K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2011, 18:30   #1
MandySisse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Lokation: Fakse Kommune
Alder: 34
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
MandySisse er ny på vejen
Min historie.

Hej alle sammen på K10.
Jeg hedder Mandy, og er 21år.
Jeg vil nu lige skrive lidt af min historie så i er med på den. I får den korte.
Min mor gik fra min far da jeg var omkring fem år gammel fordi han var alkoholiker og ikke kunne/ville stoppe. Så fandt hun sammen med min lillebrors far Palle. Når han ikke var hjemme måtte jeg ikke spise, der kom kun slik på bordet når jeg var lagt i seng osv. Min mor flyttede/flygtede så en dag fra ham da han var på arbejde. Der gik det så ned af bakke for min mor. Kian min lillebror blev fjernet fra os, og jeg blev så også fjernet da jeg var omkring de 8-9år. Der boede jeg så på opholdssted i et år. Så røg jeg i en plejefamilie og videre i en anden plejefamilie og så ned på Hjortholm Kostskole. Under alt det der, skete der ekstrem meget. Måtte ikke se min mor kun snakke med hende én gang om ugen. Jeg har set hende være ved at blive skudt og hun slog mig nogen gange og hun drak bare rigtig meget. Men op i numsen med hende nu.
Jeg har så også et handikap som jeg er født med. Det er mine Achillesener/staves? som er for korte. Er så blevet opereret i dem begge på samme tid på Næstved Hospital. Så blev jeg så igen et par år efter opereret i min venstre side en gang til. Og det gik så ikke som jeg havde håbet - Det hele blev værre! Jeg har så i 10 år af mit liv ventet på at få at vide hvad jeg ELLERS fejler i mine ben udover de korte sener i mine ben. Jeg havde været hos neurologer og ortipæder og mange mange læger og undersøgelser. Alle skrev så tilbage til kommunen. Men jeg fik aldrig noget at vide selvom jeg ringede og spurgte kommunen.
Jeg har altid været i kommunens system, siden jeg var helt lille. De har bare aldrig nogensinde formået at hjælpe mig med noget.
Jeg mødte min kæreste i 2007 som jeg så flyttede sammen med. Han har AD/HD, og jeg har psykiske og fysiske problemer. Vi har så formået at komme langt bare med hinandens støtte. Jeg er meget tæt med min mor i dag og min stedfar. De kan bare ikke hjælpe mig med så meget. Min mor har været ædru i mange mange år, men har ikke overskud til at hjælpe mig eller snakke så meget med mig om følelser.
Min far døde af sit misbrug da jeg var 14. Jeg har nu siddet stille i 3år uden hjælp selvom jeg har ringet og været til møder. Jeg er blevet afvist af min psykolog fordi jeg er for stor en mundfuld. Nogen sagsbehandlere har opgivet mig fordi jeg også for dem er en for stor mundfuld og er blevet sendt hjem et par gange selvom min kæreste tager fri for at køre mig! Jeg HADER dette her system og den behandling man får! Ligegyldigt om man er handicappet eller ej. Jeg er meget ensom og meget træt og blevet fed på grund af deres "Sisse kan vente hun er alligevel en kategori 3 eller 4". Jeg vil da også gerne have et liv og noget hjælp til at komme i gang. Men, det virker som om jeg hele tiden bliver lagt væk. Jeg har så også det der hedder Hammertæer, det vil sige at selvom jeg er 21, så har jeg tæer som en på 70år. For korte sener i tæerne, det gør så at det er ekstremt svært for mig at gå og stå. Men stadig ingen hjælp at hente. Jeg kom fra Høje-Taastrup kommune til Fakse kommune nu. Håber så bare at de er hjælp at hente fra dem.

Tak fordi i læste den. Selvom den blev lang, men i fik den korte version.
MandySisse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 18:41   #2
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Hej MandySisse

Velkommen til dette forum.

Tak for at du vil dele det med os.

Du har godt nok også haft modstand fra lidt og hvert.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 25-04-2011 kl. 19:02.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 18:47   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej og velkommen til, jeg har lavet lidt afsnit i dit indlæg, for ellers er der mange der ikke har overskud til at læse det, så husk det til næste gang

Citat:
Oprindeligt indsendt af MandySisse Se meddelelser
Hej alle sammen på K10.
Jeg hedder Mandy, og er 21år.

Jeg vil nu lige skrive lidt af min historie så i er med på den. I får den korte.
Min mor gik fra min far da jeg var omkring fem år gammel fordi han var alkoholiker og ikke kunne/ville stoppe.

Så fandt hun sammen med min lillebrors far Palle. Når han ikke var hjemme måtte jeg ikke spise, der kom kun slik på bordet når jeg var lagt i seng osv. Min mor flyttede/flygtede så en dag fra ham da han var på arbejde. Der gik det så ned af bakke for min mor. Kian min lillebror blev fjernet fra os, og jeg blev så også fjernet da jeg var omkring de 8-9år.

Der boede jeg så på opholdssted i et år. Så røg jeg i en plejefamilie og videre i en anden plejefamilie og så ned på Hjortholm Kostskole. Under alt det der, skete der ekstrem meget. Måtte ikke se min mor kun snakke med hende én gang om ugen. Jeg har set hende være ved at blive skudt og hun slog mig nogen gange og hun drak bare rigtig meget. Men op i numsen med hende nu.

Jeg har så også et handikap som jeg er født med. Det er mine Achillesener/staves? som er for korte. Er så blevet opereret i dem begge på samme tid på Næstved Hospital. Så blev jeg så igen et par år efter opereret i min venstre side en gang til. Og det gik så ikke som jeg havde håbet - Det hele blev værre! Jeg har så i 10 år af mit liv ventet på at få at vide hvad jeg ELLERS fejler i mine ben udover de korte sener i mine ben. Jeg havde været hos neurologer og ortipæder og mange mange læger og undersøgelser. Alle skrev så tilbage til kommunen. Men jeg fik aldrig noget at vide selvom jeg ringede og spurgte kommunen.

Jeg har altid været i kommunens system, siden jeg var helt lille. De har bare aldrig nogensinde formået at hjælpe mig med noget.

Jeg mødte min kæreste i 2007 som jeg så flyttede sammen med. Han har AD/HD, og jeg har psykiske og fysiske problemer. Vi har så formået at komme langt bare med hinandens støtte. Jeg er meget tæt med min mor i dag og min stedfar. De kan bare ikke hjælpe mig med så meget. Min mor har været ædru i mange mange år, men har ikke overskud til at hjælpe mig eller snakke så meget med mig om følelser.

Min far døde af sit misbrug da jeg var 14. Jeg har nu siddet stille i 3år uden hjælp selvom jeg har ringet og været til møder. Jeg er blevet afvist af min psykolog fordi jeg er for stor en mundfuld. Nogen sagsbehandlere har opgivet mig fordi jeg også for dem er en for stor mundfuld og er blevet sendt hjem et par gange selvom min kæreste tager fri for at køre mig!

Jeg HADER dette her system og den behandling man får! Ligegyldigt om man er handicappet eller ej. Jeg er meget ensom og meget træt og blevet fed på grund af deres "Sisse kan vente hun er alligevel en kategori 3 eller 4". Jeg vil da også gerne have et liv og noget hjælp til at komme i gang. Men, det virker som om jeg hele tiden bliver lagt væk.

Jeg har så også det der hedder Hammertæer, det vil sige at selvom jeg er 21, så har jeg tæer som en på 70år. For korte sener i tæerne, det gør så at det er ekstremt svært for mig at gå og stå. Men stadig ingen hjælp at hente. Jeg kom fra Høje-Taastrup kommune til Fakse kommune nu. Håber så bare at de er hjælp at hente fra dem.

Tak fordi i læste den. Selvom den blev lang, men i fik den korte version.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 18:51   #4
MandySisse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Lokation: Fakse Kommune
Alder: 34
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
MandySisse er ny på vejen
Okay mange tak begge to.
MandySisse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 20:03   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MandySisse Se meddelelser
Jeg havde været hos neurologer og ortipæder og mange mange læger og undersøgelser. Alle skrev så tilbage til kommunen. Men jeg fik aldrig noget at vide selvom jeg ringede og spurgte kommunen.
Hvis du går ind under "Nyttige Links", som du finder øverst her på siden, kan du finde en formular, som du kan benytte til, at anmode om aktindsigt i din sag, så du kan se hvad der ligger om dig.

Og velkommen til siden her.

Det ses ofte, at en sag først begynder, at køre korrekt, når borgeren selv tager hånd i hanke med tingene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 20:21   #6
MandySisse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Lokation: Fakse Kommune
Alder: 34
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
MandySisse er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du går ind under "Nyttige Links", som du finder øverst her på siden, kan du finde en formular, som du kan benytte til, at anmode om aktindsigt i din sag, så du kan se hvad der ligger om dig.

Og velkommen til siden her.

Det ses ofte, at en sag først begynder, at køre korrekt, når borgeren selv tager hånd i hanke med tingene.
Okay jeg vil gå ind og kigge det godt igennem. Men ja, det kræver at man tager fat, men hold op hvor skal man være stærk i dette system vi har!
MandySisse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 23:21   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej mandy.

Er du blevet tilbudt hjælp til en ungdomsuddannelse, og er det noget du har lyst til?
Dette mener jeg at du har krav på!

Evt. anden uddannelse?

Hvad har du selv forvendtning om at kunne?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 17:04   #8
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Velkommen til

Jeg er også ny herinde - men din historie og alder taget i betragtning må man da sige du har en del bagage med.

Hold ud - der skal nok komme en løsning - på en eller anden måde.

Herinde findes der en rigtig masse mennesker som kender til systemet og som kan give en hjælpende hånd eller nyttige råd - og som formår at have hjertet med når de læser din historie !

Et kram fra Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 09:05   #9
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Knus

Kære kære ven, hvor har du været udsat for groft og meget omsorgssvigt. Jeg er selv ødelagt på samme måde og kæmper som en besat for at fremstå normal. Jeg nærmer mig en pension, det vil give mig ro til at koncentrere mig om mine to børn, det er så alt hvad jeg magter.

Du er en fighter. Jeg holder med dig...

Hvis du var her lige nu, ville jeg give dig et stort varmt knus

Kærlig hilsen Hanne
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 15:10   #10
MandySisse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Lokation: Fakse Kommune
Alder: 34
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
MandySisse er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Kære kære ven, hvor har du været udsat for groft og meget omsorgssvigt. Jeg er selv ødelagt på samme måde og kæmper som en besat for at fremstå normal. Jeg nærmer mig en pension, det vil give mig ro til at koncentrere mig om mine to børn, det er så alt hvad jeg magter.

Du er en fighter. Jeg holder med dig...

Hvis du var her lige nu, ville jeg give dig et stort varmt knus

Kærlig hilsen Hanne
Hej Hanne.

Det med at kæmpe for at fremstå normalt kender jeg alt for godt.
Har en svigerfar og papsvigermor som ikke kan fordrage mig fordi jeg har et handikap, for jeg kan jo ikke lave alle disse normale ting som andre. F.eks er jeg arbejdsløs - Og det er ikke iorden for dem! Alene mortens far tjener over 1million om året - Han er direktør for investeringsforeningsrådet. De har bare svært ved at sætte sig ind i man kan have det skidt. Og det er jeg meget ked af.
MandySisse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension