K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2012, 19:00   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Jeg har forstået det sådan at hvis du søger pension både på en § 17 og 18 og den IKKE går igennem vil du miste dine sygedagpenge!! (som sagt er jeg ikke 100 % )
Helt korrekt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 19:51   #12
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Helt korrekt.


Vovse: ved du noget om om man så efter et evt afslag på pension kan indgive ansøgning om fleks på de timer man nu kan holde til (i mit tilfælde 10)??
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 20:05   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu er jeg så ikke lige Vovse, men det er før set, at efter afslag på førtidspension, så lægger de op til fleks i afslaget............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 21:13   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Vovse: ved du noget om om man så efter et evt afslag på pension kan indgive ansøgning om fleks på de timer man nu kan holde til (i mit tilfælde 10)??
Det er ikke noget jeg ved noget om, men det ville da virke logisk, at gøre det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 21:40   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Nielsen17

Lovgivningen er sådan:

Du kan ikke selv søge § 18, det kan kun kommunen indstille dig til. hvis du får afslag på enten indstilling el. ved egentlig afgørelse ryger du pr. automatik ikke ud af dine SDP, da kommunen stadig skal vurdere, hvordan de så kan hjælpe borger tilbage til arbejdsmarkedet. Og mange gange når der har været indstillet til FP og denne ikke er gået igennem vil der være varig funktionsnedsættelse, men ikke i grad der berettiger FP, men måske fleks, hvorfor SDP bør forlænges for en afklaring af dette.

Hvis du selv søger en § 17 på foranliggende grundlag og samtidig beder dem om kun at tage stilling til FP og intet andet, er der mulighed for at du ryger af SDP, hvis sagen ikke kan forlænges efter nogle af forlængelsesreglerne. Men dette skal kommunen igen efterfølgende vurdere ud fra din sag, hvorfor du ret hurtigt efter et afslag på en § 17 vil få vurdering, hvad kommunen så mener der kan gøres. Hvis denne vurdering/afgørelse går dig imod, så skal du have en partshøring inden de lukker dine SDP, dvs. senest 14 dage før.

Ang. ansøgning om fleks kan DUKH pjece omkr. netop dette hjælpe i dtte spørgsmål, linker derfor til den:

http://www.dukh.dk/netradgivning/fle...gende-grundlag

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...-ansogning.pdf


Jeg ville selv stadig overveje om, du efter nytår på den nye ordning økonomisk kan klare dig m. 10 timers fleks.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 18-10-2012 kl. 21:46.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyttig Info om førtidspension og fleks LS1980 Et godt link! 0 24-01-2013 11:36
Fleks/førtidspension niklukda Alt det andet 41 23-12-2012 18:50
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
Fra fleks til førtidspension, hvordan? mumle_mund Alt det andet 15 17-03-2010 11:43
Fra fleks til førtidspension henrico Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-02-2010 19:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension