K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2017, 12:29   #1
Sandra84
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sandra84 er ny på vejen
Anbefaling af god psykiater

Hej er der nogen der kan anbefale en god psykiater i københavn og omegn? Har læst herinde på k10 om nogle gode psykiatere som Jes Gerlach og Søren Buus, men de har desværre ikke plads til nye patienter.
Sandra84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 11:17   #2
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Shashi Kant Jha, Bernstorffsvej.

Han var saglig, lyttende, velforberedt, styr på tingene.

Jeg blev oprindeligt visiteret til ham af min praktiserende læge pga mistanke om depression. Han var i tvivl om jeg havde klinisk depression eller bare var "nede" pga min situation (sygemeldt og afskediget), da jeg havde et symptombillede, der kunne passe på mild/moderat depression. Mente at jeg evt kunne forsøge med antidepressiv medicin for at se om det havde en virkning. Havde dog stor respekt for at jeg ikke ønskede det. Forsøgte på ingen måde at presse mig, tværtimod. Man skal dog ikke forvente samtaleterapi hos ham. Så er det nok snarere en psykolog.

Et par år efter det ønskede kommunen en psykiatrisk speciallægeerklæring og jeg valgte ham. Han skrev at jeg intet psykiatrisk fejlede men at jeg pga min tilstand med omfattende træthed aldrig ville blive i stand til at arbejde. At pres fra kommunen ville forværre min tilstand. Hans lange og grundige redegørelse var i høj grad medvirkende til at jeg fik pension.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 11:38   #3
Sandra84
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sandra84 er ny på vejen
Hej Strandpigen. Tusind tak for din hjælp det var meget sødt af dig at hjælpe. Jeg vil prøve at ringe til ham for at få en tid idag, men håber bare at han har plads til nye patienter. Fortsat god dag derude
Sandra84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 12:12   #4
dhel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2017
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
dhel er ny på vejen
Hej Sandra
Jeg var udmærket tilfreds med Bente Jespersen i Hørsholm. Mvh Dorte
dhel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 13:46   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har lige hørt godt om Mia Greisen Søndergaard i Allerød - nærmere i Lillerød - tæt på Farum. Hun skulle være særdeles sød, saglig og dygtig.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 17:45   #6
Sandra84
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sandra84 er ny på vejen
Hej Dorte og mukke. Tusind tak for jeres input og goddag til jer derude. Venlig hiilsen Sandra
Sandra84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 20:22   #7
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Jeg fik tilkendt førtidspension for præcis 2 år siden og det var ikke sket uden et par, efter min mening, gode psykiatere. En behandlende psykiater og en psykiater som min daværende jyske kommune hentede til Jylland for at lave en speciallægeerklæring i min sag.

Jeg syntes som nævnt, at de 2 psykiatere var gode men det er ikke lige det indtryk man får ved at læse nogle af de (få) anmeldelser som findes på nettet. Jeg har så først læst anmeldelserne efter afslutningen på min pensionssag og heldigvis for det

Mit forsikringsselskab ville på et tidspunkt også gerne have lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring, hvilket skete ved en psykiater som fik ret gode anmeldelser på nettet og egentlig også af forsikringsselskabet. Jeg syntes så til gengæld, at han var en 'klam' fidus og mistænkte ham for at have drukket af natpotten... Erklæringen var noget forskellig i forhold til netop udarbejdet erklæring til kommunen hvilket heldigvis var uden betydning da kommunen ikke fik en kopi... Erklæringen var desuden ret fyldt med fejl og især konklusioner som der ikke var belæg for at skrive. Jeg valgte så i samråd med min behandlende psykiater at glemme erklæringen og bruge krudtet på at nå mit mål - at få tilkendt førtidspension.

Min pointe var egentlig bare, at man skal være påpasselig med anmeldelser, især hvis datagrundlaget ikke er ret stort.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension