K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2009, 14:11   #1
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Vedr. Statusattest

Blev efter 2 mdl arbejdsløshed sendt til anden aktør af Jobnet ( AF ) inde i Nørregade, kbh. Her blev jeg undersøgt af deres læge og efter samtaler med deres socialrådgiver, vil jeg nu søge en revalidering eller Flexjob, selvom jeg hele tiden hører det er svært. Dette blev besluttet i samarbejde med min læge. Har så lige været til 1'ste møde inde i jobnet i vester søgade 10 på 4 sal, hvor de vil sende en Statusattest til min læge. Manden sagde at jeg godt må være med til at udfylde den sammen med min læge.

Når man googler på "Statusattest" læser man en masse dårlige erfaringer, så kunne nogle her venligst give lidt råd om hvad der er godt at skrive i denne, samt hvordan lægen absolut ikke skal formule sig skriftligt ?

Mvh Kim

Sidst redigeret af Kio; 04-02-2009 kl. 14:21.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 14:29   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Kim.
Hjertelig velkommen. Dit indlæg oser af forkerte ting. Jeg indsætter lige teksten fra indledningen for k10 til din information.:

Ang svar på spørgsmål i forum.
Når du stiller spørgsmål i forummet, er det en god ide at holde sig for øje, at jo flere oplysninger du selv giver, jo større mulighed vil andre brugere have for at give dig hurtige og fyldestgørende svar.

Især oplysninger som:
Har du søgt aktindsigt ?
Er der lavet en ressourceprofil og har du haft mulighed for at komme med rettelser til denne ?
Hvor længe har du været syg ?
Er du arbejds prøvet?
Hvad er meldingen fra kommunen ?
Til sidst men ikke mindst, hvilke ydelse er du på ? (sygedagpenge, ledighedsydelse,kontanthjælp OSV )
Kort sagt, jo flere oplysninger fra dig, jo bedre svar fra andre.
Det er god takt og tone, at lige at gå ind og skrive tak for svar når der er svaret på ens spørgsmål, således at den bruger der har svaret dig, ved at svaret er læst. Man skal huske at det ofte er mennesker der har lagt megen energi i at prøve at hjælpe dig.

Men ellers fortsæt her på DIN tråd og stille spørgsmål. Inden længe kommer der erfarne folk på området. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 14:58   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Når man googler på "Statusattest" læser man en masse dårlige erfaringer, så kunne nogle her venligst give lidt råd om hvad der er godt at skrive i denne, samt hvordan lægen absolut ikke skal formule sig skriftligt ?

Mvh Kim
Når kommunen henvender sig til din læge og beder om en statusattest, er det ikke sandsynligt, at din læge overhovedet kontakter dig.
I en statusattest skriver din praktiserende læge, hvad han ved om dig, på nuværende tidspunkt.
Så hvis der er noget du mener der skal med, så skal du kontakte din læge, inden han sender statusattesten til kommunen.
Skriv evt. lidt mere om dig selv, og om hvad du har været igennem af lægeundersøgelser, hvis du vil vide mere.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 17:11   #4
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hejsa og velkommen til..

Hvis du ikke er sikker på, at din læge kender dig godt, så ville jeg ringe til lægen og sige, at jeg gerne ville bede om en samtale ang. statusattest.. De fleste læger er søde til at hjælpe.. Kendte ikke selv min læge godt, men fik et brev fra ham, da han havde modtaget statusattesten fra kommunen, så nogle læger er altså okay hvad det angår..

En helt anden ting, kan regne ud du er fra København.. Så ring til kommunen når lægen har sendt statusattesten og hold dem i ørerne, så sagen ikke samler støv (er de meget gode til i København).. Tror min egen sag der har fået en del støv og kaffepletter efterhånden Vær ikke bange, hvis det tager henmod 1 år inden den er afgjort..

Kæmp for din sag og beslut om du mener din læge kender dig som du kender dig selv
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 17:21   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg forstår slet ikke spørgsmålene.

Du skriver, at du er arbejdsløs.

Hvorfor skal du så bruge statusattest?

Hertil kommer, at jeg IKKE forstår, at kommunens læge har undersøgt dig. Det må han IKKE!!! Heller ikke en jobkonsulent.

Kan du ikke lige uddybe det?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 18:56   #6
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
jeg kom til en times samtale med min læge som så lavede den lange erklæring om de gener jeg har og hvorn det påvirker mig psykisk samt minbarndom osv... og fik lov se kopi inden de sendte den til komunen...
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 18:58   #7
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Zuza, kommunens lægekonsulent må vistnok gerne undersøge, men i så fald bliver han så omfattet af lægelovens ansvar og er så inhabil i forhold til rådgivning for kommunen, såvidt jeg husker reglerne.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 20:39   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
jeg kom til en times samtale med min læge som så lavede den lange erklæring om de gener jeg har og hvorn det påvirker mig psykisk samt minbarndom osv... og fik lov se kopi inden de sendte den til komunen...
Det lyder mere som en "Generel helbredserklæring" (GH).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 20:53   #9
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
aha okey ...sorry:-)
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 13:54   #10
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Tak for dit svar


>Dit indlæg oser af forkerte ting.


Intet af det jeg skrev er forkerte, manglende information måske.
Jeg svarer herunder.


>Har du søgt aktindsigt ?


Ikke endnu, ifgl. det lille fællesmøde/orientering i går hos Jobnet i Vester
Søgade 10 har alle lovlig ret til aktindsigt, man skal bare bede om det.


>Er der lavet en ressourceprofil og har du haft mulighed for at komme med rettelser til denne ?


Ikke så vidt jeg ved. Der kom med posten i dag en "Opfølgningsplan"
indeholdende "Oplysninger om sygefraværet" -" Vurdering af
beskæftigelsespotentiale" - "Foranstaltninger og opfølgning" og til sidst "
Seneste kategorisering", her står der " Personligt - Kategori 1 "

Jobkunselenten sagde til mig i går at hvis der stod noget i den som jeg mener
ikke er korrekt kunne jeg bare kontakte han.

P.T merner jeg ikke noget af det er ukorrekt.


>Hvor længe har du været syg ?


Har været sygemeldt siden 16 dec. 2008


>Er du arbejds prøvet?


Nej.


>Hvad er meldingen fra kommunen ?


Jeg er medlem af 3F og har ikke selv, eller er blevet kontaktet af kommunen, endnu.


>Til sidst men ikke mindst, hvilke ydelse er du på ? (sygedagpenge, ledighedsydelse,kontanthjælp OSV )


Sygedagpenge fra Ydelsesservice, København/Baldersgade


Ønsker du mere information siger du bare til.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusattest Jasmina Alt det andet 15 21-02-2013 01:27
Statusattest christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-10-2012 12:29
Statusattest Makao Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-08-2012 22:20
vedr. statusattest drøn Alt det andet 4 17-03-2012 18:55
statusattest mand Alt det andet 0 05-01-2012 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension