K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2016, 21:30   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
hjemmehjælp

Få dage inden jul blev jeg udskrevet efter 5 dage. Kontaktede kommunen under indlæggelsen og aflyste, da jeg i sagens natur ikke var hjemme.

På vej hjem ringede jeg til kommunen og sagde at jeg var udskrevet, og gerne ville aftale en ny tid.
Det måtte de ikke aftale med mig, da beskeden skulle komme fra hospitalet.

Samme dag ca. 1 time efter kontaktede en læge mig, og han ville straks ringe og oplyse kommunen, trods han mente det var gjort.

I dag havde jeg stadig intet hørt fra hjemmeplejen, men fik efter flere forsøg fat i en medarbejder, som oplyste at jeg først kan få hjælp den 3 jan.

Han var venlig og undrede sig over forløbet men sad i en anden del af kommunen.
Jeg har normalt hjælp 50 min. hver 14 . dag og da det var den dag jeg blev udskrevet kunne de ikke komme før 14 dage efter.
Det skal siges, at jeg inden indlæggelsen var meget dårlig,
Og det er jeg stadig, så her er stort set intet gjort, og vi taler en stor opvask, skræl og rod.

Jeg er dog glad for den akutte indlæggelse, da jeg til forskel fra egen læge blev taget alvorligt og er i dag blevet scannet.

Er der nogen herinde på k10 som ved om det er normal procedure?
På forhånd Tak!
Jeg gider næsten ikke klage, da jeg bare forventer en sang fra rummet, men jeg vil gerne vide om dette er efter lovens bogstav.
Det drejer sig om Københavns kommune.

Sidst redigeret af vasen; 28-12-2016 kl. 21:34.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2016, 09:23   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Førend min mor fik fast hjemmehjælp ved jeg, at det hver gang, i forbindelse med min hendes indlæggelser, har været sygehuset som kontakter kommunen hvorved hjemmehjælpen bliver arrangeret/visiteret.

Du er tilsyneladende visiteret til hjælp hver 14. dag, og jeg tænker umiddelbart, at har sygehuset ikke givet besked om, at du skal have hjælp oftere, så sker der ingen revurdering af visitationen.

Ved du hvad lægen har sagt til kommunen?
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2016, 11:00   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Førend min mor fik fast hjemmehjælp ved jeg, at det hver gang, i forbindelse med min hendes indlæggelser, har været sygehuset som kontakter kommunen hvorved hjemmehjælpen bliver arrangeret/visiteret.

Du er tilsyneladende visiteret til hjælp hver 14. dag, og jeg tænker umiddelbart, at har sygehuset ikke givet besked om, at du skal have hjælp oftere, så sker der ingen revurdering af visitationen.

Ved du hvad lægen har sagt til kommunen?
Det er fast hjemmehjælp.

Lægen har velsagtens sagt, at jeg er udskrevet.
Jeg vil ikke ulejlige læger med at spørge ind til det, men jeg er 99,999% sikker på, at han bare har oplyst om udskrivelsen.

I min optik er det ikke en opnormering jeg bad om, men en erstatning for den dag jeg var indlagt.
Hjemmeplejen har nogle gange selv aflyst, glemt at aflyse og det har jeg været meget overbærende med.

De kan jo ikke trylle, men eftersom jeg ikke kan være den første i København der udskrives må systemet vel være indrettet sådan, at de har et beredskab, i den slags situationer.

Føler mig efterhånden afvist totalt af den kommune i alle forhold.
Det er som om de bare venter på en dødsattest.
Hjemmehjælpen er ikke det vigtigste i mit liv, men at sidde her og se sig omkring gør mig bare mere ked af det.

vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2016, 12:06   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal nok ikke forvente en erstatningsdag for din 5 dages indlæggelse.

Hospitalet informerer oftest "kun" kommunen om udskrivelsen, med mindre du har brug for ekstra personlig assistance i en periode.

Som du skriver stor opvask, skræl og rod er desværre ikke noget hospitalet henviser ekstra til.

Godt nok ikke meget med 50 mins hver 14. dag.

Du kan da prøve at kontakte hjemmehjælpen efter nytår og spørge om du kan få lidt længere tid den 3. januar. Selvfølgelig skal du have bund i tingene og hjælp, hvis du står alene med det..

Godt nytår.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2016, 13:28   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du skal nok ikke forvente en erstatningsdag for din 5 dages indlæggelse.

Hospitalet informerer oftest "kun" kommunen om udskrivelsen, med mindre du har brug for ekstra personlig assistance i en periode.

Som du skriver stor opvask, skræl og rod er desværre ikke noget hospitalet henviser ekstra til.

Godt nok ikke meget med 50 mins hver 14. dag.

Du kan da prøve at kontakte hjemmehjælpen efter nytår og spørge om du kan få lidt længere tid den 3. januar. Selvfølgelig skal du have bund i tingene og hjælp, hvis du står alene med det..

Godt nytår.
Tak til stampe og også godt nytår til dig.

Jeg spurgte om jeg kunne få ekstra hjælp, men det kunne medarbejderen ikke svare på.
Nej det er ikke meget, men når nytåret er overstået vil jeg forsøge at tale med visitator, da min situation/ helbred generelt er blevet dårligere.

Svimmelhed driver mig til vanvid og er den største hindring, så må jeg bare lægge mig.
Mange dage kommer jeg ikke i bad. Ikke fordi jeg rent fysisk ikke kan, men vil ikke falde i badet, så bare der var en i nærheden ville det hjælpe meget.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2016, 19:31   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Vasen, du skal ringe direkte til
Hjemmeplejevisitationen i
Bernstorffgade og tale med din
visitator eller anden kompetent
person samme sted, for nærmere
aftale om revurdering af din
nuværende bevilling samt hvordan
"landet ligger" lige nu efter
udskrivning fra hospital.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2016, 21:27   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Vasen, du skal ringe direkte til
Hjemmeplejevisitationen i
Bernstorffgade og tale med din
visitator eller anden kompetent
person samme sted, for nærmere
aftale om revurdering af din
nuværende bevilling samt hvordan
"landet ligger" lige nu efter
udskrivning fra hospital.
Tusind tak , Carmen , det vil jeg gøre!
P.s jeg har kommunal hjælp efter eget ønske og dette er et princip hos mig, da jeg er imod al det det privatisering, men måske burde jeg bede om privat hjemmehjælp og opgive mine principper.

Jeg har ondt af de mennekser som kører i al slags vejr på cykel og ringes op og de har ikke tid og overskud til at hjælpe.
Pu, ha det er ikke nemt!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2017, 18:22   #8
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Det er lidt sent, men jeg har, efter lige så moralske tanker, valgt privat udbyder og jeg har ikke e´t sekund fortrudt.
Jeg ringer f.eks. til den private og siger jeg kan ikke få det til at passe d. xx pga. xx kan vi finde en anden dag? Ja; du siger bare til når du er klar.
Og det er den samme der kommer HVER gang.

Jeg har flere former for praktisk hjælp, som før var på forskellige dage, men her slåes det sammen og vi finder ud af hvad der vigtigst.
Det er fortsat hjemmeplejen der står for daglig tøjvask og jeg kan fortsat benytte mig af fleksibel hjemmehjælp, hvis jeg er for dårlig til at komme i bad. Så kan jeg bede hjemmeplejen om bytte til praktisk hjælp den dag.
Så her er der endeligt noget der fungerer godt.
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2017, 22:59   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af majs Se meddelelser
Det er lidt sent, men jeg har, efter lige så moralske tanker, valgt privat udbyder og jeg har ikke e´t sekund fortrudt.
Jeg ringer f.eks. til den private og siger jeg kan ikke få det til at passe d. xx pga. xx kan vi finde en anden dag? Ja; du siger bare til når du er klar.
Og det er den samme der kommer HVER gang.

Jeg har flere former for praktisk hjælp, som før var på forskellige dage, men her slåes det sammen og vi finder ud af hvad der vigtigst.
Det er fortsat hjemmeplejen der står for daglig tøjvask og jeg kan fortsat benytte mig af fleksibel hjemmehjælp, hvis jeg er for dårlig til at komme i bad. Så kan jeg bede hjemmeplejen om bytte til praktisk hjælp den dag.
Så her er der endeligt noget der fungerer godt.
Mange tak for dit indspark.
Jeg har endnu ikke fået ringet til visitator, som vel er indgangen uanset type.
da jeg for ca. 1½ år siden fik bevilget hjemmehjælp var årsagen mest min psykiske tilstand( det roder i mit hoved) men nu er det ligeså meget på grund af fysiske plager.
De kalder det social hjemmehjælp, som er for de under 65.

Det der generer mig meget ved privat hjemmehjælp er, at jeg har læst mig til, at de får mindre i løn og har dårligere forhold, og det vil jeg så nødig være med til at støtte.
Men jeg kan jo spørge direkte på mandag, for nu ligner her igen noget der er løgn.
Der kom en hjemmehjælp i tirsdags som var super og bare jeg kunne få ham hver gang, men jeg kan heller ikke lide at kritisere de andre. Alle gør det jo så godt de kan og er super søde allesammen.

Jeg kender ikke til fleksibel hjemmehjælp, og den form du beskriver.
Det er dog utroligt, at man i så lille et land bruger så mange forskellige termer.
Tager stilling, når jeg har talt med visitator.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 00:42   #10
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Ja, der er ved Gud mange udtryk, som selv visitatorer og sagsbehandlere ikke altid kan skelne i mellem.

Jeg har min hjemmehjælp ( praktisk hjælp) og hjemmepleje ( personlig pleje) under serviceloven § 83. Ved at jeg har både praktisk og personlig hjælp, har jeg mulighed for fleksibel hjælp.

Beder du om privat udbyder skal kommunen stå inde for, at firmaerne de har godkendt, arbejder under fuldkommen ordnede former. Det kan aldrig blive dit ansvar at forholde dig til det.
Det er alene kommunens ansvar og skulle der være noget, så må man henvende sig til kommunen om det, i egne og andres interesse.

Du kan bede visitator om en liste over de firmaer der godkendt i din kommune og så kan du vurdere dem, i ro og mag, inden du beder om at skifte.



Lykke til
fra
majs

Sidst redigeret af majs; 09-01-2017 kl. 01:02.
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension