K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2008, 13:50   #11
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trigger Se meddelelser
Efter de gamle regler kunne man også få pension på fibromyalgi det kan man heller ikke i dag, jeg mener at der er min. 2 ekstra følgesygdomme man skal have.
Trigger
Hmmm, hvor har du så det fra, om jeg må spørge?????
Kan så fortælle dig, at jeg har fået min pension tilkendt, på baggrund af Fibromyalgi.

Jeg er måske sart idag, så undskyld, men som jeg forstår det, mener du så at men ikke er "syg nok" hvis man kun har Fibromyalgi? Det er jo en ligeså usynlig sygdom som din mands psoreasisgigt, der er gode og dårlige dage. Nogen dage kan jeg da godt gå 50 meter uden min rolator, men andre kan jeg end ikke gå, selvom jeg har den med.

Der er forskellige grader af, hvor hårdt man er ramt af sin sygdom, der er forskel på dagene.

Jeg siger bare DØM IKKE PÅ UDSEENDE, det er vel ikke forbudt at ville være velsoigneret og være pæn i tøjet.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 14:12   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trigger Se meddelelser
Hej igen

Hexi du skriver at jeg skal komme nærmere ind på hvad jeg mener at DF gør for at hjælpe pensionister og ftp. For det første er det DF der kom med forslaget om ældrecheken, og den er der mange der nyder godt af i dag. De har blandt andet også kommet med et forslag om at ældrecheken også skulle gælde for ftp, men det blev stemt ned af bla. S og SF, for som Lynge siger er en pension ikke noget og råbe hurra for. Og jeg kan desværre ikke se hvad SF gør for ftp og pensionister i dag. DF har også kommet med et forslag om at der skal være loft over hvor meget de ældre må betale for ældremad. Så jeg synes faktisk at de gør noget for at hjælpe os.

He he jeg havde ellers besluttede mig for at jeg ikke gad at diskutere politik og slet ikke DF men den her må jeg simpelthen kommentere og lad mig gøre klart fra start af Hexi at jeg acceptere din ret til at holde på DF og at jeg godt kan forstå dine bevæggrunde, for de er dygtige...

Jeg kan ikke have DF jeg syntes i bund og grund at de har en umenneskelig politik, men en ting kan jeg ikke lade være med at beundre dem for , og det er deres dygtighed for uanset hvordan man vender og drejer den så er de knald dygtige til at få lidt til at se ud som meget og til at vælge deres mærkesager med omhu...

Du skriver at de sørgede for ældre cheken og ja det er rigtigt nok, de ville også gerne have at førtidspensionisterne fik mere det er også rigtig nok, de fik ikke noget indflydelse på det fordi de ikke var med i forligskredsen, og kan sige så meget som at vi bruger her fra K10 som var i fleksjob på det tidspunkt hvor forhandlingerne skulle foregå var lykkelige for dette, og vi skrev så vil var blå i hovdet for at sikre os at de ikke fik lov til at komme med ind i forligskredsen...

Grunden til dette var at ja godt nok ville de gøre det lidt bedre for ftp (dem efter gamle lov ) men samtidig ville de have lavet det sådan at dem der var visiteret til fleks , skulle arbejde og have løn for deres arbejde det antal timer de var der for derefter at suppleres op til ledighedydelses , det vil sige samme princip som man bruger for kontanthjælpsmodtager (og der var ikke snak om at sætte ledighedydelse op ) jeg mindes ikke noget om at S og SF har stemt noget foreslag ned, men skal da gerne undersøge det, men det som man kan tænke på her i den forbindelse var at S og SF sørgede for at de ikke kunne komme med i forligskredsen , hvad jeg tror at vi er mange flekser der er glade for...

Hvad ang ældre maden , ja det er rigtig nok at der blev sat loft over prisen for dem som ER på plejehjem, men desværre ikke for dem som bor i egen bolig, de skal stadig betale så de ikke har råd til andet...

DF har så mange muligheder og intentioner som også virker gode, men de giver køb på så meget for at ramme en enkelt indvader, alt skal gøres i udlændingpolitikkens navn.. også selv om det går ud over mange dansker og jeg har hørt Connie Blix i et interview stå og udtale at når man laver lov , så vil det altid komme til at gå ud over nogen forkerte, man kan ikke undgå en vis spild procent...

Undskyld mig, jeg er sq ikke nogen spild procent


Citat:
Det er heller ikke sådan at jeg mener at de der før har fået ftp efter de gamle regler kan bebrejdes, men man må blot konstatere at der er mange som fik den lille pension før 2003, som højt sandsynligt ikke ville have fået den idag.
Det kan jeg godt give dig ret i, men de vilel højst tænkeligt så have fået fleksjob, hvad der jo ikke var mulighed for dengang.


Citat:
Jeg ved godt at man kan fratage en ftp fra en person igen, og også at man kan give en tidsbegrænset pension til folk, men det er meget sjælden det sker fordi at det simpelthen er dyrt i administration. Der er slet ikke nok rådgivere til at det ville kunne blive praktiseret.

Jeg kender til en del der får en tidsbegrænsning på deres ftp hvorfor ved jeg ikke for dem jeg kender til er så hundesyge og der sker kun det at der kommer flere sygdomme til ...

Citat:
Jeg ved bla. andet at efter de gamle regler var der rigtig mange med depression der fik ftp. En depression er nødvendigvis ikke en varrig lidelse, den kan ved hjælp og hårdt arbejde i mange tilfælde godt kurreres. Mange af dem med en depression ville måske have godt af at komme i flexjob 2-3 timer om dagen for at få bekræftet i at der var noget som de var gode til og samtidig få kontakt med andre mennesker. Efter de gamle regler kunne man også få pension på fibromyalgi det kan man heller ikke i dag, jeg mener at der er min. 2 ekstra følgesygdomme man skal have.
Da det var de gamle regler der var der, ja da fandtes der ikke fleksjob, i dag ser vi folk der er så psykisk dårligt fungerende alligevel bliver visiteret til fleksjob skønt at alle godt ved at det er utopi at forestille sig dem på arbejdsmarkedet , det gør man fordi de for en stor dels vedkommen har været så længe undervejs i div systemer at de får kontanthjælp og derfor bibeholder deres kontantjhjælp når de visiteres til fleksjob , og det er jo en kende billigere end ftp..

dem der ikke er på Kontanthjælp får så ledighedydelse som jeg også vil påstå er en diskount ftp, det er billigere for kommunen med ledighedydelse end ftp.

Og de mennesker det så går ud over , ja det er et kalkuleret tab, de har nu lavet den med at kommunen mister refusion til ledighedydelse og kontanthjælp og det kan så gøre at man kan håbe på at flere med kroniske sygdomme så vil få deres pension , når det bevises at der ikke er fleksjob til dem...

Citat:
Vi mangler simpelthen flere uddannede rådgivere i dag. Vi bad her i sommer om at min mand fik ny rådgiver, da vi fandt ud af at hende vi havde ikke var uddannet, hun arbejdede kun 10 pr. uge og havde ikke en fast plan, så vi kunne aldrig få fat i hende. Det viste sig også at hun ikke kendte forskel på et teammøde og et pensionsmøde (og i mine øjne er der meget stor forskel). Hun var utrolig sød, men det kan man jo ikke bruge til noget.
Der kan vi så kun blive 110% enige det er himmelråbende så mange inkompentente mennesker der sidder på kommunerne ...

Citat:
Og Lynge jeg giver dig fuldstændig ret i at det er totalt latterlig at man skal på kursus når man er syg, men jeg har godt hørt at det samme sker i vores kommune.
Der vil jeg så ikke give jer ret, det kommer an på hvilket kursus man skal på, det Lynges kone er på lyder langt ude i skoven, men et kursus i smertehåndtering evt noget prøvning i starten af sygdom og en helt klar plan for hvad der kan og skal ske , det er i orden.... øøhhh hov var det ikke lige sygdagpenge loven jeg beskrev.. det vil sige at loven og muligheden var der hvis kommunen ellers gad og kunne finde ud af at overholde den..


Citat:
Men jeg synes at det er lidt fedt at du fik kommunen til at betale rep. af din PC.
Syntes jeg også
Citat:
Og mange gange er det tit folk på feks. Reva som ødelægger det for dem der virkelig er syge. Der er mange som virkelig godt vil arbejde men ikke kan, og de bliver mistænkelig gjort fordi der desværre også er folk som ikke gider arbejde. Da min mand var på Reva blev han nærmest mistænkelig gjort fordi han ikke sad og beklagede sig og græd, man håndtere sine smerter på meget forskellig måde og det var der slet ikke forståelse for. Der var bla. en person som var i afklaring samme tid som min mand som slet ikke kunne gå uden hjælp af rolator, men senere blev det dog opdaget at når personen ikke var på Reva og når folk ikke så på, ja så gik personen ganske fint. Så jeg mener at man kan ikke kun skyde skylden på regeringen, der er desværre også mange mennesker som ikke gider arbejde som er med til at ødelægge det får dem som virkelig fortjener en ftp.

Trigger
[/QUOTE]

Jeg tror der er nogen men jeg tror bestemt ikke på at der er mange og det er en af de ting jeg syntes vi har fået bygget rigtig godt ind både i det danske system... (med DF`S hjælp )

Man er i dette samfund ikke længere uskyldig til det modsatte er bevist, næ man er skyldig indtil man modbeviser det modsatte selv....

Jeg er også en af dem med et u synligt handicap og jeg er dermed også en af dem der møder fordomme, ingen kan se på mig at jeg er syg og heller ikke høre det før end jeg når smertegrænsen, men der er det tit for sent for mig ..

og det gør at jeg jo nok ikke er så syg alligevel ....


Citat:
Oprindeligt indsendt af Trigger Se meddelelser
Hej Sommer

Det er heller ikke sådan at jeg mener at alle snyder og bedrager. Min mand har også en "usynlig" sygdom, og har både gode og dårlige dage. Men den person jeg referer til blev taget i "snyd". Og sørgeligt nok må jeg indrømme at jeg desværre kende et par stykker som direkte siger at de gider ikke arbejde. Jeg kender en der har været på kontanthjælp i 18 år, og hun siger direkte at hvorfor skulle hun arbejde når hun får næsten lige så meget for at gå hjemme. Det er de steder jeg mener at der skal strammes op.

Trigger

De mennekser vil desværre altid være der både i syge systemet og alle andre steder hvem har ikke prøvet at have en af de kollegaer der tager æren for alle andres arbejde og samtidig prøver at holde sig usynlig når der skal arbejdes igennem, hvem har ikke oplevet en i deres omgangskreds som ikke gider at arbejde (og siger det) men hvem har ikke også i deres omgangskreds/familie/arbejdsplads eller andet sted, oplevet de mennesker hvor man bare tænker nej nu må du sq tage dig sammen og hanke op i dig selv, og hvor man efterfølgende sidder og siger ups ... sorry... troede at du var pivet...


Jeg ved i hvertfald at jeg hele min søns liv har sagt til ham, tag dig så sammen ret dig op og gå ordentligt (som de fleste mødre har prøvet med lemmedasker teenager ) og så til sidst opdaget at ungen havde en medfødt sygdom som gjorde at han ikke kunne tage sig sammen...

Da jeg i sin tid blev visiteret fleks , var min søsters første ord .. jamen så var du jo syg... tjaaaa.. man skal passe på ikke at dømme for hårdt
  Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 14:25   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gisp

Hvis DF havde brugt deres indflydelse på de ældre og på førtidspensionister for at forbedre forholdene, så kunne de ældre bo på D'Angle Terre, og så ville der blive uddelt rollatorer af guld.

En førtidspensionist burde have haft 20.000 pr. måned nu, hvis ikke satspulje-systemet havde udhulet taksten.

DF har KUN brugt deres indflydelse på udlændingeområdet... Ældrechecken er selvfølgelig bedre end ingenting, men hvad nytter det at få en ældrecheck, hvis den "forsvinder" pga. nedsat boligsikring?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 14:48   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trigger Se meddelelser
Og mange gange er det tit folk på feks. Reva som ødelægger det for dem der virkelig er syge. Der er mange som virkelig godt vil arbejde men ikke kan, og de bliver mistænkelig gjort fordi der desværre også er folk som ikke gider arbejde.
Hvem siger at dem på reva ikke gider arbejde? Hvem siger ikke at det er systemet det er galt med og ikke klienterne?

Jeg får reva-ydelse, jeg holder selv på at jeg skal på fleks, jeg VED jeg kan arbejde, og jeg VIL gerne, men det hjælper mig bare ikke ret meget når kommunen modarbejder og sys jeg skal have FP, fordi den anden løsning er alt for dyr for dem, og tager alt for lang tid, det aller værste er at de taler blivende FP ikke en tidsbegrænset.
Jeg Er gentagende gange kommet med forslag til hvordan jeg kan komme i gang igen, men jeg når aldrig at tale til ende, man gider ikke høre på det, her i huset er det manden der har tale gaverne, også han har forsøgt, heller ikke han kan trænge i gennem deres fede grødhjerner. Jeg får 2 muligheder hvor den ene bare ikke er mulig (desuden har jeg på skrift fra kommunalbestyrelsen at jeg ikke må få den løsning) kontanthjælp, eller FP og FP er ikke muligt for mig, netop fordi jeg ved jeg kan arbejde, og jeg vil arbejde, og fordi min mand tjæner som han gør vil arbejde være udelukket hvis jeg får FP, men også fordi jeg holder på at der findes mennesker som har langt mere behov for en FP end jeg... hvad skal jeg der kan (jeg kan i øvrigt bevise at jeg kan) og vil bruge sådan en til? Men systemet siger altså at jeg ikke må arbejde.

Jeg kender en, som reelt ville kunne arbejde (han har en arbejdsskade) men er kørt så langt ned af systemet, at *suk* møg system, hvis bare han var blevet behandlet ordentligt. Det er faktisk det samme i min sag, hvis bare der var blevet lyttet på mig, og jeg var blevet behandlet ordentligt, ville jeg med meget stor sandsynlighed kunne have varetaget et helt alm job den dag i dag. Jeg er gået fra en 40 timers arbejdsuge, roligt men sikkert er det faldet til en 10 timer, fordi jeg er blevet kørt totalt ned psykisk.

Man skal passe edder meget på, med at pege fingre, det er SÅ nemt, men der kan ligge så mange ting gemt under overfladen på sagerne, som gør at det ser ud som om folk snyder, men hvor det reelt er systemet der er skyld i at folk hænger fast.
Ikke at der ikke findes mennesker som forsøger at snyde sig til en FP, dem slags mennesker vil der altid være, men ingen kan bilde mig ind at det er så nemt som du tilsyneladende går og tror, tallet hvor det lykkes ligger langt under 1%, og den lille sjat burde vi som vedfærds system have råd til at "miste" også uden at bruge det som begrundelse for stramninger, som bare gør folk endnu mere syge, som tingene er i dag, er der ingen der kan bilde mig ind at de kæmper sig vej gennem systemet for sjov skyld, bare fordi de ikke lige gider.

Du lyder faktisk lidt lige som mine forældre, deres lille datter snyder ik, men alle andre gør, og det er alle de andres skyld, at min sag er blevet som den er (hvor realiteten er at jeg holdt op meds at ville finde mig i mere lort) der er kun den ene lille forskel at de er tættere på min sag, de hører når kommunen laver lort i den, lyver, taler nedværdigende osv osv, og de ser ind i mellem beviser på det, det gør de ikke i alle de andre sager. Det sidste der har været i min, sag har været længden på min barsel, selvfølgelig skal jeg da have lov at holde den barsel jeg har ret til, mens en folkeskoleveninde, ikke skal for hun gider ikke arbejde, det sjove er at veninden fejler det samme som jeg, bare hun er langt hårde angrebet end jeg er, hun har noget at bruge en FP til, det har jeg ikke, og så har hun fundet sig i kommunens lort lidt for lang tid (eller rettere ikke er helt så gode venner med §§ som jeg er) så hun sider på en kontanthjælp, hvilket jeg så ikke gør.

Pas på med at pege, det kan være du peger af en/nogen som reelt har mere ret til en FP end din mand har.

Jeg sider helt og glemmer Benny... han blev som ham du omtaler taget i at snyde, man har bare lige glemt at Benny så ikke lige snød alligevel, og det bøder han for nu. Jeg håber ikke det er det samme med ham du omtaler, stakkels mand, og så oven i blive peget fingre af.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 15:12   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Øhhh Stokftoft jeg læser det nu mere som om at Trigger mener at folk med fib har for svært ved at få anerkendt deres sygdom og derfor ikke kan få pension og ikke som om at Trigger mener at dem med fib ikke skal have pension


Og Lum...

Og nu må du altså lige rette mig hvis jeg er helt galt på den Trigger men som jeg læser det igen , så er det ikke dem på Revalidering som Trigger snakker om , men dem på Reva centre , altså dem der er igang med afklaring
  Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 15:15   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej trigger

Jeg er også af den mening at det koster blod sved og tårer og være syg i dagen Danmark. Jeg er dog ikke helt ening med at det hele er regeringens skyld. Jeg ved godt at det er blevet utroligt svært at få en ftp efter opstramningen i 2003, men det skyldes nok at der før 2003 desværre er mange som har fået en ftp som ikke burde have haft det. Der er mange der fik ftp efter de gamle regler som godt kunne klare et flexjob. De fleste der efter de gamle regler fik den lille ftp ville godt kunne have klaret et flexjob, eller måske kunne have kommer ud af systemeet med evt. omskoling.
citat



ØH...hvis det ikke er regeringen der har lavet trepartsforhandlingen hvem er det så....min onkel eller julemanden ?...

Jeg skrev dette indlæg på grund af den nye lov for sygemeldte...i den lov er det nu ikke mere muligt at være syg men man skal betragtes som arbejdsløs...
syge tvinges i arbejde og DF er med i den forhandling så de er ansvarlige.

Der er 25 % ledighed for fleksjobbere....

Om der er folk der har snydt sig til en pension ....det er jeg egentligt fuldstændig kold overfor ...det har ikke noget med sagen at gøre...for det drejer sig om dem der har ret til pension men ikke får retten og kan sejle i deres egen sø...trods dokumentation fra læger og psykiatere og fanden og hans pumpestok så er der en lægekonsulent der ignorerer det hele og en sagsbehandler der ignorerer det hele .

OK i gamle dage fik folk pension lettere fordi der var 3 forskellige pensioner I dag kun 1 jeg kendte faktisk et par af dem der blev parkeret der og de har alle nogle psykiske problemer og var totalt marginaliserede to af dem er døde i en ung alder af druk og ensomhed ...ledige I over 10 år blev parkeret på pension engang I 80erne ...det var en ordre fra politikerne at plante folk på pension for at slippe af med dem....der var 350.000 arbejdsløse dengang...
SÅDAN ?

Og alt det er ligegyldigt nu i 2009 snart...fakta er at der er folk i dag som burde have pension for guderne ved at de aldrig kommer ud på arbejdsmarkedet for der er ingen der vil ansætte dem med de sygdomme og skånebehov de har og det ville være bedre at give dem en tryghed og fred for stresset om at skulle finde et job der ikke findes alligevel men det er billigere at bevare dem på ledighedsydelse eller særlig ydelse...

Flexjob er fantastisk for dem der har job i gode virksomheder men der er for mange ledige fleksere .hvilket beviser at fleksjob ikke fungerer korrekt.

Så er du enig med mig I at det nytter ikke noget at bruge den gamle floskel om at folk snyder ...så skal vi ikke aflive den og lad den ligge i fred i sin grav nu...

Hvis der er en der snyder så kan du være sikker på at der er 99 der ikke snyder .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 15:25   #17
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Øhhh Stokftoft jeg læser det nu mere som om at Trigger mener at folk med fib har for svært ved at få anerkendt deres sygdom og derfor ikke kan få pension og ikke som om at Trigger mener at dem med fib ikke skal have pension
Okay, tak er lidt fatsvag pga. smerter idag, og kan nu se, at det Trigger nok mener, er at kommunerne mener det ikke er nok med bare diagnosen fib, men at der skal være følgesygdomme. Det mente min kommune så da heldigvis ikke. Trods det, at der altid følger mere med diagnosen fib, det er ikke kun smerterne, der ligger meget mere i sygdommen end som så.

At den er så usynlig, gør at man mange gange dømmes, I kender det jo nok, DU SER DA IKKE SYG UD, DU ER DA ALTID PÆN OG REN BLA BLA BLA, det gør jo nok at man nogen gange reagerer lidt for hurtigt.
Sorry Trigger, kunne ikke lige se det i første omgang.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 15:31   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved sq snart ikke, jeg synes at det snart ligner noget fra Nazi tyskland i Danmark, der er indledt jagtsæsson på de syge og det er ført an af vores politikkere uanset hvordan man vender og drejer det...

Syge mennesker er en udgift og det kan man ikke komme uden om, i stedet for at diskutere arbejdsmarked miljø og hvordan vi forhindre at folk bliver syge af deres job, så diskutere vi hvordan vi kan tvinge de mennesker ud i job, og vi diskutere noget så latterligt som eget ansvar (kig bare på mit ansvar og læs at vi har en sundhedsminister der mener at de fleste sygdomme er folks eget ansvar for det er deres levevis) og han mener det virkeligt (det må vi formode ham har aldrig svaret de mennesker der var uenige med ham )

Det er simpelthen kapitalen før individet her i DK efterhånden...

Hvis vi bare tager Hjorts stunt med feks de deprimeret og stressede der skulle ud på arbejdsmarkedet for at få det bedre...

Da de danske forskere sagde , det har vi aldrig sagt, så fik vi at vide at der var evidens for at sige det i nogle engelsek undersøgelser ...

Når vi så ser de mennesker der har fibromyalagi og som ikke kan få hjælp for det må være noget psykisk og man så peger på alle de studier i lande rundt om os som fastslår at det er en nervesygdom .. ja så høre vi at det kan ikke bruges til noget,. for det skal være dansk forskning der skal være der før man kan sige at det fungere ...

Det vil sige er det noget regeringen kan bruge og tjene penge på så kan vi bruge at der er evidens ud fra udenladske papir , er det derimod noget som de syge peger på , så kan det ikke bruge fordi det kun er udenlandske papir og studier ,...

Det siger da vist en del om vores regering skulle jeg mene ....

Og nu skal vi syge altså lige til at bukke hovederne for som jeg læser det så er jagt sæsonen gået ind på de syge ...

Tag bare det her citat fra tv2 i dag

Citat:
"Tærsklen for, hvad vi opfatter som sygdom, har ændret sig markant de seneste 10-20 år, og vi er godt på vej til at fremelske en ren sygdoms- og offerkultur," siger professor i arbejdsmedicin, overlæge Johan Hviid Andersen fra Arbejdsmedicinsk Klinik i Herning til Jyllands-Posten.
Eller hvad med denne

Citat:
"Vi må fastholde folk på, at de selv har et ansvar for deres helbred, og at man ikke behøver at rende til læge og speciallæge med småskavanker og banaliteter. Samtidig er vi nødt til at tage diskussionen om sygeliggørelse, og om hvordan vi prioriterer. Ellers ender vi med at få bekræftet, at en rask person blot er en, der ikke er undersøgt godt nok."
Læs hele artiklen her http://nyhederne.tv2.dk/politik/arti...-18101937.html


Vi kan også bare kigger så langt som til Helenevind`s tråd og her se en person hvor det mildest talt ser ud til at der er blevet givet afslag på en pension ud fra at hun kan kæmpe for sin sag og kan skrive og kommunikere godt...

Øhhh hallo så er vi ilde stedt her på K10
  Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 15:52   #19
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hmm, Ja vi ser jo regeringen understøtter TERM modellen fordi den giver et argument der passer dem økonomisk for at folk skal være "indbildt syge", og et gammelt ord siger hvor der er en vilje er der en vej...
Når jeg så ser den argumentation lidt i bakspejlet kan jeg godt se at der er en del politikere der gerne "vil" være kloge på andres intentioner, men det bliver de nu engang ikke selv klogere af..
Hvis man ser det sådan at forståelsen af sygelige tilstande i kroppen er vokset, erkender man også flere små dårligdomme, men som samfundet bliver pacet op med ,stress, tempopræget akkordarbejde, dårligt fysisk og psykisk arbejdsmiljø kommer disse små dårligdomme også til at ødelægge mere, en hårdtarbejdende organisme tåler nu engang mindre grus i maskineriet.
Istedet for at "behandle ved at ignorere symptomer", som jeg mener TERM modellen er et forsøg på, skulle man bekæmpe årsagerne, nemlig
1: en "tingsliggørelse" af mennesker til produktionsapparater
2: At lade økonomi styre alt er bare en ny form for enevælde, ansvarlig økonomi er vel at få mest kvalitet for pengene, ikke så billigt som muligt for en ringere vare ? I modsat fald har vi jo et discount styre, så skulle offentlige udgifter på borgen jo også barberes, det ser os der er ramt af satspuljen jo ikke ske.

Måske skulle udgifterne til politikernes løn ligge som en fast %del af satspuljen, så kunne vi måske begynde at følge med på (mere) lige fod med lønudviklingen i samfundet

Hvorom alting er, der kæmpes med latterlige begrundelser fra kommunerne for at overholde rigide krav fra politikerne. Der mangler klare ansvarspådragende love overfor kommunal sagsbehandling så Vi kan få retssikkerheden tilbage, og så sager som helenevinds kan få en saglig behandling.
Jeg ser den som klar ankesag, men de vil nok henholde sig til §17 ansøgning som kun er ansøgning om ftp, dog skulle de have angivet mulighed som visitation til fleksjob, som det læses lyder det mere som de bare mener omskoling, hvilket ikke tager lægepapirer med i helhedsbilledet.
Det er en *ommer*, ank den hurtigst muligt

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2008, 16:32   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Og Lum...

Og nu må du altså lige rette mig hvis jeg er helt galt på den Trigger men som jeg læser det igen , så er det ikke dem på Revalidering som Trigger snakker om , men dem på Reva centre , altså dem der er igang med afklaring
Hvad er forskelden?? ud over ydelsens størrelse? Jeg tænker, man snyder vel ikke værgen mere eller mindre ligegyldigt hvor man er i denne del af systemet?

Lige netop det indlæg får mig sådan til at tænke på Bennys sag, jammen hovsa kammerat du kan jo cykle, den går ikke, så kan du ski os klare dig selv, du er her med grebet i at snyde systemet, ham er der helt sikkert mange der har peget fingre af, jammen manden kunne/kan jo cykle, så må det også være fordi han ikke gider.
Nej han er ikke på et reva-center, men det ændrer da ikke ved at at det udefra så ud som om at han bare ikke gad, og altså at han var en af de omtalte snydere, som bare ikke lige gad klare sig selv uden hjælp.
Der til sider vi selv her inde og råder folk til at huske dem selv under en arbejdsprøvning, tage hjem igen hvis man mærker at det er for meget, en anbefaling jeg går ud fra at vi kommer med for at beskytte folk, og ikke for at en eller anden ikke syg, eller syg som ikke selv formår at sige fra, og uden at kende sagens detaljer på egen krop, skal pege fingre, og samtidig påstå at det er et generelt problem at mange snydere er skyld i at dem der virkelig har behov, ikke kan få det behov dækket.

Snydere vil der altid være, men jeg tvivler på ret mange kan komme i gennem systemet som det er i dag, jeg tror nærmere mange flere bliver beskyldt for at snyde, og mister på det, end der er som reelt snyder.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Retssikkerhed i Denmark er helt til grin Karo Politik og Samfund 0 29-11-2011 17:51
Sygdom mm. pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2011 19:26
FP pga sygdom nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-05-2010 11:36
Hvem Hvad Hvor - ved sygdom zuza Et godt link! 0 14-08-2008 20:26
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension