K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2012, 13:26   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Afslag på enkelt ydelse..

I sidste uge fik jeg afslag på min ansøgning om enkeltydelse. Jeg havde brug for ca. 5000 kr til tandbehandling. Jeg har en flækket tand og så skal en af mine visdomstænder opereres ud, noget som min egen tandlæge ikke engang kan gøre, men jeg er blevet henvist til en specialkirurg, hvilket igen koster dobbelt så meget. Jeg må heller ikke få en henvisning til hospitalet, det har jeg prøvet at spørger efter.

Jeg er førtidspensionist efter 2003 reglerne og er invalid. Da jeg meget hurtigt bliver træt og ikke har kræfter til at stå og gå som normale mennesker, er det nødvendigt for mig at have en bil, bl.a. for at kunne komme til behandling hver uge. Dette er selvfølgelig en stor udgift i mit budget, men dette regner kommunen altså ikke med i mine faste udgifter. De regner heller ikke lånet til bilen (den er brugt) med, eller min internet forbindelse, eller antenneforeningen, eller tøjvask og andre private udgifter, som skyldes mit helbred.

Mit spørgsmål er så, hvis kommunen kun medregner: husleje, vand, el, varme, licens, forsikringer (ikke til bilen), så er der da ingen som rent faktisk kan få en enkeltydelse udbetalt? Er det nogensinde lykkedes for nogen, at få hjælp?

Jeg har ingen former for redningsvest i form af familie, der lige kan hjælpe til og give lidt økonomisk tilskud. Jeg har ingen familie, der er kun mig. Jeg har heller ikke mulighed for at låne flere penge i banken.

Jeg brød simpelthen sammen, da jeg modtog afslaget og lå og tudede i flere dage. Andre mennesker forstår det ikke, de fatter ikke hvilket pres og stress det er, at være låst fast i systemet, uden at kunne gøre noget. Det havde taget mig over 3 uger, og jeg havde oven i købet fået hjælp, at udfylde ansøgningsskemaet. Alt skal jo dokumenteres og skrives ud eller scannes ind og kopieres, det er faktisk et kæmpe arbejde.

Nu sidder jeg så her med tandpine og kan ikke gøre en skid. Og så har jeg oven i købet fået ondt i en anden visdomstand, den banker og brager og bløder. Jeg kan ikke betale flere hundrede kroner af hver måned, og special kirurgen gav da også ret så tydeligt og yderst nedladende mig besked på, at de overhovedet ikke ville lave noget, før at de havde fået deres penge. "Du kan jo ikke selv betale?" Vrængede klinikdamen surt, "Ka´ du?"
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 13:38   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, kommunen kan man ikke rigtigt gøre noget ved, men man kan gå på jagt efter en tandlæge, som accepterer afbetaling. Jeg har selv sådan en, så de findes.
Den der klinikdames opførsel siger mig noget om en arbejdsplads, hvor man ikke opfordrer til respekt for mennesker generelt.
Find et andet sted. Det er du bedre tjent med.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 13:41   #3
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
kan du ikke anke? eller er dit rådighedsbeløb for stort? jeg er på kontanthjælp og fik hjælp til en tandlæge regning på 3500... men det er jo også en væsentlig lavere ydelse end fp
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 13:57   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mens jeg var på kh fik jeg enkeltydelse til nogle porcelænskroner, en af gangen.

For nylig har jeg søgt om enkeltydelse til en 3-leddet bro til 12.000 kr., denne fik jeg afslag på, og ankestyrelsen gav kommunen medhold.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 13:59   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ring til Tandlægehøjskolen. Det er sjældent helt gratis, men dog væsentligt billigere. Det kan være, de også ved, hvor der er ok tandlæger, som accepterer afbetaling.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 14:02   #6
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ville finde en anden tandlæge. og igen spørge om det ikke er en opgave for sygehuset.
Jeg min ven fik den ud på sygehuset
Jeg fik dem også på sygehuset
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 14:19   #7
cyberstorm
Ved at vænne sig til K10
 
cyberstorms avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 17
Styrke: 15
cyberstorm er ny på vejen
tjek den her side, her kan du finde tandlæger i både Danmark og udlandet og når du nu har en bil kunne du sikkert nok komme billigere af sted til udlandet end andre.

http://www.avmintand.dk/
__________________

Med Venlig hilsen.
Cyberstorm
cyberstorm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 14:51   #8
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Tak for råd og info :-)

Sådan som kommunen har lavet regnestykket, ja så mener de at mit rådighedsbeløb er for stort, men de har jo heller ikke regnet alle mine fast udgifter med. Og det skal lige siges, at det altså ikke er fordi at jeg lever i sus og dus og går i dyrt designer tøj.

Jeg kan forstå, at der er nogle på kontanthjælp som har opnået støtte, hvilket også er helt rimeligt, men kommunen påstår jo, at ordningen også gælder for førtidspensionister. Jeg har bare aldrig hørt om, at der er nogen der har fået hjælp? Så hvis der er nogen derude, som det er lykkedes for, så vil jeg meget gerne høre om det. Jeg har selvfølgelig klaget over afgørelsen.

Ja, jeg har flere gange spurgt om jeg kunne få den opereret ud på hospitalet, men de siger nej. Det er alvorligt nok til, at min almindelige tandlæge ikke kan foretage indgrebet, men åbenbart ikke alvorligt nok til at jeg kan komme på hospitalet. Jeg er glad nok for min egen tandlæge, men de lød godt nok som nogle snobbede røvhuller på specialklinikken. Jeg har også tænkt på, at få en henvisning til et andet sted, men der er jo ikke særlig mange specialklinikker, og det med at køre helt til udlandet, det har jeg simpelthen ikke overskud til. Godt nok har jeg bil, men jeg kan ikke køre i flere timer i træk. Og nu bor jeg på Fyn, så der er jo også langt til tandlægehøjskolerne i Århus og Kbh og med det indgreb, som jeg skal have lavet er jeg heller ikke varm på, at skulle være forsøgskanin. Jeg har tandlægeskræk
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 17:25   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.756
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information

http://enhedslisten.dk/artikel/tandl...tgrupper-59331

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 17:50   #10
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Prøv igen at se om du kan henvises til sygehuset, eventuelt af din egen læge frem for tandlæge. Jeg har fået lavet en bide dysfunktion pga kranisk misdannelse, dvs ingen tvivl om jeg hørte til på sygehuset. Pointen er min tandlæge rådede til at blive henvist af egen læge da det giver kortere ventetid.

At få enkeltydelse er ekstremt svært for alle nu, så hvad andre har fået for et par år siden kan ikke bruges som sammenligning da der bare går færre og færre ansøgninger igennem.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må en FP læse enkelt fag på universitiet? manal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 31-01-2013 17:16
afslag på ftp og ydelse i klagetiden?? britta86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-07-2011 13:52
Ferieafholdelse enkelt dag/timeregnskab ? Tina N. Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2011 20:41
hvordan er det nu det er.. §17 afslag og fremtidig ydelse empowerment Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-03-2011 22:12
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension