K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2008, 19:13   #1
jamen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
jamen er ny på vejen
fleksjob- timer

Jeg har været i fleksjob i over 1 år, men det kan ikke lade sig gøre at arbejde som fleksjobaftalen foreskriver, med de skånebehov der er.Det betyder at jeg får voldsomme smerter, og må sygemelde mig. Jeg har en aftale om at arbejde 17 timer ugentlig, hvilket jeg gør i dagtimerne. der er desuden engang imellem møder om aftenen som jeg deltager i, og som jeg beregner som arbejdstid også, men det er min chef ikke enig i, da han så mener at jeg er for dyr at have? Jeg har længe haft lyst til at stoppe, men har ikke lyst til at gå ledig, men vil gerne have et arbejde hvor mine skånebehov respekteres, og kan lade sig gøre. Er de 17 timer ugentlig ikke den reelle arbejdstid incl. møder?
jamen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 19:41   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
det er min chef ikke enig i, da han så mener at jeg er for dyr at have
Dengang dit fleksjob blev oprettet, SKULLE fagforeningen på dit område godkende ansættelsesaftalen.

Jeg tror, du er bedst stillet, hvis du kontakter den fagforening og spørger der.

Som jeg opfatter fleksjobordningen, så er der jo taget hensyn til din hverdag, som også skal hænge sammen, og det er jo svært, hvis du OGSÅ skal være til rådigheden oveni de 17 timer.

Hvad med fuldtidsansatte på normale vilkår?

Skal de stå til rådighed 37 timer PLUS aftenmøder?

Din arbejdsgiver betaler for et vist antal EFFEKTIVE TIMER - altså en slags timeløn - og ikke mere!!!

Hvis du kunne klare mere end 17 timer, så var arbejdsgivers betaling også større, så argumentet holder ikke!!!

Du skal IKKE gå hverken fysisk eller psykisk ned pga. sådan en udmelding.

Det lyder urimeligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 20:02   #3
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Dengang dit fleksjob blev oprettet, SKULLE fagforeningen på dit område godkende ansættelsesaftalen.
Lige et lille sidespørgsmål.
Skal fagforeningen godkende et fleksjob ? (Og hvad hvis man ikke står i fagforening ?)
Jeg spørger fordi dengang jeg fik mit fleksjob, der blev det ikke godkendt af andre end mig selv, arbejdsgiver og sagsbehandler.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 20:38   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fagforeningen skal godkende ansættelsesaftalen... også selvom man ikke er i fagforening.

Du kan læse mere her:

Citat:
§ 72. Når kommunen har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår, herunder arbejdstiden, som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler.

I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde. Fastsættelse af løn og øvrige arbejdsvilkår skal ske i samarbejde med de faglige organisationer.
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=115624#Kap13

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 21:29   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Du skal simpelthen have fat i din jobkonsulent! og måske læge.

Dine skånebehov er jo nedskrevet? og ellers må I have et møde: dig, jobkon. og din arbejdsgiver.

Jeg har erfaret, via en sød " veninde" at mange bliver trynet, når de endelig lykkedes med at, finde et fleksjob.

Dine timer er ca.17 om ugen, og det gælder altså om dagen!

Hvis din arbejdsgiver vil have du skal deltage, i aftensmøder, ja så kan du vel ikke holde til at: møde næste morgen?!

Hold fast i dig selv, du skal ikke finde dig i den behandling, det gør jo din hverdag til et rent helvede, og husk nu igen igen at: du har lov til at have noget LIVSKVALITET efter arbejde.

Mange knus fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 22:41   #6
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Fagforeningen skal godkende ansættelsesaftalen... også selvom man ikke er i fagforening.
OK. Da jeg blev ansat, der foregik det hele via telefon mellem mig og sagsbehandler og mellem arbejdsgiver og sagsbehandler. Jeg blev bedt om, af min sagsbehandler, at finde nogle lønrammer for min type arbejde og sende til ham, det gjorde jeg så, men det var kun hvad jeg kunne finde på nettet. På intet tidspunkt har der været kontakt til nogen fagforening, så vidt jeg ved. Der fandtes heller ikke nogen overenskomst på området, i min arbejdsgivers overenskomst. Min sagsbehandler har ikke engang været på besøg i den virksomhed, hvor jeg skulle arbejde og jeg har kun mødt ham personligt én gang og det var tidligt i mit forløb, nemlig efter at min arbejdsprøvning var slut.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 23:32   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Een af de ting, der gentages mange gange her på siden, er, at INTET foregår pr. telefon... mundtligt. ALT skal være på skrift.

Fagforeningen på området, du var beskæftiget med, SKAL godkende ansættelsesbeviset, som der står ovenfor.

Ansættelsesbeviser er meget, meget vigtige. Mangler de helt, eller mangler underskrifter, er der erstatningssager på mellem 5 og 10.000 kroner.

Måske værd at undersøge nærmere.

Det er simpelthen for sløv sagsbehandling, igen, igen. Og total ligegyldighed med borgerne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 12:17   #8
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Een af de ting, der gentages mange gange her på siden, er, at INTET foregår pr. telefon... mundtligt. ALT skal være på skrift.

Fagforeningen på området, du var beskæftiget med, SKAL godkende ansættelsesbeviset, som der står ovenfor.

Ansættelsesbeviser er meget, meget vigtige. Mangler de helt, eller mangler underskrifter, er der erstatningssager på mellem 5 og 10.000 kroner.

Måske værd at undersøge nærmere.

Det er simpelthen for sløv sagsbehandling, igen, igen. Og total ligegyldighed med borgerne.

OK, men naiv som jeg var, så troede jeg jo netop at hvis nogen vidste hvad de lavede, så var det jo netop Kommunen, som jo er de "proffesionelle" på området. Jeg fulgte jo blot sagsbehandlerens anvisninger
Ansættelsesbevis har jeg fået, men det er jo bare et stykke papir, som er lavet af arbejdsgiveren og derefter sendt i kopi til sagsbehandleren. På intet tidspunkt har der været tale om godkendelse af fagforening eller andre.
Men nu er jeg blevet klogere til næste gang (af skade bliver man klog).
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 13:26   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du er i pengenød, så kan du jo kontakte fagforeningen på det område, og vise dem ansættelsesbeviset.

Måske der er "gevinst" i form af 5-10.000 kr. i erstatning... evt. meget mere.

Har netop læst om en, der fik over 50.000, fordi der var flere mangler i beviset.
(Har desværre glemt hvor.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 15:54   #10
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hvis du er i pengenød, så kan du jo kontakte fagforeningen på det område, og vise dem ansættelsesbeviset.

Måske der er "gevinst" i form af 5-10.000 kr. i erstatning... evt. meget mere.

Har netop læst om en, der fik over 50.000, fordi der var flere mangler i beviset.
(Har desværre glemt hvor.)

Jeg er ikke lige i akut pengenød nu (selvom de manglende 1,5 mdrs sygadagpenge har gjort sit indhug ), men hvis man kører en sådan sag, er det så arbejdsgiveren eller Kommunen der skal betale erstatningen ?
Jeg vil nemlig meget nødigt pådutte arbejdsgiveren flere udgifter, end dem som Kommunen allerede har snydt ham med.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob på 25 timer? Mani Spørgsmål ang fleksjob 8 02-02-2012 22:33
Fleksjob 20 timer supersus Spørgsmål ang fleksjob 19 10-01-2012 12:48
Fleksjob på 12 timer Anne-Britt Spørgsmål ang fleksjob 26 01-11-2009 20:36
Fleksjob med fx 28 timer? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 10 27-01-2009 12:37
Fleksjob og timer ? Henrik Spørgsmål ang fleksjob 36 09-12-2005 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension