K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2013, 11:56   #1
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Gaden hvor førtidspensionisten lavede det hele, da det offentlige forsvandt

Jeg så igår udsendelsen "Gaden hvor det offentlige forsvandt" og faldt specielt over en person hvor jeg tænkte Hmm
http://www.dr.dk/tv/se/gaden-hvor-de...-forsvandt-1-2
Anden del sendes idag.

Jeg mener det skader os alle med behov for pension, når man ser en af deltagerne arbejde som en hest, og det virker som om det ikke er uvant for ham... samtidig får man oplyst at han får pension pga. alvorlig indvaliderende hovedpine.

Jeg skal ikke stille tvivl ved om manden reelt er syg eller har ret til pension, jeg siger blot at mange ude bag skærmene i det ganske land, kan få den opfattelse at man får pension alt for let, når de ser sådan noget på tv.

De opgaver han på tog sig var ikke små, og mange af dem var ting hvor han var opsøgende for at komme til at løse opgaven.
Han meldte sig bla. frivilligt til at agere hjemmehjælp !
Og han udtaler på et tidspunkt "hvem er det der rydder sne her på vejen" underforstået at han står til rådighed for denne service.

Sådan noget gør at man ikke ønsker at offentliggøre at man får pension, for man får let en spand vand tilbage i hovedet om at man nok godt kan arbejde, men hellere vil forsørges.

Med denne mands arbejdsevne og iver, som her er til offentligt skue, så kan jeg ikke fortænke kommunen, hvis de kommer på den ide at manden skal revurderes.

Det er ikke for at gøre mig til dommer, men jeg undres STORT
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2013, 22:00   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næ men omvendt skal de jo havde sådanne personer til at stå frem, så de kan fortsætte folkemordet på fremtidige førtidspensionistansøgere, med fuld accept og stående bifald....

Hvem der den dummeste, førtidspensionisten der står frem, eller journalisten der finder personen?

Vinderen kender vi allerede.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 01:00   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Sikke stor tolerance, der er overfor førtidspensionister - uden man kender deres helbredssituation og diagnoser...

Forstår dog godt din pointe, Helene!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 01:09   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Sikke stor tolerance, der er overfor førtidspensionister - uden man kender deres helbredssituation og diagnoser...
Desværre ved vi jo godt at der er meget lille tolerance overfor gruppen, derfor er det også et meget uheldigt billede at sende ud.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 09:26   #5
Randerspigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2012
Lokation: Randers
Indlæg: 116
Styrke: 12
Randerspigen er ny på vejen
Jeg så det i går og så også hvordan han så ud når han havde smerter, og det så meget slemt ud. Og har man fået bevilligt morfin i sprøjte og en til at komme og give det 24-7 så håber jeg folk kan se, hvor slemt det er. Men når han så ikke har hovedpine, så kan han godt arbejde. Problemet er bare, at der kan være flere dage han har anfald hele tiden. Sådan som jeg forstod det.
Randerspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 10:01   #6
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
jeg er enig, med at det ikke så for godt ud i første afsnit. og jeg havde da også nægtet at være med.

men når man ser sidste afsnit, så kan man godt se hvad den stakkels mand har at kæmpe med .
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 12:22   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
jeg er enig, med at det ikke så for godt ud i første afsnit. og jeg havde da også nægtet at være med.

men når man ser sidste afsnit, så kan man godt se hvad den stakkels mand har at kæmpe med .
Jeg er enig, og jeg er også enig i det Helene skriver om at journalister kan forvride fremtæden.

Det ændrer dog ikke på at mange i det ganske land har fået den opfattelse at pension er noget man får for ingenting.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 15:06   #8
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Det er jo som os andre

Nogen dage kan vi ALT.
Andre gange må vi ligge på sofan- i ugevis-

Jeg hadede det program. Og debatten bagefter: Alle almindelige mennesker vil elske at gøre rent.
For det første: jeg kan godt lide mine naboer, men jeg sidder ikke låret af dem. Forresten så vil jeg i baglås, bare ved tanken. Mine naboer- har intet her at gøre.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension