K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2017, 16:06   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Flexjob timeantal mindre end det visiterede?

Mange må have været udefor ligesom min veninde, at når der endelig er et flexjob som passer, så passer timetallet ikke - min veninde er visiteret til 8-9 timer pr uge

for det første undrer man siger over at så mange annoncer indeholder flexjob med ca. 18 timer per uge! sig mig, ved de virksomheder ikke noget om hvor svært det er at få fleksjob idag? hvor mange fleksjobbere kan arbejde halv tid!!!???

Hvis man ser sådan en annonce, så må man jo blot trække på skuldrene,

MEN, og her kommer mit spørgsmål: min veninde har fundet et job som kun er på 4-5 timer pr. uge!!!

Men hun er som nævnt visiteret til 8-9 ....

Er de 4-5 timer så "ulovlige" at ansøge... hvis arbejdsgiveren insisterer på at
det kun er dette timetal som er relevant?

Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 16:47   #2
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
jeg arbejder en del under det antal timer jeg er visiteret til
det måtte jeg gerne for kommunen, da de hellere ser mig i job end ingenting som de sagde
de ser så gerne jeg finder et ekstra job, så jeg kan komme på flere timer.. om det er okay når de selv har godkendt mig nuværende job er jeg ikke klar over
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 18:40   #3
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
skal timetal svare til det visiterede?

Jeg var oprindeligt visiteret til 12 timer men kom i praktik på 7,5 timer ugentligt.

Efter 1 måned siden praktik blev jeg ansat til 5 timer ugentligt, da det var det jeg kunne, i den funktion.

Min fleksjobambassadør/kontaktperson fra kommunen sagde, at alt for mange var ansat i færre timer end de faktisk kunne og det vil de forsøge at ændre på.


Hvordan ved jeg ikke
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 19:01   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
skulle have 13 har 5-6 ingen problem, må godt gå op i tid, men kan ikke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 20:34   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kommunen skal se til at fleksjobberen arbejder mest muligt...

Hvis man finder et job på færre timer end det man er visiteret til...så kan kommunen vælge at lave det til et fleksjob....eller de kan nægte det...

Man kan så godt tage jobbet....men skal så stå til rådighed for et job på flere timer hvis kommunen anviser en til det...

Så sådan et job behøver ikke nødvendigvis at være et fleksjob....for at man kan tage det...

Det vil selvfølgelig give en mere ro på hvis kommunen opretter det som et fleksjob....da man så ikke skal stå til rådighed for et andet job...

Men men...hvor tit kommer kommunen med et job til en....det sker ret sjældent...

I det tilfælde hvor kommunen opretter et job på færre timer end man er visiteret til....så kan de ikke komme senere og sige at man skal skifte job til et job på flere timer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 23:02   #6
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Web
klart svar.. kan du evt linke til nogen lov paragraf ud fra de sidste 2 linier du skriver?
det vil være mig en stor hjælp
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2017, 23:39   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Mange må have været udefor ligesom min veninde, at når der endelig er et flexjob som passer, så passer timetallet ikke - min veninde er visiteret til 8-9 timer pr uge

for det første undrer man siger over at så mange annoncer indeholder flexjob med ca. 18 timer per uge! sig mig, ved de virksomheder ikke noget om hvor svært det er at få fleksjob idag?
Ville du selv have kendt reglerne hvis ikke de var relevante for dig eller din veninde?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 09:10   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man må gerne have mere end et job, for at opfylde sine flextimer, så det er ok at tage et job der har færre timer end man er visiteret til..

Så kan man jo hitte et andet der giver de sidste timer.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 15:06   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Web
klart svar.. kan du evt linke til nogen lov paragraf ud fra de sidste 2 linier du skriver?
det vil være mig en stor hjælp
Se punkt 4 i vejledningen om fleksjob her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183674

Der står det hele..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 15:46   #10
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Tusind tak web
lige hvad jeg manglede
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension