K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2014, 13:25   #71
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Det er lovbestemt, og derfor ender folk i ressourceforlø.

Få slipper udenom, men det skal så også være fordi de har en overordentlig gyldig grund, det skal være åbenlyst formålsløst at forsøge ressourceforløb for at bringe en nærmere arbejdsmarkedet.
Det skal være så åbenlyst at selv en blind mand med bind for øjnene, tydeligt kan se det... og det er ikke overdrevet når jeg skriver sådan !
jeg takker for svar, er det lige meget om man faktisk ingen arbejds evne har. Vil de stadig prøve at tvinge det sidste ud af en selv om man faktisk godt ved at det ikke ender med et arbejde i den anden ende?
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 14:01   #72
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
jeg takker for svar, er det lige meget om man faktisk ingen arbejds evne har. Vil de stadig prøve at tvinge det sidste ud af en selv om man faktisk godt ved at det ikke ender med et arbejde i den anden ende?
Tror det både kommer an på hvordan kommunen/jobcenteret tolker loven samt hvad dine papirer viser.

Står der klart og ordret "ingen behandlings- eller udviklingsmuligheder" i fx. Speciallægeerklæring/ klinisk funktion rapport, så er der en chance for at undgå ressourceforløb. Uden disse ord, er det svært.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 14:30   #73
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Tror det både kommer an på hvordan kommunen/jobcenteret tolker loven samt hvad dine papirer viser.

Står der klart og ordret "ingen behandlings- eller udviklingsmuligheder" i fx. Speciallægeerklæring/ klinisk funktion rapport, så er der en chance for at undgå ressourceforløb. Uden disse ord, er det svært.
Tak for svar. Ja så er vejen nok vist... Man bliver tosset af det her, hvis ens
Økonomi er totalt nede efter kontanthjælp, så Efter et ressource forløb vil den være bombet tilbage til sten alderen, og det vil bare gøre det endnu sværere at komme fornuftigt ud af det i den anden ende og det værste er det er total spild af tid og ens liv passere bare forbi, mens man spilder livet på det her... Forbander den dag jeg sagde ja til den operation
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 12:16   #74
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Lille update i min sag

Jeg skal til fælles møde på fredag kl 9.30 med jobkonsulent og en fra afklarings team, er der nogen af jer der ved hvad man kan forvente af sådan et møde?

Jeg må indrømme at efter at have snakket med de to, så blev jeg bare nervøs og fik ondt i maven, og begyndte at ryste over det hele. Jeg er nok bange for det ressource forløb, og jeg kan mærke det går mig meget på
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 13:12   #75
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvorfor er du bange for at komme på recurce forløb, økonomisk vil det da give det samme som, hvis du får fleks, du vil jo også skulle blive på kh ,hvis du får fleksjob med mindre du her et på hånden.

og du skal jo være i job i min 9 mdr. inden du får ledigheds ydelse.

Så pengene er det samme.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 13:50   #76
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Jamen hvis jeg kommer på ressource forløb, så vil jeg forsætte med kontant hjælps sats, det hedder bare noget andet på ressource forløb. De skriver da at når man kommer på ressource forløb, så følger det en hvad man var på inden, så i mit tilfælde vil det hedde samme beløb som KH.

Jamen hvis jeg fik flex, så ville jeg da vide at jeg selv har en mulighed for at ændre, ved at finde et job. På ressource forløb, hvis de vil have man er på det f.eks 18-24 mdr. Så er det KH beløb i de 2 år uden man kan gøre noget ved det.

Sidst redigeret af Trex; 10-03-2014 kl. 13:53.
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 19:15   #77
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Så er der en lille update igen.

Var til møde med Jobkonsulent og en fra afklarings teamet, helt ærligt så troede jeg i dag, at jeg ville vide når jeg gik derfra om jeg var på vej mod flex eller ressource forløb. Men fandt ud af at der er sgu lang vej endnu, inden jeg når dertil.

Aftalen blev at jeg skulle til en læge, også skulle jeg have en speciallæge erklæring, og når det var overstået skulle jeg igang med en ny job afprøvning så de kunne finde 100% ud af hvad jeg kunne.

Samtidig skal jeg gå ved en fys hos dem, og kommer på et hold med andre. Der har samme problemer som mig.

Lige nu har jeg den føelse af at det bare trækker i langdrag, men håber dog stadig på flex i den anden ende..
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 20:29   #78
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nu har jeg fulgt din historie fra begyndelsen..

Kære Trex.

.... og har kunne forudsige stort set alt, hvad der er sket i din sag.

Faktum er, at du er stivgjort pga nok en af de alvorligste diagnoser i lænden med både prolaps og fremadglidning af et led.

Mere alvorligt i lænden kan det nok ikke være.

Det gør mig frygteligt ondt, at det eneste man nu vil kræve og tilbyde dig er lidt kommunalt holdtræning. Frygteligt, efter min erfaring og mening.

Du hører IKKE til på et kommunalt holdtræningsforløb.

Kun een har ansvaret for din ryg og det du har tilbage.

Ingen andre, hverken vil eller ønsker at beskytte dig.

Derfor håber jeg at du lytter.

Lytter til, at uanset hvad omgivelserne ønsker at du skal udfører af øvelser skal du omgående stoppe, hvis du føler den mindste form for smerte.

Når såkaldte professionelle ønsker at du udfører en bestemt øvelse, så spørg ind til hvorfor og præcis hvad man vil opnå med øvelsen.

Det er efter min mening vanvittigt at en rygpatient udfører øvelser uden at forstå til fulde HVORFOR og hvad man vil opnå med denne eller hint øvelse.

Advarsel imod disse øvelser:
http://ofeldt.dk/index.php?id=49

Hvis du tror det ikke kan blive værre både med smerter og begrænsninger, tror du fejl.

Hvis du fremover i dit kommunale holdtrænings forløb er tvunget til at tage så meget som en vitaminpille pga smerteforværring, så kan ingen hjælpe dig fremover med rådgivning. Tiden er inde til at du bruger kræfter på at kæmpe for det du har tilbage.

Pas på det, du har tilbage af din ryg.

Hilsen Peter

Bilag

http://fysio.dk/org/nyheder/Engod-or.../#.UyNMAV7Zo4Y

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=2 tråd #13

http://www.altinget.dk/artikel/reger...-genoptraening

https://scleroseforeningen.dk/netraa...ldtr%C3%A6ning

Sidst redigeret af phhmw; 14-03-2014 kl. 20:45.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 22:10   #79
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tusinde tak for dit svar Peter, og jeg håbede på at du ville kigge ind i min tråd igen.
Det med fys og træning, det blev jeg spurgt af om jeg kunne have interesse i, og jeg sagde ja, med den bagtanke at alt ville være afprøvet når vi nåede længere frem i mit forløb, hvor der skulle tages en afsluttende beslutning i min sag, så jeg er 100% sikker på de ikke kommer med forslag om deres fys skulle prøves også hvis du forstår mig?

Jeg er blevet meget opmærksom på ikke at presse hverken mig selv eller min ryg mere, jeg ved at der er ingen tak i den anden ende.og det er kun mig der kommer til at betale for det her. Den fys jeg skal indtil vil når den speciallæge erklæring er lavet, og alle papirer fra Give smerte klinik er kommet. Lave en undersøgelse af mig, og vil komme med forslag til øvelser jeg kan lave for at styrke min ryg. Også senere skulle jeg starte i et fitness center når man havde fået kørt øvelserne ind.

Tanken jeg fik da jeg så dit indlæg, var at jeg har jo prøvet det i Give med min fys der. Og kan ikke se hvordan deres fys skulle kunne trylle mere end min fys i Give. Og jeg tænker at den tid jeg er der inde og træne, der ryger mine 30 min hvor jeg kan være aktiv her hjemme, og der ville jeg faktisk hellere gå tur med kæresten og eller cykle en lille tur hvis ryggen tillader det.

Men eftersom det var et tilbud, så mener jeg godt at jeg kan melde fra hvis jeg mener det ikke er noget for mig.

Jeg er meget glad for både din og andres feedback, det hjælper når man føler sig på hærens mark. I dag fik jeg virkelig det indtryk at der var lang vej igen, inden der ville komme en afgørelse i min sag. Jeg tænker arbejdsprøvning osv

Sidst redigeret af Trex; 14-03-2014 kl. 22:12.
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2014, 00:33   #80
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Trex, jeg har haft problemer med min ryg i ca. 30 år (fra jeg var ca. 20), men det er kun en brøkdel af det du slås med.
Jeg har en fremadglidning af en lændehvirvel, L4/L5.

Da jeg var knap 30 år så jeg en annonce fra et lokalt fitnesscenter, de tilbød et intensivt rygkursus, hvor man først kom til en undersøgelse hos en læge, som vidste en del om rygproblemer (senere fandt jeg ud af, at min daværende læge havde været på kurser hos denne læge).

Mit største problem i forhold til dette forløb var, at nok var min ryg blevet fotograferet, men ikke funktionsoptagelser, så det svar jeg fik af min læge efter at min ryg var blevet fotograferet var, at der engang havde været et lille brud, men det var ikke noget, der havde nogen betydning. Og det troede jeg så på.

Ved undersøgelsen hos ryg-lægen forklarede jeg om mine symptomer og han tjekkede min hypermobilitet.
Derefter lavede han en træningsplan sammen med dem der ejede fitnesscenteret.

Bl.a. var der i fitnesscenteret et par "ryg-bænke", som kun måtte benyttes af dem, som var i sådan en intensivt rygtrænings-forløb.
Bænkene var ikke så avancerede, som mange af dem jeg kan finde med googl, men princippet var, at de kunne indstilles så man kunne hænge med enten hovedet eller benene nedad.

Eftersom jeg endnu ikke havde fået diagnosen (arcolyse med spondylolistese L4/L5) var der ingen, der anede, og dermed advarede mig mod, at bøje min ryg længere bagover end vandret.

Denne træning medførte yderligere en forværring af mine rygsmerter.

Da jeg var 43 var jeg i en arb.prøvning på et kommunalt beskyttet værksted, det værste forløb jeg nogensinde har været i, jeg blev behandlet som om, at jeg ikke fejlede en skid og bare skulle tage mig sammen. Til trods for, at jeg "klarede" 7-9 timer pr. uge blev jeg visiteret til fleks 20 timer pr. uge.

Under dette forløb fik den ene værkstedsleder (det mest modbydelige menneske jeg nogensinde har mødt) den lyse idé, at jeg skulle træne i et træningscenter.
Jeg sagde ja, for ikke at være usamarbejdsvillig, men var nu mere obs på hvad der var godt for min ryg og hvad der var skidt.

Aldrig før har jeg oplevet kommunen være så effektiv med, at bevilge noget økonomisk, som da de skulle bevilge træning.
Godt nok skulle jeg selv lægge pengene ud (jeg forlangte afregning hver uge), men det gik jeg med til, det skulle jo nødigt hedde sig.

Træningen foregik på et træningscenter, som har et rigtig godt ry, det er ejet af fysioterapeuter, og jeg startede med en undersøgelse hos en af fys'erne, som så lagde et program for mig.

Fys'en var enig med mig i, at min ryg ikke måtte bøjes længere bagud end vandret, så langt så godt.

Nogle af de øvelser jeg skulle lave foregik på en stor bold, bl.a. skulle jeg ligge på den og så skulle jeg løfte højre arm samtidig med venstre ben og modsat.
Men selvom jeg var meget obs på, at min ryg på intet tidspunkt kom længere bagover end vandret, så var dette alligevel for meget.

Denne træning medførte også en svag forværring af mine rygsmerter.

Det er min opfattelse, at mange anser disse øvelser for, at være et "must" i al rygtræning, men siden jeg blev opmærksom på ikke, at bøje ryggen bagover har jeg ikke haft lige så mange smerter i ryggen.

F.eks. er jeg blevet obs på, at hvis jeg går hurtigt (hvis jeg skal skynde mig) er jeg tilbøjelige til, at skyde brystet frem, så ryggen bøjer bagover, og hvis jeg ikke er opmærksom på det, så tager det knap en uge, at kommer ovenpå efter sådan en gåtur.

En anden ting som er kommet bag på mig er, at mit sløve fordøjelsessystem også har påvirket mine rygsmerter i negativ grad.
Efter at jeg er begyndt at gøre noget ved det, så jeg ikke får forstoppelse, så værker ryggen ikke lige så meget når jeg lægger mig i min seng om aftenen, og om morgenen kan jeg når ned og tage strømper på, helt uden besvær.


Har du dokumentation på, at du har forsøgt dig med den slags træning tidligere?

En god gåtur er også rigtig godt for ryggen, jeg kan tydeligt mærke hvis jeg i en uges tid ikke har været ude og "gå med hunden".

Da vi mistede vores forrige hund for et års tid siden var jeg pludselig nødt til, at gå tur uden hund, for ryggen manglede simpelthen disse ture.
Det er nu sjovere, at gå tur med en hund end alene, så en ny hund blev hurtigt anskaffet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension