K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2012, 23:04   #1
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Rusmiddelpsykiatri og adhd

Hejsa.

Sådan lige kort fortalt så fik jeg for 6 mdr siden diagnosen opmærksomhedsforstyrrelse(add) og personlighedsforstyrrelse med ængstelige og dependente træk og meningen er at jeg skal i medicinsk behandling.
Jeg har så idag modtaget brev fra ambulatorium for rusmiddelpsykiatri og adhd med en tid til en samtale.. Der står i brevet at jeg bedes tage til min læge og få taget nogle blodprøver som de har bestilt elektronisk... Jeg har så været inde og kigge på deres hjemmeside og nu ved jeg ikke om det er mig der er helt dum,men som jeg forstår det er det en afd for folk med en psykiatrisk lidelse OG et misbrug....?!
Nogen der kender til den afd eller kan be eller afkræfte mig i at det er det?
Jeg har på ingen måder noget misbrug af noget så hvis det er det så må det jo være en stor misforståelse..

Kh tullepigen.
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2012, 23:35   #2
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Hej

Har lige kigget på hjemmesiden uden at kunne finde

svar til dig.

Godt at du ikke har et fysisk misbrug sideløbende med dine

lidelser. Det ses jo ofte og du bliver nok spurgt om lidt af hvert

også omkring diverse typer indenfor misbrug.

God tur derud og velkommen til k10.

wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 00:06   #3
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
man har jo et forbrug før det bliver til misbrug.
sådan var det for mig.

men du skal da bare bruge de tilbud som passer for dig.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 00:39   #4
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Du kan være heldig og havde haft en snu henviser. ( og du kan bare være fejl henvist, være blevet misforstået eller havde et forbrug andre ser som et misbrug + alt det jeg ikke har overvejet klokken nat )

Hvis ventetiden har været kortest der kan det være en smutvej ind på den rette afdeling, for hvis det ved den indledende samtale viser sig du hører til et andet sted går det hurtigere end at putte dig i den rigtige kø fra starten.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 05:53   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som jeg læser den job anonce der dukker op på fætter google, sammenholdt med det lidt der står på hjemmesiden, omhandler det ikke nødvendigvis ADHD´ere med misbrug, men misbrugere med psykiske problemer (dobbelt diagnose) OG ADHD´ere.

Altså at ADHD´eren ikke behøver være misbruger, der står faktisk at afdelingen udreder patienterne.

Det er dog meget sandsynligt at det er lagt sammen i samme afdeling fordi ALT for mange voksen ADHD´ere selvmedicinere sig, raten er temmelig høj (desværre)

Jeg er selv ADHD´er og har aldrig rørt anet end alkohol, hvilket nu er ret sjældent jeg indtager, en 2-3 gange om året på hyggebasis (altså hvor vi sider 2-3 stykker og får en enkelt, og der bliver det vitterligt sjældent ti en hel øl) og maks 2 gange om året hvor det er direkte druk (og så er det et hæftigt år) men har stort set ikke oplevet andet end behandlere som såre simpelt ikke tror på mig, en sagde direkte at han mente at jeg løg, og fiskede efter at jeg jo så nok tog en lille en når manden var på arbejde (for han bakkede mig op)
Som ADHD´er skal man åbenbart have et langt højere forbrug

Enlig bliver jeg lidt sur, over at folk tror ADHD er det samme som at indtage for meget, eller indtage ulovlige stoffer, måske bliver jeg især sur fordi jeg er mor, nok er jeg ADHD´er og har en hvis barlighed (teenager agtig) over mig, men jeg er s q ikke idi*t, og kunne aldrig drømme om at drikke mere end 2 genstande (til en fest) hvor mine børn er tilstede, eller drikke mig stangle velvidende at jeg står med ungerne før jeg er frisk nok til det dagen efter, det kunne ikke falde mig ind... Jeg kan godt styre hvornår jeg har fået nok, og kun en eneste gang som voksen (faktisk for ikke så længe siden, jeg trængte virkelig til det) har jeg drukket FOR meget, men der havde jeg så heller ikke ungerne dagen efter. Og en eneste gang er det sket som teenager, men hey det passer nok ikke for jeg er jo ADHD´er

Men lige den henvisning ville jeg vælge ikke at tage nær, og vil vælge at se på de blodprøver som standart for den afdeling, måske endda som en form for sikkerheds foranstaltning i forhold til evt medicinering ... slå koldt vand i blodet og give det en chance før jeg hisser mig op.

Du såvel som jeg ved at systemet ret til arbejder temmelig underligt *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:15   #6
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Hejsa.
Nocturne forstår ikke helt.. Jeg har og får aldrig et misbrug ryger ikke engang cigaretter og kan ikke engang huske hvornår jeg sidst drak alkohol(vi snakker altså flere år;-)

Lum tusind tak for dit svar(-:
Jeg er selv mor til 3 børn og netop derfor er jeg bare på vagt over for hvem jeg skal til.. Jeg har i forvejen en meget ringe tillid til folk jeg ikke kender så der skal ikke meget til for at gøre mig bekymret(pyyyh sikke et rod det kan give oppe på 1 sal :-)
Men utroligt at bare fordi man har en psykisk lidelse så skal man sættes i forbindelse med et evt misbrug!!
Jeg kan absolut ikke se noget problem i at man drikker engang imellem man skal da have lov til at hygge sig,også selvom du har en psykisk lidelse eller børn:-) grunden tiljeg ikke gør det er fordi jeg ikke bryder mig om og drikke og fordi der egentlig aldrig er anledning til det... Mit netværk er så lille og når der endelig sker noget må jeg melde afbud fordi min åndsvage angst overtager styringen...
Måske jeg skulle prøve og ringe ud til dem på mandag og høre dem ad??
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 12:04   #7
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Tullepigen, jeg tror ikke, du skal forstå det sådan. Jeg tror, det skal forstås sådan, at det både er for rusmiddelpsykiatri og ADHD. Der kan jo sagtens behandles for flere problematikker det samme sted, men det er ikke ensbetydende med, at de, der henvises har alle problematikker.

Det er jo mange ambulatorier, der behandler mere end én ting. Det er bare ambulatoriet, der hedder sådan, så det er ikke fordi at du personligt bliver sat i forbindelse med misbrug.

Så jeg tror, du kan tage det helt roligt!


Sidst redigeret af thomas75; 06-05-2012 kl. 12:11.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
Ung ADHD'er Mbp At søge førtidspension 16 29-11-2009 13:50
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension