K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2016, 16:50   #1
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
Så har kommunen sendt sin partshøring.

Så har jeg fået min partshøring, og jeg har kommet med mit udkast i samarbejde med SR bistand, gennem min fagforening. Job center skriver "Det vurderes ikke, at du er i målgruppen til et fleksjob, idet det forventes, at du har mulighed
for at tilgå det ordinære arbejdsmarked med dine skånehensyn samt med de
handicapkompenserende ordninger såsom personlig assistance, §56 aftale og mentorstøtte
på arbejdspladsen. Du har i forbindelse med seneste samtale ved Jobcentret modtaget
relevante brochurer og vejledning i forhold til ovenstående"


Men de har bedømt dette uden at arbejdsprøve mig? Er der nogen derude der ved hvordan det foregår med en klagesag?..Og hvad mener kommunen med mentor støtte og personlig assistance, det er jo ordninger jeg slet ikke har brug for?? :S

MVH
Jumbo
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 17:07   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
du finder nu alle de steder i partshøringen som strider mod dine lægelige oplysninger, og notere dem i din del af partshøringen.

Når du er blevet partshørt, sender kommunen sin afgørelse, og så kan du klage over den.

Mentor er i min verden "det nye sort" inden for beskæftigelsesverdnen, de skrev også i min fleks visitation i sin tid at mentor ville være en god ide. jeg spurgte dem hvad jeg skulle bruge sådan en til og det kunne de ikke svare på, så det blev aldrig aktuelt. så hæft dig ikke ved det, men skriv dog gerne i din argumentation at du ikke finder det relevant med mentor støtte

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 17:45   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som @Sortepigen skriver....så skal du først komme med dine kommentarer til den partshøring...og så skal du sende den tilbage til kommunen...

De træffer så en afgørelse....og når du får den...så skal du skrive en klage og sende den til kommunen...

Kommunen har så 4 uger til at genvurdere sagen...og hvis de fastholder deres afgørelse....ja så skal de sende den til Ankestyrelsen....

Ankestyrelsen skriver til dig når de har modtaget sagen....og der skal du søge aktindsigt hos dem...så du kan se hvad kommunen har sendt til dem....det er nemlig ikke altid at kommunen sender alt til Ankestyrelsen..

Når du skriver klagen....så skal du så argumentere med at de ikke har afprøvet dig...og at du undre dig over hvordan kommunen så kan vide at du kan klare dig på det ordinære arbejdsmarked..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 18:05   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Min kommune brugte grunden at jeg er stationær og at de vurderer at jeg kan arbejde xx timer, som er et tal de selv har opfundet, derfor er jeg ikke i målgruppen for flex, resourceforløb osv. jeg har heller ikke været arbejdsprøvet.

Jeg fik selv min læge til at lave en attest på at jeg ikke er stationær, for jeg er nemlig ikke stationær, den vedhæftede jeg til min partshøring og skrev det samme i min partshøring.
Selv om de begrundede med at jeg er stationær og min læge skriver det modsatte så har de alligevel besluttet at stoppe for sygedagpengene med begrundelsen at jeg er stationær, så det er altså ikke sikkert at de overhoved læser partshøringen inden de tager beslutningen.

Der må også i din partshøring være et sted hvor der står en begrundelse for deres beslutning, det er nemlig denne begrundelse du skal gå efter når du skriver din partshøring.

Så vidt jeg husker skrev du at du faktisk er stationær, så vidt jeg husker sagde din sagsbehandler mundtligt at du har en arbejdsevne på et eller andet fiktivt antal arbejdstimer lige som mig er det ikke rigtigt ?

Er der andre ting du er uenig i end antallet af arbejdstimer som de har opfundet ?

Det er det du skal bruge til at modbevise at de har ret, eksempel hvordan kan de vide at du kan arbejde et givent antal timer når de ikke har arbejdsprøvet dig?

Hvis du har andre ting du er uenig, så skal du på samme måde modsige dem der.

Hvornår skal din partshøring være afleveret ?
Vær obs. på hvad der står, i min havde jeg kun en uge.
Har du ikke en patientforening eller en fagforening eller noget der kan hjælpe dig ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 18:29   #5
Jumbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2016
Indlæg: 40
Styrke: 8
Jumbo er ny på vejen
Hej tak for svar,

Jeg har lavet en partshøring med hjælp fra fagforening/sr bistand, og lagt vægt på at mine læger mener jeg skal arbejdsprøves for at få afklaret min arbejdsevne, desuden har jeg været i sammenlagt 6 månededers arbejde under mit studie hvor jeg ikke kunne klare fuldtid. Jeg er helt enig i kommunen og læger at jeg er stationær, hvilket jeg mener jeg er. Men er uenig i deres afgørelse om at jeg skal stille mig til rådighed på det ordinære arbejde og søge en paragraf 56, kan ikke se hvor den skulle gavne mig!. jeg havde også en Uge til at svare på den og det fik jeg gjort, men nu ser vi udfaldet. er ret sikker på at de vil holde fast på deres mening, også starter tovtrækkeriet-hvilket jeg ikke orker!.

Nørd hvad skete der efter jeres parshøring fase?..gik den videre til ankestyrelsen så? Og hva bliver ens forsørgelsesgrundlag?
Jumbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 18:37   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Nå det er godt den er skrevet og indsendt.

Forleden så jeg en diskussion her på siden, husker ikke i hvilken tråd, hvor der står at der er en slags kvoter for tildeling af flexjob og førtidspension, hvor flere er heldige i starten af året og færre i slutningen, mon ikke det er det samme med sygedagpenge, de skal for enhver pris lukke flest mulige sygedagpengesager i slutningen af året for at spare penge og pynte på regnskabet.

Det bliver meget spændende, så spændende at man går ind i julen med ondt i maven, om kommunerne vælger at ændre deres beslutninger eller om sagerne skal helt til højesteret.

Edit: Jeg indsendte min partshøring og ca. en uge efter fik jeg besked om at de havde taget deres beslutning om at stoppe sygedagpengene. Jeg har endnu ikke haft afgørelsen længe nok til at have svaret på den.

Partshøringen bliver ikke sendt til ankestyrelsen, men hvis du også får en afgørelse som går dig imod, så skal du ligesom jeg i gang med at lave en klage, som jo er lidt det samme som partshøringen, denne gang får du 28 dage til at besvare klagen.
Hvis kommunen efter din klage holder fast i deres beslutning, så bliver klagen over afgørelsen sendt til ankestyrelsen.

Hvis du kan få kontanthjælp skal du leve af det, jeg kan ikke få kontanthjælp men kommer til at blive hjemløs og bo hos venner og familie da jeg ikke vil have nogen indtægt.

Sidst redigeret af Nørd; 19-12-2016 kl. 18:43. Årsag: Svar på spørgsmål
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 18:50   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
uden at nogen af os ved det 100 procent, så tror jeg godt jeg tør gætte på at kommunen fastholder at sygedagpengen stopper,derfor ville jeg hvis jeg var dig allerede forberede klagen nu.....

se forlængelsesreglerne her

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...uligheder.aspx

når du laver klagen så kan du bla. henvise til at du i dine praktikker på intet tidspunkt har kunnet arbejde fuldtid, grundet dit helbred.......

du kan henvise til at dine læger anbefaler en afklaring af arbejdsevne, men JUmbo bare så du er forberedt, så kan det godt være du så får skudt i skoenen at lægerne IKKE skal blande sig i din arbejdsevne, for kommunerne forbeholder sig ret til ene og alene at have forstand på dette punkt.........forstå det hvem der vil . men skriv det alligevel iklagen så kommunen kan se at det strider mod dine lægers råd.

her kan du i klagen henvise til §27 stk 2 da dine læger mener at din sygdom påvirker din arbejdsevne i en grad så du aldrig vil kunne arbejde fuldtid.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 19:30   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
her kan du i klagen henvise til §27 stk 2 da dine læger mener at din sygdom påvirker din arbejdsevne i en grad så du aldrig vil kunne arbejde fuldtid.
Undskyld jeg stiller et spørgsmål i en andens tråd men hvad står der i §27 stk 2 ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 20:19   #9
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
der står følgende............sygedagpengeperioden kan forlænges, .....

"Hvis det er nødvendigt med en afklarende indsats – herunder en helbredsmæssig afklaring – for at klarlægge din arbejdsevne. Forlængelsen kan være op til 69 uger."

sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2016, 21:49   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Og lad os komme tilbage til trådstarters spørgsmål inden tråden bliver mere afsporet.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension