K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2011, 22:58   #1
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Hvor mange??

Hej!

Hvor mange hér på K10 har fået tilkendt førtidspension, grundet dårlig ryg.....-altså én varig kronisk ryglidelse??

Grunden til jeg spørger er følgende:

Jeg selv, blev desværre ramt af én arbejdsskade tilbage i 2003 - jeg nægtede dengang at komme på førtidspension, som ellers var "inde over" på kommunen. Jeg var heldig for 3 år siden, at få et dejligt fleksjob, som jeg stadig besider dén dag idag - men hvordan dét ser ud om eks. 2 - 5 el. 10 år, ved hverken jeg eller nogen anden......-dét eneste jeg bare ikke tror på længere desværre, er at dét bliver bedre end dét er nu - men så længe jeg kan klare mit fleksjob, er jeg for så vidt, ganske tilfreds

På forhånd tak for svar

Hilsen Britta
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 23:26   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af brittafriis Se meddelelser
Hej!

Hvor mange hér på K10 har fået tilkendt førtidspension, grundet dårlig ryg.....-altså én varig kronisk ryglidelse??
Det har jeg.

Eller rettere sagt, jeg er tilkendt fp fordi min arbejdsevne er nedsat til det ubetydelig.

Men det tog altså 15 år.

I mange år mente kommunen, at jeg burde kunne klare et "ikke-rygbelastende" job på ordinære vilkår.

Men nu er du jo nået et godt stykke af vejen eftersom du er fleks'er, d.v.s. de har erkendt, at du har nogle problemer der gør, at du ikke kan klare dig på det ordinære arb.marked.

Det er vigtigt, at du snakker med din læge når/hvis dit helbred forværres, sådan at denne er med på sidelinien.
Det er også vigtigt, at du kontakter din jobkonsulent hvis du f.eks. får behov for flere skånehensyn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 00:19   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Min historie ligner Vovses, men jeg er "kun" 10 år "inde i forløbet":
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det har jeg.

Det har jeg ikke.

Eller rettere sagt, jeg er tilkendt fp fordi min arbejdsevne er nedsat til det ubetydelig.

Jeg er tilkendt flexbevilling i 2004, fordi min arbejdsevne er/var nedsat til max. 10 timer/uge, max. 2 timer/dag.

Men det tog altså 15 år.

I mange år mente kommunen, at jeg burde kunne klare et "ikke-rygbelastende" job på ordinære vilkår.

Nu, TRODS forværring, mener kommunen, at jeg burde kunne klare et "ikke-rygbelastende" job på flexbevilling.

Men nu er du jo nået et godt stykke af vejen eftersom du er fleks'er, d.v.s. de har erkendt, at du har nogle problemer der gør, at du ikke kan klare dig på det ordinære arb.marked.

Det er vigtigt, at du snakker med din læge når/hvis dit helbred forværres, sådan at denne er med på sidelinien.

Desværre, i mit tilfælde respekterer hverken kommune eller BAN min egen læges Generelle Helbredsundersøgelse...

Det er også vigtigt, at du kontakter din jobkonsulent hvis du f.eks. får behov for flere skånehensyn.
Men Vovses råd er naturligvis gode alligevel :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 14:31   #4
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Min sag er nøjagtig som Carmen's
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 16:19   #5
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg er tilkendt førtidspension på grund af ryglidelse. Havde håbet på flexjob - men blev fundet for dårlig. Arbejder stadigt nogen få timer om ugen.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 18:41   #6
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg er indstillet til fp og afventer afgørelse - sb'er forventer at den går igennem. Har arbejdet på normale vilkår indtil april sidste år, så det er gået hurtigt (har diagnosen modic-forandringer).
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 09:29   #7
modic
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Nordjylland
Alder: 47
Indlæg: 25
Styrke: 13
modic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Jeg er indstillet til fp og afventer afgørelse - sb'er forventer at den går igennem. Har arbejdet på normale vilkår indtil april sidste år, så det er gået hurtigt (har diagnosen modic-forandringer).
Hej Pia

Har du kunne finde noget dokumentation på at modic er varigt/langvarigt??

Jeg har ingen læger tilknyttet, der anerkender, at det er modic der er skyld i mine smerter (Har fået det påvist på scanning for et år siden). Og jeg kan ikke rigtigt finde noget dokumentation, og min SB mangler virkelig noget om varighed for at kunne hjælpe mig videre, hvad hun enormt gerne vil!

Mvh Sanna
modic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 08:29   #8
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Hej Sanne

Har lige set dit indlæg her. Jeg har lige før sendt en pm til dig vedr. netværket for modicpatienter - der ligger der en masse informationer om modic. https://patientnetvaerk.sundhed.dk/r...c/default.aspx

Nogle får det bedre efter noget (lang) tid, hos andre er det kronisk. Desværre ved man ikke ret mget om det. Lyder rigtigt trist at ingen af de læger, som du har kontakt til, anerkender modic som en særdeles smertefuld tilstand! Kig på netværket og vis det til din læge! Han/hun kan evt. kontakte Rygcenter Fyn for mere information om modic, og de kan måske også henvise til "modic-kyndige" speciallæger i Nordjylland! Enhver ortopæd og reumatolog BØR på nuværende tidspunkt kende til modic.

Jeg fik faktisk tilkendt fp på modicforandringerne! Det har så efterfølgende vist sig, at jeg også fejler noget andet - som heller ikke kan behandles - men i Sønderborg kender man godt modic.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2011, 10:07   #9
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Har lige set dit indlæg her. Jeg har lige før sendt en pm til dig vedr. netværket for modicpatienter - der ligger der en masse informationer om modic. https://patientnetvaerk.sundhed.dk/r...c/default.aspx
mange mange mange tak for linket
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
se hvor mange på ftp i kommuner østerbro Politik og Samfund 7 25-04-2013 19:14
Hvor mange timer har i? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2012 09:13
ved I hvor mange vi er ! østerbro Politik og Samfund 11 10-04-2011 09:28
Hvor mange får afslag på føp? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 14-07-2010 09:31
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension