K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2010, 20:34   #1
RuBn86
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
RuBn86 er ny på vejen
Fra fleksjob til revalidering muligt?

Jeg blev visiteret til fleksjob for godt 5 år siden. Jeg er 24, bliver 25 til april. (vigtigt mht revalidering)

Jeg har ca et halvt års tid før jeg blev visiteret, forsøgt mig med en uddaneslse på handelsskolen (hhx). Men droppede ud efter godt halvandet år.
Jeg modtod under det sidste halve år revalidering, ca 7000kr i måneden. Det er jo halv ydelse når man er under 25 år.

Da jeg droppede ud, blev jeg som sagt visiteret til fleksjob igennem arbejdsprøvning på Bomi i skive. Der blev jeg vurderet til 9 timer ugentligt. Men efter jeg har været i arbejde, er jeg kommet op på 25 timer.

Jeg står nu, og skal til at fyres. Så mit spørgsmål er: Kan jeg gå fra at være visiteret til fleksjob, og så tilbage på revalidering eller evt. handicap SU og tage en uddanelse? Jeg har ikke mulighed for at tage en uddanelse med normal SU, da jeg har alt for meget gæld.

Mine begrænsinger er mest fysiske, såsom tunge løft, og led-belastende arbejdsstillinger. Er født med Ehlos Danlos hypermobile.

Jeg har ikke nogen anden uddanelse end 9. kl. og enkelte fag på 10. kl. niveau.
RuBn86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 21:03   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af RuBn86 Se meddelelser
Jeg har ikke nogen anden uddanelse end 9. kl. og enkelte fag på 10. kl. niveau.
Du har da halvandet års hhx. Du skal vel ikke starte helt forfra...????

Jeg tror, at du har en ganske god chance for at få revalidering når din tilstand er bedret så meget som den er.

SU med handicaptillæg gives efter en individuel vurdering, men da din arbejdsevne er nedsat i en sådan grad at du er bevilget flexjob, vil jeg tro at du kan få det.

Jeg vil foreslå, at du ringer til SU i morgen og forhører dig.
Når du har det på plads kan du tale med din sagsbehandler om muligheden for revalidering.

Er her andre der ved om retten til flexjob skal revurderes efter endt uddannelse?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 21:16   #3
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af RuBn86 Se meddelelser
Jeg blev visiteret til fleksjob for godt 5 år siden. Jeg er 24, bliver 25 til april. (vigtigt mht revalidering)

Jeg har ca et halvt års tid før jeg blev visiteret, forsøgt mig med en uddaneslse på handelsskolen (hhx). Men droppede ud efter godt halvandet år.
Jeg modtod under det sidste halve år revalidering, ca 7000kr i måneden. Det er jo halv ydelse når man er under 25 år.

Da jeg droppede ud, blev jeg som sagt visiteret til fleksjob igennem arbejdsprøvning på Bomi i skive. Der blev jeg vurderet til 9 timer ugentligt. Men efter jeg har været i arbejde, er jeg kommet op på 25 timer.

Jeg står nu, og skal til at fyres. Så mit spørgsmål er: Kan jeg gå fra at være visiteret til fleksjob, og så tilbage på revalidering eller evt. handicap SU og tage en uddanelse? Jeg har ikke mulighed for at tage en uddanelse med normal SU, da jeg har alt for meget gæld.

Mine begrænsinger er mest fysiske, såsom tunge løft, og led-belastende arbejdsstillinger. Er født med Ehlos Danlos hypermobile.

Jeg har ikke nogen anden uddanelse end 9. kl. og enkelte fag på 10. kl. niveau.
Som ledig fleksjobber, har man ret til aktivering, det ville jo være rimeligt om det kunne indkludere at du tager det sidste halve år på hhx !

Sidst redigeret af Engel; 14-12-2010 kl. 21:18.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 21:36   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Som ledig fleksjobber, har man ret til aktivering, det ville jo være rimeligt om det kunne indkludere at du tager det sidste halve år på hhx !
HHX er en treårig sag ligesom gymnasiet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
SU med handicaptillæg gives efter en individuel vurdering, men da din arbejdsevne er nedsat i en sådan grad at du er bevilget flexjob, vil jeg tro at du kan få det.

Jeg vil foreslå, at du ringer til SU i morgen og forhører dig.
Når du har det på plads kan du tale med din sagsbehandler om muligheden for revalidering.
RETTELSE TIL MIT EGET INDLÆG:

Su med handicaptillæg gives kun til VIDEREGÅENDE uddannelser.
Derfor kan du ikke få handicaptillæg til SU på HHX.

Jeg var lige galt på den et øjeblik og tænkte at det var en bachelor du var igang med.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 22:48   #5
RuBn86
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
RuBn86 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Du har da halvandet års hhx. Du skal vel ikke starte helt forfra...????
Jo, det skal jeg. For det var ifølge den gamle reform.. derfor er det intet værd idag.. desværrer.
RuBn86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 23:05   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bestil en tid ved din sagsbehandler og snak med denne om det, der burde være en mulighed for revalidering når du er kommet så meget højre op, du er jo netop den målgruppe som de drømmer om ...

Måske der med den rigtige uddannelse er mulighed for et fuldtidsjob til dig
  Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 23:11   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Du har ret til 6 ugers selvvalgt uddannelse/kursus, når du er ledig fleksjobber.
Læs mere her: http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...eksjobber.aspx

Snak med kommunen om det.

Her er en liste over (se nederst på siden i linket), hvor du kan få lov at få de 6 uger... :
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=125741#K3

Du kan evt. prøve at høre om revalidering eller bare en længevarende kursus som aktivering/opkvalificering er en mulighed...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 23:14   #8
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Uden at vide en masse omdet, så burde man måske heller ikke bruge gæld som argument... Lige præcis den sætning skurrer ihvert fald lidt (læs meget) i ørerne på mig!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering når man er i fleksjob dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 11 23-01-2013 18:56
Fleksjob/revalidering?? skønnehjerte Spørgsmål ang fleksjob 0 29-08-2012 10:21
Depression og revalidering - ikke muligt? lillemig Alt det andet 17 11-08-2011 10:29
Muligt afslag på fleksjob Nucca Spørgsmål ang fleksjob 3 05-05-2010 22:39
Er det overhovedet muligt at få godkendt fleksjob??? fighteren Spørgsmål ang fleksjob 1 02-08-2007 12:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension