K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2008, 10:55   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Thumbs down Dødssyg kvinde truet med at miste dagpenge

VEJLE: En kræftsyg, dødsdømt kvinde indlagt på Sct. Maria Hospice i Vejle,blev truet med at miste sine sygedagpenge, hvis hun ikke indfandt sig til møde om hendes jobfremtid.

En svagtseende og nedslidt mand på sygedagpenge fik af en kommunal sagsbehandler besked på at tage job som postbud.

Et stigende antal mennesker på sygedagpenge overlades til sig selv, indtil de ender på kontanthjælp efter 12 måneder, da overførselsindkomsten ifølge loven skal tages op til genovervejelse.

resten kan læses her http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/art...e-dagpenge?rss
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 11:06   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det er simpelhen for meget

Hverdag hører man om noget, nu må der da til at ske noget,er der virkelig ingen politikker der snart begynder at tage fat om disse store problemer.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 11:08   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Den er da lige til Ugens vanvid, at sende til Hjort, Karen, Fogh og gud + hvermand.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 11:08   #4
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Angry Så er det nok.

Sender lige vores rapport til 3F også.

annasen






http://sites.google.com/site/annamargrethep/H ome.

Nå den fik jeg sat ind to gange - sorry.

Sidst redigeret af annasen; 19-11-2008 kl. 11:42.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 11:35   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Så, nu er den sendt til Beskæftigelsesministeriet, Velfærdsministeriet og Karen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 11:41   #6
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
Og så er der lige den 40 årige kvinde fra Vejle Der har mistet det ene øje på grund af en øjensygdom, og er i riskikogruppe for også at miste det andet --
syltet af kommunen i 1 1/2 år ...da der blev klaget fik man fingrene ude af røven og gav hende 2 TIMER til at læse RP'en igennem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Der blev givet afslag UDEN BEGRUNDELSE!

Eller den mand på 47 - også fra Vejle der stort set ikke kan gå for gigt og blev sendt hjem fra REVA med begrundelsen " dette er totalt uansvarligt over for dig " og bag efter fik denne melding fra sagsbehandleren : " Du fejler ikke en skid, du er bare umotiveret, det er psykisk" Hans sag er man også stoppet med at behandle...

jow de kan i vejle
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 14:39   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Endnu en barsk historie... Denne gang i Socialrådgivernes eget blad.

Først her, hvad lægekonsulenten mener om en kræftpatient.

Han DIAGNOSTICERER og vil GIVE MEDICIN... BEGGE DELE ER HAMRENDE ULOVLIGT!!!

HVAD gør Socialrådgiverforeningen ved det? Kritiserer socialrådgiverne disse lægekonsulenter, som OVERTRÆDER deres beføjelser?

Citat:
- Lægekonsulenten kommenterede hospitalslægernes beskrivelse af mine hoftesmerter som noget, der “også kan skyldes overvægt”. Hvis han havde mødt mig, havde han vidst, at jeg hverken har vægtproblemer eller andet, der “kan reguleres med medicin”, som han også var inde på, fortæller hun.
Og så bliver det ENDNU VÆRRE!!!!

Nu skal hun fan.... tage mig til psykiater, fordi hun har kræft. Hvad bilder de sig ind?


Citat:
En måde at komme videre herfra på, var ifølge Susanne Lechs sagsbehandler en samtale med en psykiater:

- På det her tidspunkt havde jeg opgivet at finde fornuft i det, jeg blev bedt om. Jeg har aldrig haft psykiske problemer, så det var da fornærmende. Senfølger er jo andet end ikke at kunne bruge sin ene arm eller at have ondt i ryggen, men systemet ville kun acceptere det konkrete og det målbare. Det med underskud og træthed fatter de ikke – dér bragede jeg ind i en mur af mistillid.
http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=9195



Socialrådgiverne har lavet deres egen undersøgelse af kræftramte i systemet.

Se en smagsprøve her:

Citat:
Føler sig “puttet i samme kasse som dem, der ikke vil arbejde”, eller “betragtet som en, der vil tiltuske sig et fleksjob uden at være syg nok”.

Det er blandt andet de følelser, kræftramte giver udtryk for efter mødet med jobcenteret under eller efter deres sygdom. De er sammen med en række tilsvarende erfaringer linet op i socialrådgiver Mette Juel Hansens undersøgelse, som handler om de sociale problemstillinger, der kan opstå efter en kræftdiagnose.
http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=9197


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 20-11-2008 kl. 14:42.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 15:04   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Tak, Zuza, den er god som næste uges vanvid :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 19:24   #9
Nillan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2008
Indlæg: 16
Styrke: 16
Nillan er ny på vejen
Unhappy

Jeg har sendt mit indlæg vedr. bl.a. Hvidovre kommunes behandling af de syge til Velfærdsministeriet. Svar: Det er ikke deres ansvarsområde. Det er Beskæftigelsesministeriet område. Så ved vi det. Vi er altså arbejdsløse. Ikke syge.
Nillan er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Akasser: 17.000 vil miste dagpenge! buster Politik og Samfund 5 18-04-2011 00:57
Truet med min ledighedsydelse Tullee Spørgsmål ang fleksjob 19 06-04-2010 10:06
Kvinde er blevet snydt for dagpenge i ni år Webmaster K10 Nyheder 0 01-04-2010 08:13
’Demokratiet er altid truet’ buster Politik og Samfund 2 03-03-2010 12:12
Fleksjob truet igen. Stella Politik og Samfund 20 18-02-2009 12:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension