K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 20:56   #1
LarsV
Ved at vænne sig til K10
 
LarsVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Lokation: Brædstrup
Alder: 55
Indlæg: 19
Styrke: 13
LarsV er ny på vejen
Question Hjælp til §7

Hej Alle

Jeg har et spørgsmål til jer kloge hoveder, spørgsmålet har muligvis været oppe før, men jeg har ikke kunne søge det .

Min kone har været sygemeldt siden 9/3 11, og står således til sygedagpenge stop pr. 31/3 12, hun er blevet opereret for en diskuprolaps i august 11, og går pt. til genoptræning.

Lægen har skrevet at han skønner at hun vil blive fit for fight igen, men at det kræver 3 - 6 måneders genoptræning yderligt (ud over sygedagpenge stoppet), men at han skønner at hun vi blive rask, dog vil der fremadrettet skulle tages skånehensyn til rygge.

Jeg har gennemtrævlet denne yderst brugbare side, og mener at hun uden videre skal have forlænget sine sygedagpenge, da både vores egen læge siger hun bliver frisk, men også kommunens lægekonsulent har sagt at han mener at hun skal igennem noget arbejdsprøvning, men at det tidligst vil kunne give noget retningsgivende, omkring april/maj måned, altså efter at sygedagpengene er stoppet.

Jeg mener at det må henhøre under §27 stk. 2, og skal forlænges med 39 uger, og at hun ligeledes må kunne henføre det under §7:

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Sagsbehandleren mener dog at de bare lukker for kassen, da hun mener at min kone kun "måske" bliver rask, det hun lægger i det, er at lægen har skrevet at han skønner hun vil blive rask, og oven i hatten ikke vil sætte en dato på (hun mener dybt seriøst at lægen sagtens kan give en ca. dato).

Som en lille tillægs ting skal nok lige nævnes at min kone har fået en depression oven i hatten, og som bliver behandlet medicinsk.

Håber at i kan fortælle mig om jeg er helt fejl på den mht. § osv, må indrømme at jeg efterhånden er noget forvirret

Hilsen
Lars
LarsV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 23:05   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis det skal være noget, å vil jeg også mene det er § 27, stk. nr. 2...

§ 7a skal bruges hver gang en erhversrettet foranstaltning skal stoppes
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 00:01   #3
LarsV
Ved at vænne sig til K10
 
LarsVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Lokation: Brædstrup
Alder: 55
Indlæg: 19
Styrke: 13
LarsV er ny på vejen
Tak for dit svar.

Vil det sige, at §7 skal bruges til forlængelse, som jeg læser det, så må de ikke stoppe sygedagpengene før der ligesom er en udredning på bordet, er det korrekt opfattet (tilgiv mig, er efterhånden lidt forvirret )
LarsV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 00:03   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er IKKE korrekt... Det var den oprindelige tanke bag den §, men i realiteten kan de slippe afsted med at sige at "du skal søge kontanthjælp"

Men uanset vil jeg umiddelbart mene at din kone skal forlænges efter den § du selv fandt
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 00:09   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil bare lige lægge linket til K10´s side om sygedagpengestop http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Der finder du også en afgørelse om lige netop §7a i retsikkerhedsloven...

Der er også link til sygedagpengeloven osv....

Måske et kig værd for jer..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 00:15   #6
LarsV
Ved at vænne sig til K10
 
LarsVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Lokation: Brædstrup
Alder: 55
Indlæg: 19
Styrke: 13
LarsV er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar, har vidst efterhånden læse det meste og printet en halv regnskov ud, det skisme ikke for hvide mennesker, og så især ikke når man får en sagsbehandler som er [censureret]

Så det godt man kan søge hjælp steder som her
LarsV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 00:36   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LarsV Se meddelelser
Så det godt man kan søge hjælp steder som her
Ja det er bare super ærgerligt at det er nødvendigt med en side som denne...

Mange af de ting som folk spørger om herinde burde de jo kunne få hjælp til på kommunerne...med bare en opringning...

Men det er selvfølgelig altid rart for folk at se at der er mange andre end en selv der har problemer med kommunerne...så føler man sig ikke så alene mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 08:00   #8
LarsV
Ved at vænne sig til K10
 
LarsVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Lokation: Brædstrup
Alder: 55
Indlæg: 19
Styrke: 13
LarsV er ny på vejen
Takker, det har så lige affødt endnu et spørgsmål , vi var til møde på jobcentreret, og fik her at vide, at hvis man først havde lavet en foranstaltning med forlængelse, så vil denne foranstaltning udelukke de andre, det kan jeg simpelthen ikke få ind i min knold hvordan hænger sammen, og det er ej heller sådan jeg læser reglerne.

Hvis man fx kommer under §27 stk. 2 og finder ud af, at man rent faktisk ikke kan klare ret meget, så må man da for pokker skulle tilbage til fx stk. 1 eller 4 - eller er jeg helt galt afmarcheret
LarsV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 09:42   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er noget sludder det kommunen har fortalt dig.
Praksis er (men jeg har en sag i BAN hvor jeg anfægter det) at man ikke kan bruge den SAMME, flere gange, men man kan godt vælge en anden. Loven og ankestyrelsen siger at man altid skal vælge den som ligger "lige for"...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 09:48   #10
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LarsV Se meddelelser
Takker, det har så lige affødt endnu et spørgsmål , vi var til møde på jobcentreret, og fik her at vide, at hvis man først havde lavet en foranstaltning med forlængelse, så vil denne foranstaltning udelukke de andre, det kan jeg simpelthen ikke få ind i min knold hvordan hænger sammen, og det er ej heller sådan jeg læser reglerne.

Hvis man fx kommer under §27 stk. 2 og finder ud af, at man rent faktisk ikke kan klare ret meget, så må man da for pokker skulle tilbage til fx stk. 1 eller 4 - eller er jeg helt galt afmarcheret
Det her vil jeg også rigtig gerne vide.

I øvrigt er det jo nok det at lægen "skønner" at din kone kommer tilbage på normale vilkår, set på det med kommunebriller, læser de det som om at lægen ikke er sikker og det derfor ikke er sikkert hun kan komme til at arb. ordinært. Med andre ord, hendes prognose er for usikker...

Men jeg syntes I skal klage under alle omstændigheder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er noget sludder det kommunen har fortalt dig.
Praksis er (men jeg har en sag i BAN hvor jeg anfægter det) at man ikke kan bruge den SAMME, flere gange, men man kan godt vælge en anden. Loven og ankestyrelsen siger at man altid skal vælge den som ligger "lige for"...
Tak Ricky godt at få det af vide.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension