K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2008, 18:15   #101
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Uh, hvor er det bare ulogisk.

Jeg håber, du i en eventuel klage skriver, at din kæreste må sige NEJ til arbejde, fordi han er nødt til at blive hjemme og passe dig.

Og hvis han siger nej til for mange opgaver, så bliver han jo arbejdsløs.

Og det er vel ikke meningen med det, vel?

Tingene hænger sammen for os "normale"... men ikke i systemet.

Håber, du får en god weekend, trods alt. Og husk at nyde, at du nu ikke længere skal stå til rådighed for alle mulige ting i f.m. dit forsørgelsesgrundlag. Nu bliver du ikke "jagtet" mere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2008, 17:02   #102
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Zuza

Og tak.... Det vil jeg i hvert fald kraftigt overveje hvis ikke det lykkedes af andre veje.....

Rigtig god weekend til dig


B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 23:43   #103
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Folketingsår: 2007-08 (2. samling)
Dokument Alm. del - Spørgsmål 274

Sagstitel: SOU alm. del
Offentliggør: Offentligt
Afsendt: 27/03-08
Omdelt: 27/03-08
Titel: Spm. om ministeren finder det rimeligt, at der gives afslag på hjælp til rengøring til alvorligt syge mennesker, fordi der er en rask ægtefælle i husstanden, til velfærdsministeren
Spørgsmålets ordlyd: Finder ministeren det rimeligt, at der gives afslag på hjælp til rengøring til alvorligt syge mennesker, fordi der er en rask ægtefælle i husstanden, jf. Ankestyrelsens afgørelse SM C-1-05)?
Spørger: Lone Dybkjær (RV)
Dok.type: Udvalgsspørgsmål (SP)
U-emneord: førtidspensionister, tilskudsmuligheder
Dokumentrelation Se også: SOU alm. del - Bilag 183
Henvendelse af 23/3-08 fra M. K. vedr. ligestilling for handicappede
Se også: SOU alm. del - Spørgsmål 273
Spm. om ministerens kommentar til en fortrolig henvendelse fra M.K. om tilskudsmulighederne for førtidspensionister på ny ordning før og efter kommunalreformen, til velfærdsministeren
http://www.folketinget.dk/Samling/20.../274/index.htm
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2008, 01:05   #104
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja det er jo et spørgsmål der bliver spændene at se et svar på
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2008, 08:58   #105
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hmm.... ja det bliver da godt nok spændende. Har man virkelig lov til at håbe på at de har fået øjenene op ... fået øje på bare èt problem af alle de problemer der findes i vores verden....
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2008, 16:15   #106
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
UH, det bliver spænnende, hvad svaret bliver.....
Kan næsten ikke vente, det kan jo gå hen og påvirke mange af os herinde
knus
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2008, 16:02   #107
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej...

Ja den her tråd er godt nok ved at være gammel. Vidste bare ikke lige hvor jeg skulle putte det her ind.
I går røg jeg bare lige ned i et sort hul og i dag er jeg bare gal..
Blev i går ringet op af min advokat. Min sag er for forsikringen sendt til arbejdsskadestyrelse, fordi de ikke lige kan fastsætte mit erhvervsevnetab. I det brev som advokaten har en kopi af fra forsikringen til arbejdsskadestyrelse står der lidt om min situation. Men det lyder som om de prøver at krybe uden om. At de vil få arbejdsskadestyrelse til at få dem til at slippe så billigt som muligt. Nu synes de lige pludselig igen at det er lidt vildt at jeg er blevet ramt så hårdt af sådan et lille uheld. Og at det har stået på så længe. MEN det har det jo for f ... kun fordi det hele går så langsom i systemet....!!!!!. Og det bliver jeg så endnu mere straffet for.
Lidt efter bliver jeg ringet op af en fra pensionsudvalget, fordi jeg har søgt en paragraf 100. Men det der er sat på der skal jeg så lige pludselig søge andre steder. Fys,- som jeg havde fået af vide skulle på der,- skal på en paragraf 82. Jeg havde sat den på 100 fordi jeg havde fået af vide, at jeg nok ikke kunne få fra en 82, fordi det var afhængig af min partner. Men det siger han så at, det er det ikke så længe vi ikke er gift!!! Men for f.... altså når de skal regne min pension ud så er det afhængig af om man er samlevende og så er der så regler indenfor det, som ikke er afhængig af om man er samlevende. Hvad f er det for noget??? Medicin skulle jeg prøve om jeg kunne få min læge til at søge via kronikertilskud. Hvis ikke de ting her lykkedes skulle jeg vende tilbage til ham. Så jeg havde det i går som om der var sprængt en bombe i mit hoved. Der bliver lige trykket på en knap og så kan man bare ikke overskue noget som helst. Samtidig med tænker jeg at min sag skal for igen om 5 år. Men om 5 år er jeg ikke en gang færdig med det her.... så hvordan har de tænkt sig at gøre det???

Okay så fik jeg det ud.... Ved I forstår mig og havde bare lige brug for at få lidt støtte.

Mange kærlige hilsner

Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2008, 16:13   #108
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
jeg føler så meget med dig bettina
og frygter at jeg er på vej på samme vej som dig det lyder bare SÅ hårdt.
Bare skriv alt det du vil herinde og i pb til mig (du ved jeg støtter dig).
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2008, 16:14   #109
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, selvfølgelig har du vores fulde støtte.

Det er da håbløst i din kommune.

Det lyder helt bagvendt, for det er jo ikke borgeren, der skal kende alle paragrafferne, men kommunen.

Men sagsbehandlerne har vel snart alle mulige andre uddannelser, som er komplet ubrugelige til at varetage de job.

Så hænger det hele på klageinstansen, som kan afvise sagen, fordi sagsbehandlingen har været elendig.

Så går tiden med det, og ALLE holder hinanden beskæftiget.

Tænk, hvis du også skulle passe et fleksjob ved siden af. Det havde jo været komplet umuligt.

Men det er da en trøst, at du har advokat på noget af din sag. Tager han sig ikke også af andre problemer i forbindelse med ulykken? Altså dine hjælpemidler osv.? Tingene hænger jo sammen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2008, 16:58   #110
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Betinna jeg har også hele tiden hørt at jeg skal søge efter §100 til fys, du skal se sådan på det at du er lidt heldig

Her i min kommune er der ikke nogen der ringer og oplyser om at man har søgt efter en forkert § de lader bare sagen køre og når der så er afslag eller godkendelse på de andre sager , ja så får man at vide at man ikke kan søge fys efter en § 100... men man får ikke at vide efter hvilke § man så skal søge efter...

Jeg er bisidder i en anden sag i min egen kommune , og jeg har en ansøgning om fys efter § 100 liggende ,på det møde hvor jeg så var bisidder oplyser sagsbehandleren borgern om at hun skal søge noget fys som en enkelt ydelse , hun skal lave en økonomisk beregning og hendes læge skal også lige skrive et par kommentar, hun skal i første omgang søge om 12 behandlinger (det er så den ydelse der er enkelt 12x1 times fys ) og bagefter kan hun så søge igen ....

Jeg var altså hurtigt og for op af stolen og sagde hit med det skema det skal jeg også bruge og så var det jo lige som røbet at jeg var fra samme kommune

Nu skal jeg så til lægen i næste uge og have hende til at skrive under på at jeg tilrådes fysio....

som jeg forstod det på den sagsbehandler jeg var til møde med var det en ydelse som de ihvertfald i min kommune var hurtigere til at afgøre da min økonomiske sagsbehandler kan give tilsagn uden at det skal ind og runde en masse andre i stedet for ,...

Jeg slås lige videre med min scanner og når den en dag fatter melidenhed med mig så scanner jeg skemat ind så kan i andre også se det....

Hvad ang din pensionssag så viser det igen hvor lidt de ved de forskellige steder , et menneske kan falde ud fra en altan og ikke få andet end knubs og et andet kan vælte over en kantsten og derefter bliver invalideret for livstid ...

der er ikke logik i ulykker

Du render med den samme frygt for din pension om 5 år som alle andre der får den grænse på , endnu har jeg ikke hørt om nogen der har fået taget deres pension efter de 5 år (web snakkede ikke om andet det første halve år efter han fik pension)

og hvad ang at søge efter de rigtige § de rigtige steder så er jeg igennem det samme pt, jeg blev så træt af det at jeg dumpede ansvaret på min sagsbehandler , jeg skrev til hende hvad det var jeg ønskede og hvor jeg skulle søge de forskellige ting henne og efter hvilke §...

så fik jeg en hel liste med det og det søger du der og der efter § det

det og det er hjælpemiddelcentralen og så er der enkeltydelserne (jeg skrev til hende da jeg fandt ud af at jeg havde søgt efter en forkert § )

så nu er det min sagsbehandleres fejl hvis jeg søger noget forkert et forkert sted og så må hun døde mig hjælpe med at udrede de forskellige ting...

har du fået et skema til at søge fys nu så og har de givet dig nogen tid for hvornår de forventer at du skal have svar ?

sætter lige §82 ind her


Citat:
Dækket af anden lovgivning
§ 82 i lov om aktiv socialpolitik har følgende formulering:

"Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet".

Det er ifølge lovteksten ikke muligt at få dækket udgifter til behandling, der kan dækkes via anden lovgivning. I forhold til lov om offentlig sygesikring er der kun mulighed for, at aktivloven kan dække egenbetalingen ved tandbehandlingen, men derimod aldrig Den Offentlige Sygesikrings andel. Aktivloven kan heller ikke dække udgifter til de 0-17 åriges tandbehandling, idet denne persongruppe er omfattet af lov om tandpleje. Honorar for udstedelse af recept vil principielt heller ikke kunne dækkes, hvis det er en tandlæge, der udsteder recepten, idet receptudstedelsen for en gruppe l-sikret patient vil være vederlagsfri for patienten, hvis denne henvender sig til sin læge.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension