K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2010, 10:11   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er så vred så vred!

Jeg har lige modtaget afslag på ansøgning om supplement til min brøkpension, det er ikke det der gør mig vred. Et afslag er i orden hvis det er vel funderet.

Men da min mand skulle registrere hans virksomhed hos skat sagde de at vi var nødt til at anslå en månedlig indkomst så de kunne udregne hvor meget han skulle betale i arbejdsmarkedsbidrag.

Jeg sagde til dem at det havde jeg overhovedet ikke nogen fornemmelse af hvad eller hvornår han ville komme til at tjene på sin virksomhed, man forventer jo ikke at en virksomhed giver overskud med det samme. Og alt hvad man kan forestille sig er jo blot spådomme.

Derfor foreslog skat at vi skulle sætte et fiktivt tal på 4.000 kr om måneden som hans indtjening indtil nytår og så kunne vi se på det igen.

Og han betaler nu 448 kr arbejdsmarkedsbidrag om måneden som han ikke har indtægter til.

Nu har kommunen givet afslag på min ansøgning på grund af at han har disse 4.000 kroner om måneden i indtægt på papiret. Men ikke i virkeligheden.

Og end ikke fratrukket de 448 kroner arbejdsmarkedsbidrag, det vil de ikke trække fra.

Jeg er vred fordi de fordrejer tallene, jeg var midt i at forklare tallene for min sagsbehandler da hun smækkede røret på...midt i en sætning. Det skal siges at indtil videre har min mand intet tjent på sin forretning.

Nu skriver jeg en klage.

Men er der nogen forslag til hvad jeg skal have med i klagen?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 11:05   #2
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Hun smed da vel ikke røret på. sådan noget svinderi.

kan i ikke skrive at i glemte at skrive det som et minus. så kan i når året er omme. rette tilbage betale jeres skat hvis det overstiger beløbet..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 11:25   #3
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
Hvis hun virkelig smækkede røret på

så er det da lige godt toppen af frækhed.

Det er det også når de reger med din mand tjener 4000 kr om måneden. Selvfølgelig skal du klage. Kan man ikke gennem skat bevise at han intet tjener. Ellers må han ændre beløbet så der fremover står han tjener 10 kr om måneden.

Jeg kan godt forstå du er vred. Kan du ikke skrive til borgmesteren
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 11:58   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hold kæft ragdoll..... sikken en behandling..

man skulle f... tror de tager *** på dig.. de er sku smarte... tvinger jer til at opgive en indtægt som ikke er korrekt, så de kan bruge det imod jer siden... man skulle tro det var en planlagt handling for at holde dig nede og straf fordi du tillader dig at klage..

jeg sender dig gode tanker..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 12:49   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære allesammen,

Jeg blev også ret chokeret, men må nu undskylde for hun ringede kort efter tilbage at der var noget galt med hendes telefon og hun undskyldte at hun havde mistet forbindelsen.

Jeg har nu talt med skat og de har ændret min mands forskudsopgørelse til 0 kr resten af året.

Og har regnet sig frem til at han nu faktisk har betalt alt for meget i skat, og at vi ikke skal betale flere arbejdsmarkedsbidrag.

Desuden går mit personfradrag op med 100 kr. om måneden.

Der er nu sendt en lille klage af sted som beder dem om at nyberegne vores rådighedsbeløb i forhold til de faktiske forhold.

Hvis de bruger de faktiske tal vil de finde ud af at vores rådighedsbeløb rent faktisk er negativt.

Desuden fandt jeg ud af at min engelske pension ikke er skattepligtig i Danmark. Sådan har det været siden 1996, nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre med den skat som jeg betalte af min engelske pension 1996 - 2001, som jo tydeligvis må have været en fejl.
Vil det være forældet eller kan jeg gå ind og bede dem betale det tilbage?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 15:04   #6
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det lyder da godt hun besindede sig og ringede tilbage....så må man håbe de har lært af det

Ja det burde da være man kan få noget tilbage. Ved ikke nok om det, men krydser fingre for det hele går din vej

Hav en god weekend og held og lykke med din anke
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 15:31   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg mener de går 5 år tilbage hvis der er fejl i skatteoplysningerne..

men jeg tror da i skal have en revisor eller advokat ind over. for som du skriver det har i ikke rigtig styre over situationen.

så muligt at der er mange penge i har snydt jer selv for.

men tænker også på om din pension ikke automatisk er skatte berettig her. når du opholder dig i landet. og at det så er skatte forholdene i England du skal have stoppet.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 20:01   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
I England er førtidspension ikke beskattiget, man få så til gengæld meget mindre.

Men i fem år beskattede Danmark mig af min Engelske pension, og i dag fik jeg at vide at siden 1996, måtte Danmark ikke længere beskatte sociale pensioner fra en række lande.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1536899

Hvilket betyder at jeg i de fem år det drejer sig om blev uretmæssigt beskattet af min engelske pension, og dermed betalte ca. 25.000 for meget i de fem år.

Jeg håber de kan gå længere tilbage end 5 år, da det for mig som for de fleste herinde er rigtig mange penge.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 22:13   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
forstår dig så inderligt, ragdoll -og først nu, tør jeg give et bud på din vrede

jeg mener også at når det handler om at borgeren har penge til gode via skat, ja, så kan man kun gå 5 år tilbage, det er så tilgengæld intet problem den anden vej rundt at gå mange år tilbage, hvis borgeren skylder skat.

Hm, jeg tror også at jeg ville forsøge i første ombæring at sende diverse oplysninger til skattefar og hvis de ikke anderkender kravet, ja, så hva med at prøve skatteministeriet/ministeren selv?

Det er jo totalt inkompetente mennesker der har siddet og forvaltet din og din mands skat, skulle jeg mene, når de ikke er klar over reglerne!

Suk, det er der jo desværre ikke noget nyt i men måske værd at gøre et forsøg og hva med fx Retshjælpen -måske de véd lidt mere?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 22:44   #10
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Lov om forældelse fra 2007

1908-loven med sin 5-års-forældelsesfrist gælder ikke mere.

I dag er det lov om forældelse af fordringer, der regulerer denne problematik.

Over for SKAT gælder der således en 10-års-forældelsesfrist.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2655

http://www.afgoerelsesdatabasen.dk/s...sr-09-03328-q5
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frustreret og meget vred eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 04-09-2012 20:42
Jeg er vred.... Yasmin Din historie 13 27-10-2010 22:01
jeg er SÅ vred... ville Spørgsmål ang fleksjob 4 07-03-2009 20:02
er bare så vred buster Dit og Dat 0 31-05-2008 09:10
Blev lidt vred Maj-Britt Politik og Samfund 5 05-03-2008 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension