K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2011, 13:08   #1
mosehuset
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
mosehuset er ny på vejen
Frivillig ulønnet arbejde

Jeg er ny her og er ikke helt sikker på at jeg er det rette sted
Jeg har arbejdet i fleksjob i 3 1/2 år. Jeg har fået en slid skade på mit job, p.g.a. forkert arbejdshøjde.
Blev så sygemeldt og efter 2 mdr. fik jeg at vide at jeg ville blive opsagt fra min stilling.
Jeg bliver så ledig fra 1 - 12- 2011. Går stadig sygemeldt og venter på operation.
Jeg laver en del frivillig ulønnet arbejde, hvoraf det meste kan laves hjemme fra pcèn, men vil dog sommetider gerne med til møder, som ofte foregår i det offentlige rum, da det er velgørendhed det handler om.
Må jeg det i opsigelses perioden ( sygemeldt ) og som ledig fleksjobber ?
mosehuset er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 16:42   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nej det mås man ikke. Du må end ikke slå en prut, for sæt nu det er arbejdsevne du fratager samfundet fyyy ha.

Du skal spørge pænt om lov, men det er altså farligt, hvis kommunen vurdere der er arbejdsevne i det.

Når det så er sagt, er jeg en af dem der har været totalt ligeglad, de har edder rønme ikke fået lov at bestemme hvad jeg kunne hvornår, det skal jeg nok selv styre, ud over at jeg holder på at det er vigtigt at holde sig i gang og have en eller anden form for social kontakt, så jeg er frivillig i beredskabet, nok har jeg det forgangene år ikke været særlig aktiv, men det er eget valg der bygger på især en kollega jeg absolut bare ikke kan holde ud, det er MIT valg, og har intet at gøre med at jeg ikke må, og ja kommunen er klar over det.
Og så har jeg de sidste 2 år spillet dilettant 1 aften om ugen fra ca midt januar og ca 3 måneder frem, om kommunen er klar over det ved jeg ikke (det er de for de læser med her inde) men jeg er sådan set også ligeglad, for de er så men hjertens velkommen til at finde et job der opfylder mine skånebehov på samme måde som disse 2 aktiviteter gør (læs det kan de ikke)

Nok kan beredskabet være fysisk hårdt, men har jeg en dag hvor jeg ikke kan holde til det, fordi der er for meget af det tunge, siger jeg bare fra, og det er helt okay, lige som jeg kan sige at jeg kommer i 6 timer, for at møde op i 30 min og konstatere at det bare overhovedet ikke fungere og så tage hjem, uden en eneste bliver irriteret eller sur. Jeg kan tage på en weekend øvelse, og efter få min konstatere at jeg da vist har fejlbedømt mig selv, og så får jeg lov til at gå og tulre resten af weekenden, evt lave små opgaver, som at være budbringer (gribe en af de høje hatte og sige må jeg komme med rundt, og nu jeg alligevel så kan jeg jo liiige tage den taske med til Børge, eller et bimnd med til Ulla) går det helt galt, er det en garanti jeg kan blive kørt hjem inden for en halv dag, sådan kan jeg selv 100% administrere hvad jeg kan hvornår (og presse mig selv på den gode måde) den opførsel vil en arbejdsgiver ALDRIG! finde sig i.
Og dilettant, nu har jeg endnu ikke fået nogle af de der sjove roller hvor man skal alle mulige mærkelige ting, men de som har de roller gør ikke de ting før de sidste 2-3 øvegange, ind til da lades vi som om, så det er ikke særlig krævende fysisk, og i forhold til tekststykkerne, har jeg på forhånd bedt om at få mellemlange, dvs omkring 50-70 replikker, for meget mere kan jeg ikke huske, på trods af at jeg begynder at øve mine replikker i slutningen af nov (hvor vi får udleveret manus) men det er fordi jeg skal TÆRPE jeg kan ikke bare lære uden ad der er en eneste vej og det er at tærpe, og meget gerne skrive mine replikker ned mindst 2 gange, også der gad jeg godt se den arbejdsgiver der skal give mig 4-5 måneder til at lære fx lager-tal uden ad før jeg kan dem, nej vel.

Men det er altså min holdning, naturligvis med måde for der er bestemt forskel på om man bruger 15 timer om ugen på frivilligt arbejde, og på om man bruger et par timer, om ugen i gennemsnit.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 17:08   #3
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Man må gerne være frivillig fire timer om ugen.

Se denne tråd, hvor jeg også har sat et par link ind: http://www.k10.dk/showthread.php?t=19092
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 11:15   #4
mosehuset
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
mosehuset er ny på vejen
Frivillig ulønnet arbejde

Tak for jeres svar, så er jeg åbenbart ikke helt kriminel Jeg har også læst de links der var skrevet på. Mange tak.
mosehuset er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2011, 22:08   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Som nævnt overfor må man gerne være frivillig i et vist omfang, og skulle man endelig være i tvivl, så må man spørge sin sagsbehandler, hvad denne tænker, hvis det ikke er noget, som forstyrre sagsgangen/forværre helbreddet/kommer i stedet for reelt arbejde, så vil vedkommende formentlig sige, at de ikke kunne være mere ligeglade! Sådan plejer jeg i hvert fald at svare
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2011, 01:46   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej mosehuset

I >>Vejledning om fleksjob og ledighedsydelse m.v.<< kan man læse dette(aktuel som ledig fleksjobber på ledighedsydelse)... -bemærk især det med fed rød skrift, selv om sagsmishandlere og lign. påstår noget andet kan Du/man altså miste mange tusinde kr. hvis disse forbehold ikke kendes
Og bemærk endvidere at kommunen skal oplyses skriftligt om det frivillige arbejde...


SAKSET:

Frivilligt, ulønnet arbejde

En modtager af ledighedsydelse kan uden fradrag i ledighedsydelsen udføre frivilligt, ulønnet arbejde, som ikke kan udbydes som almindeligt lønarbejde. Ved frivilligt, ulønnet arbejde forstås arbejde, som en modtager af ledighedsydelse udfører for frivillige organisationer, foreninger eller lignende, uden at den pågældende er underlagt sædvanlige ansættelsesretlige pligter.

En modtager af ledighedsydelse kan uden fradrag i ledighedsydelsen udføre frivilligt, ulønnet arbejde, som kan udbydes som almindeligt lønarbejde, i op til 4 timer om ugen. De 4 timer regnes som et gennemsnit over en udbetalingsperiode, d.v.s. pr. måned. Arbejdet må ikke vedrøre primær drift eller vedligeholdelse.

Ved primær drift forstås i denne sammenhæng arbejde eller funktioner, der er med til at sikre organisationens overordnede, administrative drift. Det vil særligt sige centrale organisatoriske og ledelsesmæssige funktioner, fx personaleadministration. Ved vedligeholdelse forstås funktioner, der sikrer, at de fysiske rammer er i orden, fx maling af lokaler, rengøring og lignende.

En modtager af ledighedsydelse, som udfører frivilligt, ulønnet arbejde, skal skriftligt oplyse kommunen om arbejdets art og varighed, samt hvilken organisation, forening eller lignende, der arbejdes for.

Kommunen bør orientere modtagere af ledighedsydelse om denne pligt til skriftligt at underrette kommunen om udførelsen af frivilligt, ulønnet arbejde.

Citat slut.


https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K4


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 08-10-2011 kl. 01:54. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulønnet arbejde i virksomheder Abraxus Dit og Dat 15 26-01-2013 10:07
Flextid som frivillig redder Box Spørgsmål ang fleksjob 10 26-12-2012 13:43
Frivillig arbejde kristella Spørgsmål ang fleksjob 23 16-03-2012 02:29
Ulønnet arbejde på højskole Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-10-2011 15:09
Frivillig Dinky67 Dit og Dat 12 12-08-2011 20:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension