K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2007, 16:41   #1
lilaj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
lilaj er ny på vejen
Unhappy Jobkonsulenter

Jeg er i flexjob og har været på min nuværende arbejdsplads i 2 år + 2 mdr. Arbejdet er ret hårdt, både fysisk og psykisk og jeg er nødt til at finde noget andet, men det er ikke muligt at få en jobkonsulent som jeg kan rådføre mig med. Eller er det mon????? Jeg har været og tale med èn, men det gik meeeget hurtigt og der var ikke tale om nogen egentlig rådgivning eller støtte. Min gamle jobkonsulent forsvandt da alt det nye omkr. kommunesammenlægning trådte i kraft. Jeg er ret meget på Herrens Mark, for jeg synes det er svært at begynde på ansøgninger uden at have nogen at tale med, når man er flexjobber. Er der mon nogen her på stedet der har/haft lignende oplevelse ?
lilaj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 14:43   #2
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Jeg har desværre prøvet helt det samme som dig. Har netop talt med en virksomhedskonsulent, der lovede at komme tilbage med en liste over jobmuligheder, men han havde intet. Jeg synes, at du skulle ringe til kommunen, men skriv endelig ned, hvad du kan og hvad du ikke kan både fysisk og psykisk. Jobkonsulenter bliver skiftet ud hele tiden, så måske er det en god ting for dig. Ring til din kommune og få det snakket godt igennem - men stil krav.

Held og lykke med jobkonsulent-søgningen.
Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:17   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvem har sidst som jobkonsulent besøgt dig og din arbejdsplads(opfølgningssamtaler) og snakket om, hvordan det går osv...? Det er den person, som du burde kunne kontakte. Hvis ikke og det er alt for længe siden sidst, opfølgningssamtalen har fundet sted, håber jeg, du kan ringe til centeret/kommunen og høre, hvem du har som jobkonsulent. Det er jobkonsulenten, der bør kunne hjælpe dig videre. Du BURDE have en jobkonsulent...!!

Hvis du føler, du har det alt for hårdt fysisk og psykisk, synes jeg, du skal nævne det for jobkonsulenten. Her kan I lave en ny plan, sådan at du kan gå ned i tid som fleksjobber feks. fra 25 ned til 20 timer om ugen. Hvis du altså stadigvæk er glad for jobbet, kan dette være en god mulighed.
Jobkonsulenten som jeg mener kan også gribe ind og sige "der er altså noget galt her på den der arbejdsplads, de overholder ikke reglerne eller skånehensyn...." og evt. stoppe dit arbejde eller måske fraråde en eller anden jobfunktion.

Personligt blev jeg opsat på at finde et andet arbejde, selvom mine problemer på arbejdspladsen ikke handlede så meget om det fysiske eller psykiske(selvom det nu alligevel gjorde på en måde). Det var mere chefen, jeg havde problemer med. Jeg fandt et andet job i løbet af 3 mdr.......(I skulle se chefens reaktion, da jeg skulle ind og sige op! )

Nu er jeg bare super glad for at være på den nye arbejdsplads

Jeg hjælper dig gerne med at skrive en uopfordret ansøgning. Men jeg tror også, du kan finde lidt hjælp her i forummet....

Håber du finder ud af det.... Og skriv endelig igen!

Sidst redigeret af curls; 07-11-2007 kl. 18:20.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:23   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Cherie skrev:

Citat:
ringe til kommunen,
Du må altså undskylde, at jeg blander mig, Cherie, men det er generelt en meget dårlig ide at ringe til kommunen.

Det er MEGET VIGTIGT at have ALT PÅ SKRIFT... desværre.

Hvis du læser lidt mere her på siden, vil du også se, at det er et generelt råd, der ALTID gives ved kontakt med kommunen.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2007, 16:25   #5
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Hej Zuza,

Du har 100% ret. Alt skal være på skrift. Det kan vi ikke blive uenige i, men man skal jo starte et sted. Held og lykke med jobsøgning - og det at "råbe en jobkonsulent" op. Min erfaring er, at de er svære at komme i kontakt med. Jeg forsøgte at få kontakt både skriftligt og mundtligt. Skrev til kommunen og fik endelig svar - elektronisk - at jeg skulle tale med en virksomhedskonsulent 2 dage efter, men han vidste meget lidt omkring mig og min situation - og han kunne ikke komme med noget som helst nyt, som jeg ikke allerede vidste.
Jeg tror faktisk, at det er vigtigt at være forberedt til at mødes med en jobkonsulent - så kend dig selv og stil krav - og ALT skal være skriftligt - for vigtigst af alt er dokumentation, dokumentation.....
Held og lykke Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye tems på 5 jobkonsulenter. c.l.e.o. Alt det andet 8 06-09-2012 19:54
300 millioner til flere jobkonsulenter zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 18-05-2008 12:48
Jobkonsulenter er for dårligt uddannede zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 8 10-04-2008 16:09
jobkonsulenter Mai-Britt Dit og Dat 1 31-05-2007 15:45
Pas på overivrige jobkonsulenter zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 4 23-04-2007 11:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension