K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2017, 17:55   #1
Poison Ivy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Lokation: Holbæk
Alder: 36
Indlæg: 6
Styrke: 0
Poison Ivy er ny på vejen
Hjælp til løn og "effektivitet"

Hej.

Jeg er pt i praktik i en butik, hvor der rent faktisk er et job i sidste ende..Men, det er så sådan at det konsulentfirma jeg er i forløb hos, og som har skaffet mig praktikken, vil have at jeg skal ansættes i 6 timer (2×3 timer), men arbejdspladsen skal kun betale for 5.

Jeg er lige så hurtig som de andre ansatte og lige så dygtig (udtalt af butikschef) og jeg har brug for 10min pause ud af de 3 timer jeg er der pr. dag.

Så jeg skal egentlig arbejde 50min gratis. Er dette ok? Må de gøre det sådan? Jeg vil faktisk hellere så arbejde 10min mere i sidste ende begge dage og få løn for de fulde 6 timer.

Mvh Camilla
Poison Ivy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 18:41   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja,det er almindeligt at de gør sådan....så det må de godt forudsat at din effektivitet er nedsat....så det svare til nedsættelsen..-

Du kan selvfølgelig protestere og forlange fuld løn for de 6 timer du er der...forudsat at du er lige så effektiv som de andre på arbejdspladsen...

Nogle gange bruge de også dette med at arbejdsgiveren skal betale lidt mindre sådan at de får en gulerod for at ansætte folk..dette er selvfølgelig ikke lovligt...men men de gør det alligevel...

Så det du skal gøre op med dig selv...det er om du virkelig gerne vil ansættes der eller om du vil tage kampen op...med risiko for at du ikke bliver ansat.-

Så længe det kun drejer sig om en enkelt time...ja så er der næppe meget mere du vil få i løn når alt kommer til alt...

Mange af dem vi hører om herinde...ja der drejer det sig om at de bliver sat 50 % ned...så arbejdsgiver kun skal betale for halvdelen af arbejdet....og dette drejer sig også om folk der er lige så effektive som de andre på arbejdspladsen...ihvertfald ud fra hvad de selv skriver...

Så spørgsmålet er om det er værd at tage kampen op for...hvis du nu risikere at ikke blive ansat....

Men det er jo noget du skal gøre op med dig selv..

Muligheden er jo også at du kan tage imod ansættelsen...og så derefter arbejde med nedsat effektivitet som du bliver betalt for...hvis du forstår.-
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2017, 10:43   #3
mhller
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
mhller er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Poison Ivy Se meddelelser
Hej.

Jeg er pt i praktik i en butik, hvor der rent faktisk er et job i sidste ende..Men, det er så sådan at det konsulentfirma jeg er i forløb hos, og som har skaffet mig praktikken, vil have at jeg skal ansættes i 6 timer (2×3 timer), men arbejdspladsen skal kun betale for 5.

Jeg er lige så hurtig som de andre ansatte og lige så dygtig (udtalt af butikschef) og jeg har brug for 10min pause ud af de 3 timer jeg er der pr. dag.

Så jeg skal egentlig arbejde 50min gratis. Er dette ok? Må de gøre det sådan? Jeg vil faktisk hellere så arbejde 10min mere i sidste ende begge dage og få løn for de fulde 6 timer.

Mvh Camilla
Det slet ikke vær at bruge tanker, energi og kræfter på, da der slet ikke bliver forskel i din udbetaling når du har modtaget fleksløntilskud.
mhller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2017, 11:44   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du får et job og de får lidt rabat,

selv arbejder jeg næsten lige så meget som de andre men kan ikke løfte og får hjælp til tunge ting, som lærer er det sjældent jeg har brug for den hjælp men der er der når det kniber.

jeg tænker at når ens arbejdes giver får rabat er det fordi vi kan have en dårlig dag, jeg har ikke dårlig samvitighed når jeg køre på svagt blus, jeg er jo fleksjobber og derfor billig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension