K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2011, 21:34   #301
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Godt gået.khh.Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 23:03   #302
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nej det er det ikke
DSN er stadig kommunen
fatter stadig ikke den behandling

men har ingen erfaring med det, da jeg ikke ankede mit afslag
Både BAN (Beskæftigelsesankenævnet) og DSN (Det Sociale Nævn) hører hjemme under Statsforvaltningen - sagens karakter afhænger af, hvilket nævn sagen overgives til - fx. hører en anke af hjemmehjælp (Socialforvaltningen) hjemme i DSN.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 23:23   #303
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Så nu er mailen sendt. Jeg klagede 8/6, de bekræftede at have modtaget denne 9/6, vi skriver idag 11/7 så de har overskredet de 4 uger.

Jeg vil vinde det her....
EE.. du vinder også dette her løb ... smadder godt at så mange har modtaget din mail.. og jeg er ret så spændt på hvem der svarer og hvilket svar du får.. de kan for søren da ikke være ...huller alle sammen i din kommune..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 10:36   #304
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Havde ikke lige set jeres seneste indlæg tak for dem.

Jeg forventede faktisk at få brev fra pensionsnævnet i går, men har endnu ikke hørt fra dem, så det bliver måske i dag de kaster en livsline ud.

Jeg fik flg. svar fra Borgmester kontoret og som nogle måske kan tyde bor jeg i Glostrup kommune, hvor JE stadig er en forholdsvis ny borgmester Svaret lød som flg.

"Jeg skal hermed bekræfte modtagelsen af din mail – bl.a. stilet til borgmester John Engelhardt.

Jeg har videresendt din klage til udtalelse i forvaltningen – når svar herfra foreligger, vil du høre nærmere fra John Engelhardt."


Hvad menes der med sidstnævnte ? Er det PN de beder om udtalelse fra eller Jobcenteret eller alle ? Hvis ikke jeg hører noget fra PN idag, mailer jeg en rykker til dem med cc til alle. De har bare at kommer hjem fra ferie
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 11:19   #305
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja du skal rykke
de har 4 uger til at behandle din klage hverken mere eller mindre
uanset ferie eller noget andet

det er simplet hen utroligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 11:20   #306
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej EntenEller

Sidstnævnte sætning tror jeg handler om, at de berørte personer i forhold til din klage vil blive hørt inden du får et svar. Hvilket man kan sige er rimeligt (misforstå mig ikke), men desværre er der jo en tendens til at man så vægter deres forklaring større end borgerens.

Tror måske der ingen tidsangivelse kan være pga. ferietiden, men reelt bør der være en tidsangivelse.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 13-07-2011 kl. 11:21. Årsag: glemt
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 11:25   #307
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det står direkte i klagevejledning at kommunen har 4 uger til at behandle klagen
hvis de fastholder så skal den sendes til BAN

uanset ferie eller noget som helst andet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 11:46   #308
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg forstår det osse på samme måde som gunvor, og desværre ikke altid til borgerens fordel.

Men det skal nok lykkes i den sidste ende....

Mon ikke en kommune kunne blive træt at gentagne "klager" skrivelser fra borgerne, så de får lukket sagen, eller rettere får lukket munden på borgeren :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 12:27   #309
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Gunvor og Jasch

Ja desværre har i ret
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5888

Hvis kommunen ikke ændrer afgørelsen, skal kommunen give dig besked om det og sende klagen videre til Det Sociale Nævn inden 4 uger. Hvis kommunen ikke kan overholde fristen på 4 uger, skal du have besked om det. Du skal i så fald også have at vide, hvornår kommunen regner med at kunne sende klagen videre til nævnet.

så september er åbenbart ikke noget problem, når de har lavet en udmeldning inden i de 4 uger
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 13:44   #310
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej EntenEller

Har lige siddet og gennemskimmet din sag, (dvs. dine enge indlæg på din tråd) da jeg har haft svært ved at bidrage pga. denne mangel. Det er jo ikke opløftende læsning, en helt utrolig proces igennem i systemcirkus numero uno. Og det gennemgående træk er for mig at se, at det netop er meget svært i dagens DK, at få en helhedsvurdering af din samlede situation til at udløse en FP. Dette ses jo ud af alle de gange, de forsøger at holde fast i en lille enkelthed fra en enkelt udtalelse, som så bliver blæst op til store dimensioner og dermed behov for yderligere afklaring til følge. SUK, siger man så. Flot at du har bevaret en optimistisk tone igennem dit lange tråd om hele dit sagsforløb. Stort cadeua til dig for det! Rat at læse, at dine skriv til systemcirkus har fået en tone, der siger nok er nok.


Bidder mig fast i flg. fra din tråd a. d. 8 juli 2011 #282:

Citat:
” Begrundelsen for afslaget er, at Deres arbejdsevne ikke vurderes at være varigt nedsat.”
Jeg er d.d. faldet over en ”Guide om behandling af sager om førtidspension”, nærmere bestemt flg.: VEJ nr 60048 af 30/06/1998 Gældende, Lovgivning forskriften vedrører LBK nr 1005 af 19/08/2010

Link: https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=18368

I denne er der anvisninger (kap.2.4) på såvel dårlige begrundelser for afslag som gode, desværre kun et par stykker. Ud fra denne læsning, mener jeg, at dit afslag mangler en fyldestgørende forklaring i forhold til, at de vurdere at din arbejdsevne ikke er varig nedsat. Hvis den havde været fyldestgørende burde der f.eks. stå: ved afgørelsen har vi lagt vægt på, at NN psykiater udtaler at de stadig er behandlingsmuligheder el. ved afgørelsen har vi lagt vægt på, at din psykiatriske diagnose normalt har en prognose for bedring via flg. behandling, og vi derfor ikke ser det urealistisk at du på sigt kan komme tilbage til arbejdsmarkedet på m. de nødvendige skånebehov, evt. via fleksjob.

Deres begrundelse kommer under den uddybende, og hænger ikke sammen hverken i almen sproglig forståelse og slet ikke i forhold til argumentationsteori. Den ville i forkortet udgave se sådan ud eft. deres hoveder:

Deres arbejdsevne vurderes ikke varigt nedsat, hvorfor vi på trods af dette mener der er mulighed for en evt. fleksjob, hvilket indebærer en arbejdsprøvning på en virksomhed, svarende til tidl. Revacentre.

Og et PS. kunne være (bør læses i ironisk lys!): vi betragter ikke din selvbestaltede arbejdsprøvning på nærliggende Rideskole, som fyldestgørende, beklager dog at Jobcentret ikke har udført sin vejlednings- og anvisningsrolle i dette tidl. forløb.


Jeg har svært ved at forstå, hvordan de på den ene side siger, at du ikke vurderes varig nedsat i din arbejdsevne og derpå åbner døren for en arbejdsprøvning i forhold fleksjob, da sidstnævnte jo kræver at man har varige begrænsninger, som det fremgår af flg. LBK nr 710 af 23/06/2011 Gældende fremgår:

Citat:
§ 70 a. Grundlaget for en afgørelse om fleksjob skal bestå af

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne anses for varigt begrænset, og
4) en redegørelse for, hvorfor arbejdsevnen ikke kan anvendes til at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår.
Hvor man jo må sige at de i afslaget heller ikke redegør, hvorfor din arbejdsevne kan fastholde dig måske ordnære vilkår. Hvilket den burde indeholde, det er jo ikke nok at sige den gør, hvis man ikke peger på (står andet sted, men er kørt trær nu), hvilke konkret jobfunktioner, de anser som mulige på baggrund en samlet vurdering af ens arbejdsevne.

Min fremhævning, kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=136419 kap. 13.

Og ikke mindst et sidste pkt. havde du en spe.læge/psyk. udtalelse på at det var lægefagligt kontraindikeret at sende dig i arbejdsprøvning. Ja, undskyld jeg spørger, men har taget nogle kræfter at få skimmet din tråd igennem, hvilket har ligget mig på sinde længe.

Jeg ved også godt, at der fra tilbage på det ordinære arbejdsmarked over hjælpemidler til at forblive på dette til fleksjob på nedsat tid til pension, jo selvfølgelig kan være en glidende overgang, men desto mere vigtigt er det for f…… at der meldes klart ud både hvad angår hvad der mangler for afklaring, gode afklaringsforløb hvor der forud bliver specifikt bedt om hvad der skal afklares i forhold den bestemte borger, og såvel ikke mindst ved afslag at man også kommer med konkrete henvisninger til hvad der mangler, hvorfor det mangler, og hvilken måde der konkret kommer en vandfast afklaring, SOM KAN LEDE HEN TIL EN LØSNING I TIDE INDEN BORGEREN SIDDER PÅ VANDGRØD PÅ DE HJEMLØSES ALLE.

Og så burde der altså indføres ”dummebøder” indenfor netop dette regi, selvom jeg ikke er tilhænger af sådanne bøder.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 13-07-2011 kl. 13:50. Årsag: citat
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension