K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 23:30   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Neuropatiske smerter - fra Gabapentin til??

Er der nogen her, som har prøvet medicinen Gabapentin, men som har fået en større virkning af et andet præperat i forbindelse med kroniske neuropatiske smerter?

I såfald har den anden medicin har en større virkning vedr. smerterne??

Jeg får i øjeblikket gabapentin 600 mg 3 gange om dagen (forunden en del andre smertestillende piller), og i forbindelse med en snarlig opstart på et smertecenter skal jeg afprøve andre medikamenter i forbindelse med mine kroniske neuropatiske smerter.

Derfor kunne jeg godt tænke at høre, om nogen af jer har oplevet en mærkant bedring ved at skifte mærke, og hvordan I har oplevet bedringen.

Gekko

Sidst redigeret af Gekko; 06-07-2012 kl. 23:34.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 23:41   #2
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Har prøvet samme dosis, det hjalp ikke nok. Prøvede derefter Lyrica.

Lyrica var lidt bedre, men ikke nok til at dæmpe som jeg ønsker, derfor er jeg stoppet med det.

For mig er næste skridt morfin, hvilket jeg ikke vil ha', da det bremser mig i mange andre ting.

Smerterne er periodevis blevet mindre efter jeg stoppede på mit job, da jeg blev førtidspensionist.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 00:46   #3
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Jeg kan også mærke, at jo mere aktivitet jeg har i dagligdagen jo mindre virker gabapentinen, og jo mindre kan jeg et godt stykke tid efterfølgende.

Der har lige været en uge, hvor de slet ikke har haft nogen virkning grundet et lægebesøg, hvor jeg skulle hives i og trykkes på. Utroligt at der efterhånden skal så lidt til, før smerterne tager overhånd og dagene foregår ud fra et sofaperspektiv.

Er morfin virkelig den sidste løsning, hvis ikke præperater som gabapentin virker??
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 01:15   #4
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Fik Gabapentin men er overgået til Baklofan mindre bivirkninger for mig. Baklofan kan også fås gennem en pumpe så man bliver ikke ligeså "skæv" af det.
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 16:37   #5
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Jeg har prøvet en gang, uden mindste effekt og lægen var meget sur på mig, at jeg nægtede større dosis
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 16:38   #6
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Eneste et virker i mit tilfælde, det er Dolol, som jeg tage af og til
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 16:50   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har neuropatiske nervesmerter og har igennem smerteklinikke fået noget morfin.metadon og lyrica....og det tager det ikke,men hjælper

men smertelægen sagde altid hvad der virker for 1 er ikke sikker virker for en anden..alle er forskellige...

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 08:53   #8
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Min mand har også prøvet gabapentin og lyrica uden størrre effekt...bivirkningerne var større end hjælpen på smerterne.
Han har også nervesmerter og har gået på smertecenter.
Han gik så over til smerteplaster og oxycontin og det hjælper på ham, men smerterne er der dog heletiden, men bare nedsat.
Nervesmerter kan man aldrig medicinerer sig helt ud af, så en hvis grad må man lære at leve med.
Han har den holdning, at selvfølgelig er det skidt, at skulle have morfin, men hvis det giver en nogenlunde tålelig tilværelse, så heller det end at have et liv, hvor man er passiv på sofaen. Det bliver jo aldrig bedre og hvis man vil have noget ud af livet, så må man tage det der hjælper.
Og så bliver man jo heller ikke "skæv" af det. Kroppen har brug for det og han mærker jo ikke at han får det....han har dog hørt om gode erfaringer med metadon og det overvejer han at foreslå lægen istedet.
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 09:26   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


RUBIN21

det er også det jeg får oxycontin og metadon og lyrica..og det tager som du siger ikke alt - men det lindrer lidt...
det var det første han sagde på smerteklinikken at nervesmerter var vanskelige at fjerne helt..men der forskes i det - heldigvis.
mit nervesystem er vendt..ja det lyder mærkeligt..
de plastre havde jeg også ,men synes ikke de gav nok og så var de vanskelige når jeg svedte..så gik de løs....
de tre ting jeg får skulle være en god sammensætning..men jeg gik også et helt år på smerteklinikken hvor jeg prøvede en masse af..det var sommetider et mareridt da man fik det skidt.
men jeg ved godt mange får det dårligt af lyrica..kvalme svimmelhed og vægtøgning..jeg har bare været heldig ikke at ha det.
jeg er bare træt 24 timer - og har ondt - det er det værste.men det var værrere før smerteklinikken
som sagt hvad virker for en - er ikke sikker virker for en anden

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 16:08   #10
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Stribe
Ja det er præsis de samme problemer min mand har med de plastre. Når han sveder så falder de af og så kan man pludselig komme til, at bruge for mange...altså udfra lægens anvisninger, men han har fået det lavet sådan, at der ikke er problemer når han bestiller flere "før tid"...ellers så var det et værre bøvl hver gang hvor han skulle redegøre for, hvorfor han bestilte allerede.

Og så har han skiftet mærke 2 gange fordi han blev allergisk overfor det lim der var på dem....så nu er han på nogen der hedder Norspan og hvis de pludselig ikke dur mere, så er han lidt på herrens mark...så derfor kunne det være godt hvis metadon kunne virke.
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er der nyt om smerter Mulle63 Alt det andet 0 25-11-2011 10:01
smerter charles Din historie 1 25-05-2011 09:16
Gabapentin? Tullepigen90 Dit og Dat 13 03-04-2011 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension