K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2013, 18:36   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Boligstøtte og adresse

Kan man få boligstøtte til en lejlighed man betaler for, men ikke har folkeregister adresse på? (hvis man ikke får boligstøtte før)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 18:41   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror ikke man kan få hjælp til en adresse man ikke bor på og hvorfor skulle man også betale for en lejlighed, hvis man ikke bor der.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 18:42   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det tror jeg ikke at man kan....men er ikke helt sikker...

Måske du kan læse dig frem til det her https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-lejere.aspx

De skriver ihvertfald at man skal komme med en huslejekontrakt....men om man kan gøre det for en anden som bor på adressen og man ikke selv gør....hmm er meget i tvivl på om det kan lade sig gøre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 21:26   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kan man helt sikkert ikke.

Har selv flyttet flere gange, og man kan ikke selv vælge hvilken lejlighed man vil have boligsikring til, selvom man har tre måneders overlappende husleje.

Boligsikringen følger adressen man er tilmeldt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2013, 21:42   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det kan man helt sikkert ikke.

Har selv flyttet flere gange, og man kan ikke selv vælge hvilken lejlighed man vil have boligsikring til, selvom man har tre måneders overlappende husleje.

Boligsikringen følger adressen man er tilmeldt.
Præcis, men kan nogle gange spekulere lidt i hvornår man så flytter sin adresse, så man får boligsikringen til den dyreste lejlighed længst muligt.

I 1996 flyttede jeg til en dyrere lejlighed, jeg havde begge lejligheder overlappende i 14 dage (til at male m.m.), da flyttede jeg adressen den dato jeg overtog lejligheden.

Sidste sommer flyttede jeg til en billigere lejlighed, og havde også begge lejligheder overlappende i 14 dage, her flyttede jeg først adressen på den sidst mulige dag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 10:22   #6
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tror ikke man kan få hjælp til en adresse man ikke bor på og hvorfor skulle man også betale for en lejlighed, hvis man ikke bor der.
Der er forskel på at bo der og have folkeregister adresse der. I tidligere tråd blev der sagt man kan bo op til halvdelen af året på en adresse uden at skulle flytte adresse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det tror jeg ikke at man kan....men er ikke helt sikker...

Måske du kan læse dig frem til det her https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-lejere.aspx

De skriver ihvertfald at man skal komme med en huslejekontrakt....men om man kan gøre det for en anden som bor på adressen og man ikke selv gør....hmm er meget i tvivl på om det kan lade sig gøre...
Du kan jo godt lave en husleje kontrakt selvom du ikke flytter til adressen.

Jeg vil meget gerne undgå at flytte folkeregister adresse så længe som muligt, da jeg vil miste rigtig meget. (behandlingssted, tilknyttede behandlere, visiteringer og andet jeg har arbejdet meget hårdt for at opnå)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 10:51   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Der er forskel på at bo der og have folkeregister adresse der. I tidligere tråd blev der sagt man kan bo op til halvdelen af året på en adresse uden at skulle flytte adresse.
Men i den tråd stod der også meget andet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 10:59   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis man så har bolig to stæder,så skal man være opmærksom på at forsikringer og licens og den slags følger bopæladrrassen altså hvor man tilmældersig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 12:14   #9
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hvis man så har bolig to stæder,så skal man være opmærksom på at forsikringer og licens og den slags følger bopæladrrassen altså hvor man tilmældersig.
Ja, dette er ikke et problem.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Men i den tråd stod der også meget andet.
Noget som du mener er relevant for tråden eller emnet ud over det jeg skrev? Så vil jeg da gerne vide det.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2013, 13:21   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man skal have bopælsadresse der hvor man opholder sig mest..

De fleste boliger udlejes kun med bopælspligt.

Men du kan selvfølgeligt godt have en bopælsadresse og en bolig, og så opholde dig knap halvdelen af tiden hos forældre, venner eller en kæreste.

Du skal blot være opmærksom på, at mens du stadig kan modtage behandlingstilbud hvor din primære bopæl er, så er både pension og boligsikring afhængig af om du betragtes som enlig.

Hvis du opholder dig hos nært beslægtede en stor del af tiden, kan du stadig betragtes som enlig, men opholder du dig hos venner eller en kæreste i det omfang, vil du nok ikke blive betragtet som enlig mere, og så falder pensionen og boligsikringen ryger nok også.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp/adresse boowam Alt det andet 9 15-08-2013 15:44
Midlertidig adresse?. Tullee Alt det andet 10 18-03-2013 22:11
c/o adresse hos en førtidspensionist Mizzunderstood Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 21-05-2012 08:53
Co-adresse hos mig - indvirkning på min økonomi? jegskalige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-09-2011 10:04
Må jeg have en co adresse? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-03-2011 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension