K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2017, 20:53   #1
Mho
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mho er ny på vejen
Hvordan med arv ved ledighedsydelse

Jeg går på ledighedsydelse , og har fået en standardbrev fra kommunen , hvor der stilles en masse spørgsmål , hvor man skal afkrydse ja eller nej
Der er f.eks en hvor man skal afkrydse om man har indtægter , og det har jeg jo når jeg får ledighedsydelse og så er min mor lige død , hvor jeg står som arving , men boet er ikke gjort op endnu , så er det lige jeg vil spørge , kan jeg blive modregnet ved arv ?

Mvh. Mho
Mho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 20:58   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Formue har ikke betydning når du får ledighedsydelse, så nej det har ingen betydning (muligvis har renter af en formue betydning da de er skattepligtige)

Tjek lige om der menes andre indtægter end ledighedsydelsen (fra pensionsselskab, erhvervstabs erstatning o.lign)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 21:09   #3
Mho
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mho er ny på vejen
Der står bare indtægt , som kan være arbejdsindtægter , feriepenge , dagpenge, kursusgodtgørelser , lejeindtægter , pensionsindtægter , renter , boligsikring , arv , særlig børnetilskud , ægtefælle/børnebidrag , overskydende skat , tipsgevinster , stipendier og lån fra statens uddannelsesstøtte
Jeg synes at have læst at man ikke bliver modregnet af arbejdsfri indtægt
Mvh. Mho
Mho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2017, 07:30   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det gør du heller ikke, det er kun penge man tjener ved arbejde, arv betyder ingen ting
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2017, 08:10   #5
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Arv medfører ikke fradrag i din ledighedsydelse men derfor kan du godt have en oplysningspligt overfor kommunen.

Citat:
Indtægter, der ikke medfører fradrag i ledighedsydelse

§ 12. Der sker ikke fradrag for arbejdsfrie indtægter, herunder:

1) Kapitalpensioner og kapitalforsikringer.

2) Indtægter fra opsparings- og forsikringsordninger, herunder livrente, der er uden forbindelse med et arbejdsforhold.

3) Ydelser efter lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension (herunder SP) og udbetalinger efter lov om Lønmodtagernes Dyrtidsfond.

4) Pension efter ægtefælle eller samlever samt børnepension.

5) Erstatninger, herunder erstatninger efter lov om arbejdsskadesikring.

6) Krigsskadeerstatning, renteudbetaling til besættelsestidens ofre og hædersgaver.

7) Livsvarige ydelser på finansloven til kunstnere og deres efterladte.

8) Invaliditetsydelse efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v.

9) Efterløn efter funktionærlovens § 8, efterindtægt efter kapitel 6 i lov om tjenestemandspension, godtgørelse for usaglig afskedigelse efter hovedaftalens § 4, stk. 3, og funktionærlovens § 2 b mv., fratrædelsesgodtgørelse efter funktionærlovens § 2 a og godtgørelse efter ligebehandlingsloven.

10) Indtægter ved salg af erhvervsvirksomhed og fast ejendom.

11) Forpagtningsafgift og indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.

12) Renter, aktieudbytte og lignende, arv, gaver og gevinster.


13) Underholdsbidrag.

14) Pension, der udbetales som følge af tab af erhvervs-/arbejdsevne, og som er led i et tidligere ansættelsesforhold.

15) Den forhøjelse af pensionen, som en tjenestemand modtager som følge af arbejdsskade (tilskadekomstpension).

16) Vederlag, der modtages for at overholde konkurrence- eller kundeklausuler.

17) Feriepenge og betaling for feriefridage, der udbetales uden at afholde ferie eller feriefridage efter ferieloven mv., hvis der har været en feriehindring efter ferielovens regler.

§ 13. Tantieme, gratiale, bonus, opsparet søgnehelligdagsbetaling og lignende udbetalinger, som vedrører et arbejdsforhold, medfører ikke fradrag i ledighedsydelsen, jf. dog § 16.
Se også: Bekendtgørelse om beregning af og fradrag i ledighedsydelsen samt varsling af ferie med ledighedsydelse
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2017, 15:38   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mho Se meddelelser
Jeg går på ledighedsydelse , og har fået en standardbrev fra kommunen , hvor der stilles en masse spørgsmål , hvor man skal afkrydse ja eller nej
Der er f.eks en hvor man skal afkrydse om man har indtægter , og det har jeg jo når jeg får ledighedsydelse og så er min mor lige død , hvor jeg står som arving , men boet er ikke gjort op endnu , så er det lige jeg vil spørge , kan jeg blive modregnet ved arv ?

Mvh. Mho
Tja !!! Du har ret sikkert fået det standardbrev, fordi din ledighedsydelse er registeret på din forskudsopgørelse/står under rubrik 216 "kontanthjælp."

Det syntes Skat var "skide smart". Altså at lægge både LY, flekslønstilskud ind som "kontanthjælp" her i 2017.

Så derfor får du dette brev. Udbetaling Danmark slår derfor alle "under een kam", der står i rubrik 216.

Ps!!! Arv modregnes ALDRIG, i hverken en LY eller i et fleksløntilskud.. Af den simple grund, at ARV ikke er en indkomsts der betales am-bidrag af.

Sidst redigeret af mik16; 19-01-2017 kl. 15:40.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension