 hvis du kan nå det. ?? Det holder ikke til et afslag mere "blot" 14 år efter.

Jeg ved det ikke, men er dine lægepapirer osv. stærke nok ?? Jeg føler at din sagsbehandler blot har vasket hænder, det er jo meget nemmere for dem at man selv søger, fremfor at de skal gøre alt arbejdet. Ved en §18 skal de jo sørge for at belyse dig og din situation fra ende til andet og derved belyse om du kan indstilles til pension.

Lad dem nu gøre arbejdet, de skal jo hjælpe dig og ikke omvendt !!! Du står ikke i gæld til nogen, husk det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 23:54   #18
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
hejsa.. pyha, kan jeg nå at ændre det til en §18, og hvordan?? Min SB er i forvejen rigtig træt af mig :/ - men kan udmærket se, som du siger, at en §17 var det nemmeste for hende. Sørgeligt! Jeg synes mine lægepapirer er rimelig stærke ja.. - og min psykolog har skrevet at uvisheden i kommunalt regi, forværrer min tilstand.

Mvh. M.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 23:55   #19
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
LUM, mange tak for dit svar
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 00:04   #20
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
hejsa.. pyha, kan jeg nå at ændre det til en §18, og hvordan?? Min SB er i forvejen rigtig træt af mig :/ - men kan udmærket se, som du siger, at en §17 var det nemmeste for hende. Sørgeligt! Jeg synes mine lægepapirer er rimelig stærke ja.. - og min psykolog har skrevet at uvisheden i kommunalt regi, forværrer min tilstand.

Mvh. M.
Hmmm det er da hendes problem hvis hun er træt af dig...... husk på at du er med til at holde hende og hendes kollegaer i job.. for du betaler jo din skat

Jeg kan desværre ikke fortælle dig om du kan nå at ændre til en §18 - men prøv da om det ikke kan ordnes på en eller anden måde...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
Håber i kan hjælpe e77 Alt det andet 215 25-01-2012 21:47
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension