K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2014, 14:42   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Mystisk afgørelse fra Ankestyr. - HJÆLP!!

Jeg aner ikke mine levende råd, og forstår endnu mindre af den afgørelse jeg har fået fra Ankestyrelsen i dag.

Jeg mistede sygedagpenge efter 52 uger.
Jeg klagede over afgørelsen til Ankestyrelsen og argumenterede for at jeg skulle have forlænget mine sygedagpenge efter §27, punkt 2 eller punkt 4, omhandlende afklaring af arbejdsevne, samt afklaring til fleksjob eller førtidspension.

Jeg har i dag modtaget afslaget, hvor Ankestyrelsen skriver at de stadfæster afgørelsen- men med en anden begrundelse end kommunen (som mente jeg var klar til ordinær beskæftigelse på nedsat tid med skånehensyn).

I begrundelsen for afgørelsen står:
Vi vurderer, at du på standsningstidspunktet ikke opfyldte nogen af betingelserne for forlængelse.
Vi bemærker at kommunen har begrundet afslaget med, at du på tidspunktet for varighedsbegrænsnings indtræden ville kunne varetage beskæftigelse, der tilgodeså dine skånebehov. Herved har kommunen reelt foretaget en vurdering af, at du ikke længere er uarbejdsdygtig i henhold til sygedagpengelovens § 7.
Vi finder dog, ud fra sagens oplysninger, at der ikke var grundlag for at antage, at du på tidspunktet for varighedsbegrænsningens indtræden ikke længere var uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom.
Vi har ved vurderingen lagt vægt på, at der fra jobkonsulenten fremgår, at du havde en effektiv arbejdsevne på 22 timer ugentlig samt at du selv, via din klage oplyste, at der var tale om en effektiv arbejdsevne på 17,5 timer ugentligt, samt at tilstanden vurderes til at være stationær.


De skriver uddybende vedr. afklaring af arbejdsevnen, at da min første virksomhedspraktik overholdt alle skånehensyn, og da jeg oplyste jeg effektivt arbejdede 17,5 timer ugentligt, vurderes det ikke nødvendigt at afprøve min arbejdsevne.

Under uddybning omkring forlængelsesmuligheder i forhold til afklaring til fleksjob eller førtidspension skriver de, at denne forlængelse kun kan anvendes hvis tilbagevending til det ordinære arbejdsmarked er udelukket, men hvor det endnu ikke er afklaret, om borgeren vil kunne klare et fleksjob eller om borgeren skal tilkendes pension. Og da jeg har en arbejdsevne på 17,5 time effektivt om ugen i følge mine egne beregninger, og 22 timer ugentligt efter virksomhedskonsulentens vurdering, er jeg ikke omfattet af personkredsen der skal tilkendes førtidspension.

Da jeg mistede mine sygedagpenge søgte jeg selv om fleksjob. Og kommunen har lige behandlet denne ansøgning i et fagteam, men mener ikke at min arbejdsevne er afklaret eller at det er udelukket jeg kan ansættes på det almindelige arbejdsmarked, og derfor skal min ansøgning ikke behandles i rehab. team. Sjovt nok modtog jeg i dag også brev fra Ankestyrelsen at de havde modtaget min klage over den afgørelse.

Jeg er p.t i gang med min 2. virksomhedspraktik for at få afklaret min arbejdsevne...(selv om ankestyrelsen nu fortæller mig at den var afklaret allerede sidste sommer).

Jeg forstår ikke rigtig hvordan denne afgørelse stiller mig. Betyder afgørelsen at kommunen skulle have tilkendt mig fleksjob da de stoppede mine sygedagpenge sidste sommer?

Hvis ja, kan jeg så bruge Ankestyrelsen afgørelse til, at overbevise kommunen om at jeg bør tilkendes fleks asap?

Hvis nej...har kommunen så gjort det rette i at henvise mig til virksomhedspraktik med arbejdsprøvning på kontanthjælp?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 17:02   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som jeg læser og det er ikkesikkert det er rigtigt, så siger de at det er ok de har stoppet sygepenge ikke fordi du ikke er afklaret men fordi du ikke kunne forlænges efter den §

og nej det kan du ikke bruge til en fleks der skal din arbejdes prøvning gøre og du lægger meget tæt på et nej
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 19:10   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hej Jjsonn

Mange tak for dit svar.

Jeg forstår bare ikke:

- Kommunen vil ikke forlænge mine sygedagpenge da de mener jeg er klar til alm. beskæftigelse.
- Ankestyrelsen skriver at de ligger til grund for deres afgørelse at min arbejdsevne ligger på 17,5 timer effektiv om ugen, og at jeg ikke var/er rask til alm. beskæftigelse da min tilstand er stationær-
- Kommunen nægter at behandle min fleksjob ansøgning med begrundelsen at der stadig er behov for afklaring af arbejdsevnen.
- Ankestyrelsen afviser at forlænge mine sygedagpenge da de ikke mener der var behov for at afklare min arbejdsevne yderligere.

Er der ikke noget som slet ikke hænger sammen?

Sidst redigeret af ZikZak; 09-05-2014 kl. 19:13.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 19:14   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
at ting ikke hænger sammen er desværre meget normalt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 19:19   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Hej Jjsonn

Mange tak for dit svar.

Jeg forstår bare ikke: Det vi mange der ikke gør.

- Kommunen vil ikke forlænge mine sygedagpenge da de mener jeg er klar til alm. beskæftigelse. Sådan er det som oftest ved sdp. stop.
- Ankestyrelsen skriver at de ligger til grund for deres afgørelse at min arbejdsevne ligger på 17,5 timer effektiv om ugen, og at jeg ikke var/er rask til alm. beskæftigelse da min tilstand er stationær-
- Kommunen nægter at behandle min fleksjob ansøgning med begrundelsen at der stadig er behov for afklaring af arbejdsevnen.
- Ankestyrelsen afviser at forlænge mine sygedagpenge da de ikke mener der var behov for at afklare min arbejdsevne yderligere.

Er der ikke noget som slet ikke hænger sammen?
Der er meget der ikke hænger sammen, har oplevet samme. Det bedste du kan gøre er at være vedholdende overfor din nuværende og fortløbende afklaring. Har du kræfter til det kan du forfølge Ankestyrelsens afgørelse med de spørgsmål/modsigelser du således har..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 19:38   #6
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Tak fordi I gider svare her.

Jeg har jo også netop fået brevet fra ankestyrelsen om at de har modtaget min klage over kommunens afgørelse om ikke at ville behandle min ansøgning om fleksjob. Kan jeg skrive til Ankestyrelsen vedr. den sag og henvise til deres egen afgørelse vedr. forlængelse af sygedagpenge, hvor de, efter min mening, ligger op til at jeg burde have været indstillet til fleksjob allerede sidste sommer?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 22:27   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Kan jeg skrive til Ankestyrelsen vedr. den sag og henvise til deres egen afgørelse vedr. forlængelse af sygedagpenge, hvor de, efter min mening, ligger op til at jeg burde have været indstillet til fleksjob allerede sidste sommer?
Det synes jeg da helt bestemt, at du skal gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2014, 15:41   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En ting er jo, at Ankestyrelsen kvitterer for modtagelsen af din klage, men mener ikke ud fra dit indlæg, de tidligere har anført, at du skulle have haft fleksjobtildeling. Men kontakt da endelig Ankestyrelsen og får det på det rene.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension