K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2012, 22:11   #1
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 59
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Flytning til anden kommune.

Er der nogen her som kan hjælpe mig??

Vores hjemmeboende søn på 20 år har brug for at flytte til Aalborg Kommune. Han er på kontanthjælp, under såkaldt forrevalidering. Han har brug for undervisning på specielle vilkår, og vi har fundet et projekt i Aalborg som ser ud til at passe rigtig godt til ham. Det hedder "tilbage til fremtiden", og er for unge med specielle behov. Det kører under kontanthjælpsystemet, og Aalborg Kommune henviser alle med behov dertil. Vi har været på besøg, og det ser rigtig godt ud.
Hjørring Kommune vil under ingen omstændigheder henvise til undervisning i en anden kommune - og der er INGEN tilbud i Hjørring Kommune, kun formålsløs aktivering i en uendelighed.
Men da vores togbro blev sejlet i sænk for et par måneder siden er det blevet noget mere besværligt og tidskrævende at komme til Aalborg nord fra, og vi vil derfor have knægten flyttet til Aalborg i stedet for.

Er der nogen her der har nogen paragraffer og andre gode råd til mig vil jeg blive rigtig glad. Skal til møde med SB i næste uge.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 00:02   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber det bedste for din voksne søn og håber han har gode argumenter til mødet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 07:11   #3
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Er der nogen her som kan hjælpe mig??

Vores hjemmeboende søn på 20 år har brug for at flytte til Aalborg Kommune. Han er på kontanthjælp, under såkaldt forrevalidering. Han har brug for undervisning på specielle vilkår, og vi har fundet et projekt i Aalborg som ser ud til at passe rigtig godt til ham. Det hedder "tilbage til fremtiden", og er for unge med specielle behov. Det kører under kontanthjælpsystemet, og Aalborg Kommune henviser alle med behov dertil. Vi har været på besøg, og det ser rigtig godt ud.


Der er intet der kan forhindre ham i at flytte - men hvis jeg var jer, ville jeg nok lige undersøge hvad det er han flytter til!
Er han eks. sikker på at komme ud i det projekt, hvis han flytter eller har Aalborg andre tilbud?

Du skriver I skal til møde med SB - hvorfor, hvis ikke de vil hjælpe ham til at komme i et projekt, som kommunen altså ikke selv råder over?

Ærligt, jeg ville pakke tasken, rykke til Aalborg, finde ud af hvem ny SB er, få meldt til kontanthjælpskontoret (ved ikke hvad det heder i Aalborg) at han er flyttet, sådan at han kan få udbetalt etc. etc.

Og så ville jeg få kopieret ALLE relevante akter i hans sag - altså akter der eks. dokumentere hans behov for specialundervisning, sådan at han kan henvises til det rigtige tilbud.
Tag det med til ny SB - så behøver I ikke høre at "sagen mangler"/"er ikke kommet endnu" etc.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 08:02   #4
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 59
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Har været til personligt møde på skolen i Aalborg - der har været begrænsninger, men her siden nytår har Aalborg Kommune henvist og betalt for alle som har behov for at komme på skolen.

Vores plan er derfor at få ham flyttet til en adresse i Aalborg kommune, kontakte SB i Aalborg Kommune og få projektet igang på denne måde med jobplan o.s.v.

Der er møde med SB i Hjørring Kommune i denne uge. De sidste to år er der intet fornuftigt sket i denne sag, og sønnen har bare været i aktivering. Vi fik lavet en test i efteråret, som viste at han helt klart har mulighed for at lære mere under de rette forhold. Vi har uddannelsesvejlederen med os i denne sag han siger at der ikke er uddannelsesmuligheder i Hjørring Kommune.
Jeg/vi vil til mødet kræve aktindsigt på alt i sagen.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2012, 08:08   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Har været til personligt møde på skolen i Aalborg - der har været begrænsninger, men her siden nytår har Aalborg Kommune henvist og betalt for alle som har behov for at komme på skolen.

Vores plan er derfor at få ham flyttet til en adresse i Aalborg kommune, kontakte SB i Aalborg Kommune og få projektet igang på denne måde med jobplan o.s.v.

Der er møde med SB i Hjørring Kommune i denne uge. De sidste to år er der intet fornuftigt sket i denne sag, og sønnen har bare været i aktivering. Vi fik lavet en test i efteråret, som viste at han helt klart har mulighed for at lære mere under de rette forhold. Vi har uddannelsesvejlederen med os i denne sag han siger at der ikke er uddannelsesmuligheder i Hjørring Kommune.
Jeg/vi vil til mødet kræve aktindsigt på alt i sagen.

Marianne
Så tror jeg heller ikke I kan gøre mere - før han er flyttet. Men det er surt at skulle være nød til at flytte, for at han kan få det rette tilbud.

Held og lykke med det :-)
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytning til anden kommune NKLJSN Spørgsmål ang fleksjob 9 10-06-2012 21:32
Hvad sker der ved flytning til anden kommune ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 29-03-2012 19:36
Hjælp til flytning til anden kommune? Mark Alt det andet 14 22-01-2012 19:48
flytning til anden kommune på førtidspension hinkesten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-08-2010 13:02
Flytning til anden kommune - flexjob Manus Spørgsmål ang fleksjob 1 26-02-2008 00:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension