K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2013, 20:53   #1
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Thumbs down Ansøgning om kontanthjælp - må de forlange det

Når man skal ansøge om kontanthjælp, så skal man, jv. loven, fremvise en oversigt over sine værdier, ofte i form af en engagementsoversigt fra sit pengeinstitut.
Det er da helt ok, men må en kommune lave sine egne regler og udover kontooversigten også bede om kontoudtog 3 måneder tilbage på hver enkelt konto, sågar kapitalpension, for at se om der er trukket større beløb ud ??
Forespurgt om at det vist ikke var efter reglerne, var svaret, at blev kontoudskrifterne ikke indleveret, så blev der ikke udbetalt kontanthjælp !!!
Kan det virkelig passe at de må lave deres egne regler og ligefrem snage i folks private ind/udbetalinger på private konti ? ::
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 20:55   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kan ikke huske om jeg blev bedt om det i forbindelse med kontanthjælpen, men når man søger enkeltydelse skal man aflevere 3 mdr tilbage for alle konti.. så tænker det er helt normalt.

Du skal jo kunne bevise at du ikke har handlet økonomisk uansvarligt i tiden før ansøgningen..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 21:02   #3
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Man har altid en eller anden form for "forpligtigelse" når man skal modtage noget, det være sig løn, som andre ydelser.

Opfylder man ikke sin forpligtigelse kan man måske kigge langt efter sine penge... forstået på den måde... Har du tid og råd til at anke i et forløb på flere måneder, for at finde ud af hvem der har ret ?
Jeg tænker det ville være lettere at gå ned i banken og få overstået det med de udskrifter.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 21:05   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du skal jo kunne bevise at du ikke har handlet økonomisk uansvarligt i tiden før ansøgningen..
Ja, det er lige præcis for at se, om man har hævet større beløb på et tidspunkt hvor man har vidst, at man vil komme på kontanthjælp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 21:06   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Der er desværre dem, der hæver indestående i banken, når de kan se at det ender med kontanthjælp - sikkert derfor de gør det, har hørt om op ½ år
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 22:31   #6
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Question

Jeg kan udfra jeres svar se at det er almindeligt at kommunerne kræver kontoudskrifter, men iflg. loven for kontanthjælp så skal man altså IKKE fremlægge sådanne beviser for at være berettiget til kontanthjælp. Man skal kunne fremvise formue, udgift og indtægt. Men det er da også rigtigt at det er for meget at lave en sag ud af... bliver bare så gal i skralden over at de laver deres egne regler og anser det for at være krænkende for dem der skal søge om støtte.

Men ingen herinde har åbenbart trodset dem og stået på deres ret ?

Der er da ingen der kan spå om fremtiden, så det virker da totalt skørt.. Og hvad så hvis man lige har sparet op til en ferie og været afsted og så braser det hele sammen 1 måned efter - skal man så straffes for det

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Kan ikke huske om jeg blev bedt om det i forbindelse med kontanthjælpen, men når man søger enkeltydelse skal man aflevere 3 mdr tilbage for alle konti.. så tænker det er helt normalt.

Du skal jo kunne bevise at du ikke har handlet økonomisk uansvarligt i tiden før ansøgningen..
Der er da ingen der kan spå om fremtiden, så det virker da totalt skørt.. Og hvad så hvis man lige har sparet op til en ferie og været afsted og så braser det hele sammen 1 måned efter - skal man så straffes for det
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 22:38   #7
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ajmj Se meddelelser
Der er da ingen der kan spå om fremtiden, så det virker da totalt skørt.. Og hvad så hvis man lige har sparet op til en ferie og været afsted og så braser det hele sammen 1 måned efter - skal man så straffes for det
Du skal måske se det at få kontanthjælp som et tilbud.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 22:45   #8
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Du skal måske se det at få kontanthjælp som et tilbud.
Det er ikke selve ydelsen jeg angriber, det er de metoder der anvendes og som helt klart er i strid med almindelig retspraksis.
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 22:50   #9
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ajmj Se meddelelser
Det er ikke selve ydelsen jeg angriber, det er de metoder der anvendes og som helt klart er i strid med almindelig retspraksis.
Jeg er nu glad for at man sikrer sig at kun de mest trængende får ydelser.

Alternativt kunne vi indføre borgerløn og nedlægge administrationen.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2013, 06:56   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ajmj Se meddelelser
Der er da ingen der kan spå om fremtiden, så det virker da totalt skørt.
Det kan man nu godt nogle gange.

Hvis man f.eks. er på dagpenge/sygedagpenge og ved, at de snart udløber, og man ikke har udsigt til, at blive rask/komme i job, ja, så ved man jo godt, at der er en rigtig stor chance for,at man bliver nødt til, at søge om kontanthjælp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om kontanthjælp. ZikZak Alt det andet 6 25-07-2013 13:50
Kontanthjælp ansøgning, kontoudtog? hsinag Alt det andet 13 08-07-2012 17:41
kommunen nægter at modtage ansøgning om kontanthjælp ved sygedagpengestop empowerment Alt det andet 32 13-11-2010 01:56
Kan man trække sin ansøgning om kontanthjælp tilbage? tiny2tkv Alt det andet 26 02-02-2010 11:45
kontanthjælp ansøgning Marolle Alt det andet 21 21-01-2010 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension