K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2008, 20:03   #21
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Thumbs up I står ikke alene

Hej til jer Folketingsstormere ,

Lige en lidt forsinket hilsen.

Det er utroligt dejligt at se, at der er nogen som har viljen til at poste energi i at forsøge på at påvirke Folketinget til at se seriøst på lægekonsulent problemet.

Pia fra bistandsbums.dk har også gang i kontakten til Folketingsmedlemmer, men omkring den megen tale om midlertidige førtidspensioner. Det er der endda kommet et spørgsmål fra Folketingets Socialudvalg til velfærdsministeren ud af. Se mere her (bistandsbums.dk)

Fortsæt endelig jeres gode anstrengelser. Jeg krydser ihvertfald fingre for at det lykkes
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 22:50   #22
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Lidt flere svar til jer...

Tak flemming ..
Citat:
Hej til jer Folketingsstormere ,
Lige en lidt forsinket hilsen.
Og jo jeg fortsætter ufortrødent og det gør de andre sikkert også

Det ville nu være rart hvis vi var flere samlet fra forskellig sider. Vores kamp er jo den samme. Nemlig bedre retfærdighed. Nå men det var lige lidt andet jeg går med i tankerne. Mere om det når tankerne og det til nu nedskrevne er færdigt fra mit hoved og hånd

Hejdien du spørger..
Citat:
jeg er med igen når vi kommer til det næste møde (per kan man det når man ikke kom til det første ?? )
Helt klart at du kan det. Vi skal jo tilmeldes på ny og indsende dokumenter. (Jeg formoder det skal være de samme vi brugte i arbejdsmarkedsudvalget + underskrifter som til da er opdateret med mange flere.)

Benny du skriver ...
Citat:
Det var i 2002 (ikke i 2003) jeg demonstrerede, og det var ved siden af Kirsten Chesnut der fik kidnappet sin søn af fadderen, og ført til USA.
http://www.chesnutsagen.dk/kronik.htm
Og det var den sag jeg ikke lige kunne huske mere om. Takker for infoen
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 23:18   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Buster.
Vi skal huske hinanden på spørgsmålet.
Sjovt de spøger, når hverken Velfærdsministeriet eller beskæftigelsministeriet har set noget grund til at undersøge dette nærmere, trods utallige forespørgelser på netop dette spørgsmål i folketingssalen.
men jeg har haft den frækhed, at spørge Vores egen Flemning, om han kan finde de nyeste tal for kontanthjælp, sygedagpenge, fleksjobbere, og alm ledige på dagpenge mv.
Der var nemlig lagt nogle interessante tal ud på LA hjemmeside(tror jeg nok det var).
Håber derfor han kan grave noget interessant op til os.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 01:30   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Pia, ja, det synes jeg og jo, netop, hvorfor spørger de af alle

Blot min lille tanke da vi måske så kunne henvise til formandens og udvalgets spørgsmål når vi når næste udvalg -og småkage, her skal i se, vi har prøvet at finde svaret, ikk ´
Det viser, synes jeg, at vi om ikke andet har forsøgt at svare(modsat visse andre) og det er jo altid rart at kunne tage dem på ordet

Go ide´at spørge "talmanden" Flemming og jeg håber han kan "grave" noget brugbart op -go for it, Flemming

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 02:49   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
En ting jeg bemærkede mig var formandens spørgsmål: Om vi havde nogen tal for HVOR MANGE der var udsat for vores problemstilling?

Webmaster, ligesom i på siden har afstemninger om forskellige ting kunne vi så ikke formulere et spørgsmål ang dette så vi havde et bare nogenlunde oversigt over ca hvor mange?
Jeg tror selv at det ville være en dårlig ide med en afstemning om dette emne..
Dette synes jeg fordi jeg ved at man ville få et ekstremt misvisende resultat ud af det...

Det er lidt som med den underskrift indsamling vi har haft igang....
Der er jo heller ikke mange som har skrevet under på den...
Det giver et meget misvisende billede når der ikke er flere der er villige til at skrive under...for vi ved jo alle sammen godt at der er mange flere derude der godt vil have ændret på tingene ang lægekonsulenterne...og deres afvisninger af diagnoser som man måtte have...

Jeg har været her på K10 fra dag 1 af (klart da jeg selv har lavet siden med Heidi)
og hvis man har læst alle indlæg her på K10 som jeg har...plus alle de private mails vi har modtaget....ja så vil man vide at det ca er 80 - 90 % af dem der henvender sig her til K10....hvor der er gået ged i deres sag...og det er hos lægekonsulenterne og deres "fortolkning" af ens lægepapirer hvor det går galt i sagen...

De resterende 10 - 20 % indeholder sager hvor det er gået galt andet steds i sagsbehandlingen...

Med en afstemning er jeg sikker på at man ikke ville få det korrekte tal frem...og derfor synes jeg det ville give et misvisende billede af hvordan tingene hænger sammen...

Men det står alle her på K10 frit for at oprette en afstemning om emnet....hvis i selv synes at det er en god ide...og i tror på at det vil ende med et resultat som i kan fremlægge derinde...

Bare fordi jeg tror at det ville være en dårlig ide...behøver i jo ikke at synes det samme...

Citat:
Oprindeligt indsendt af @PerChr Se meddelelser
Til Web.

Jeg har oså tidl. forsøgt samarb. på tværs med andre. Men der gik kuk i det fordi det gik lidt for hurtigt. Vi havde en hp om det, men nogle ville ha' info på i flæng. Jeg menet selv at der skulle være lidt mere på plads før vi begyndte at vise lidt af hvert der på.
En struktur for hvordan o.s.v skulle for mig først på plads. Men der var ej enighed om dette. Så jeg trådte ud og meldte fra.

Et stort forarbejde skal der til, før der igen prøves noget sådan på tværs.
Mange steder skal spørges om de er intereseret. Men det er foreløbigt kun på arbejdbordet før det evt. skal iværksættes.
Godt vi har k10 selv om det reelt ikke burde være nødvendigt med et sådan sted i velfærdsstaten DK.

Nu får vi se hvad ideen ender ud i med samarbejde på tværs.

Ja webmaster! Kom med et bud til en afstemning om dette. En afstemning hvor ikke medl. også ka' gi en stemme?
Ang afstemning....se ovenfor...plus herunder...
Afstemninger hvor IKKE medlemmer kan stemme er desværre ikke mulige at afholde her på K10....
Dette har noget med sikkerhed på hjemmesiden at gøre...

ang samarbejde....ja...for mange kokke fordærver maden....er det ikke det man siger...

Men jeg tror nu også på ideen med mange bække små....
Der skulle jo ikke være noget galt i at flere forskellige hjemmesider/foreninger kunne understøtte hinanden på de punkter hvor man kan blive enige....og stadig opnår en vis indflydelse....

Men at opnå fuld enighed imellem dem....det tror jeg vil blive mere end svært...

Man jeg vil da glæde mig til at se hvad du finder på...

Citat:
Oprindeligt indsendt af @FlemmingLeer Se meddelelser
Pia fra bistandsbums.dk har også gang i kontakten til Folketingsmedlemmer, men omkring den megen tale om midlertidige førtidspensioner.
Dette er meget rart at se...selv om det undre mig lidt...
For på deres side har der været skrevet en del om at de ikke vil være politiske...men der i mod en side for folk hvor man kan finde sparetips og finde andre at dele sine "sorger/ideer/tips osv" med...

Men det er måske mig der har misforstået noget...ang meningen med bumsen...men det er også lang tid siden jeg har besøgt siden sidst...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 05:15   #26
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Webmaster,

Jeg tror, at det vist var engang hvor nogle brugere kom op at skændes ret så gevaldigt på bistandsbums.dk om noget politisk. Så vidt jeg husker, så blev de vist nødt til at smide nogle ud for at få lidt ro på det. Men jeg ved at Kim fra Bistandsbums.dk også har gang i en email korrespondance med Jens Vibjerg, arbejdsmarkedsordfører for Venstre omkring førtidspension.

pia e larsen,

Uha nu må jeg vist hellere få taget mig sammen og få gravet noget frem Jeg har fået lavet lidt kuk i min dagligdag og fået vendt gevaldigt op og ned på nat og dag. :/ Nå, mon ikke jeg kan få lidt assistance fra zuza af ?
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 07:52   #27
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Hmm... jeg synes godt nok, at denne tråd er ved at udvikle sig væk fra sit oprindelige emne "Udvalgsmødet Folketinget". Tror faktisk, at denne tråd er ved at være moden til at blive delt, så selve "sagen" forbliver i fokus.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 09:05   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Webmaster.
Jeg er enig med dig i, at jeg heller ikke tror vi kan få et realistisk billed via afstemning, vi aner ikke hvor mange der er derude, som ikke har netadgang(sikkert mange) eller er istand til at deltage i debatter.
vi må bruge de tal vi kan støve op.
folk på kontanthjælp?
Hvor mange er på kontanthjælp uden problemer? Meget få efter min vurdering,ihvertfald nårdet er ud over 6 mdr.
Om man er fysisk, psykisk syg eller har sociale problemer, er alle grunde til mistet arbejdsevne.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 11:39   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Flemming.... jo, selvfølgelig kan vi hjælpes ad med nogle tal.

Måske vi kan lokke Kim fra LA også.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 15:54   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tilbage til emnet

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Hmm... jeg synes godt nok, at denne tråd er ved at udvikle sig væk fra sit oprindelige emne "Udvalgsmødet Folketinget". Tror faktisk, at denne tråd er ved at være moden til at blive delt, så selve "sagen" forbliver i fokus.
Jeg er tilbøjelig til at give Tante Ana ret i at denne tråd er ved at komme væk fra fokus....
Jeg har nok selv været en del skyld i det....

Fremover bedes i (og mig selv) holde os til trådens oprindelige indhold...som omhandler "Udvalgsmødet Folketinget"
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ryngen billeder væk hos tandlægen ? c.l.e.o. Alt det andet 21 06-06-2012 16:56
Hjælp Venstre med DINE billeder! buster Politik og Samfund 1 16-08-2011 22:48
Hvordan indsætter man billeder? Ninja Hjælp til Forum Brug 9 20-10-2009 11:50
Fandt lige nogle billeder... Razmo Dit og Dat 5 29-04-2009 23:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension